Corona heeft het digitaliseringsproces in mijn advieskantoor versneld

Digitalisering

Maar liefst 79 procent van de 180 respondenten waren het afgelopen week oneens met de stelling 'Digitaal adviesgesprek het nieuwe normaal'. Ook in het postcorona tijdperk zal het merendeel van de adviesgesprekken niet online plaatsvinden. Het ene adviesgesprek is het echter het andere niet. Voor simpele vragen zou beeldbellen wellicht toch een alternatief kunnen zijn. De vraag is dan ook in hoeverre een combinatie van beide mogelijkheden gangbaar zal worden.

De stelling van deze week hangt hiermee samen. Er wordt momenteel vaak geroepen dat corona het digitaliseringsproces bij advieskantoren heeft versneld. Maar is dat ook zo? Vandaar dat de stelling van deze week luidt: 'Corona heeft het digitaliseringsproces in mijn advieskantoor versneld'.

Een goede week gewenst.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Peggy van der Smitte - Marcel van der Smitte en Partners 30 juni 2020

Jazeker, bij ons is alles in een stroomversnelling gekomen qua digitalisering. En momenteel zijn wij als kantoor veel opties aan het bekijken en afwegen. Maar corona heeft nog een extra benadrukt dat menselijk contact ook heel belangrijk blijft voor klanten en voor collega's onderling.

Andre van Eck - van Bruggen Adviesgroep 29 juni 2020

Het heeft voor mij de stap kleiner gemaakt om via beeldbellen contact met de klant te hebben. Echter voor de normale adviesgesprekken komt de klant toch liever op kantoor nu de eerste schrik weer voorbij is. Voor kleine contactmomenten is het echter een prima middel.

Meer over
VVP-poll: 'Adviesmarkt omarmt verduurzamingstools INSVER'

VVP-poll: 'Adviesmarkt omarmt verduurzamingstools INSVER'

Alle leden van de NVGA zijn gedurende een jaar automatisch aangesloten bij INSVER, het kennisplatform over duurzaamheid in de verzekeringsbranche, aldus een bericht...

VVP-poll: het is noodzakelijk dat we de risico's van digitalisering gezamenlijk gaan verkleinen.

VVP-poll: het is noodzakelijk dat we de risico's van digitalisering gezamenlijk gaan verkleinen.

"Daar waar digitalisering en de data die daaruit voortvloeit de belofte in zich hadden dat het zou leiden tot meer transparantie en een beter (over)zicht, lijkt...

VVP-poll: geldverstrekkers hebben afhandeling hypotheekaanvragen dik op orde

VVP-poll: geldverstrekkers hebben afhandeling hypotheekaanvragen dik op orde

Volgens onderzoek van Ingage zijn adviseurs tevreden over de afhandeling van hypotheekaanvragen door geldverstrekkers. We leggen deze week daarom onze lezers graag...

VVP-poll: voor klanten is scheidslijn tussen rechtstreeks of via adviseur sluiten van producten steeds minder duidelijk.

VVP-poll: voor klanten is scheidslijn tussen rechtstreeks of via adviseur sluiten van producten steeds minder duidelijk.

"Voor klanten is de scheidslijn tussen producten die rechtstreeks of via een adviseur afgesloten kunnen worden, steeds minder duidelijk", stelt a.s.r. in een brief...

VVP-poll: provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt

VVP-poll: provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt

Afgelopen week waren er veel reacties op het bericht 'Provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt'.  Het bericht sloeg op een artikel van Bert...

VVP-poll: keerpunt in hypotheekmarkt is dichtbij

VVP-poll: keerpunt in hypotheekmarkt is dichtbij

Er is weer sprake van optimisme in de hypotheekmarkt. Zo liet de Hypotheker weten dat het totale aantal hypotheekaanvragen in februari met 45 procent steeg in vergelijking...

VVP-poll: cyberverzekeringen moeten onderling beter vergelijkbaar worden

VVP-poll: cyberverzekeringen moeten onderling beter vergelijkbaar worden

Het is moeilijk om cyberverzekeringen onderling te vergelijken, onder meer door complexiteit van het risico en de voorwaarden. Het is van belang dat de sector gezamenlijk...

VVP-poll: 'Druk op volmachtbedrijven om kosten te verlagen, is niet meer dan logisch'

VVP-poll: 'Druk op volmachtbedrijven om kosten te verlagen, is niet meer dan logisch'

Dat er bij verzekeraars weer meer maatwerk mogelijk is, wordt door de markt nog niet gezien en ook niet zo ervaren. Maar liefst 89 procent van de bijna 200 stemmers...

VVP-poll: 'Maatwerk bij verzekeraars steeds meer mogelijk'

VVP-poll: 'Maatwerk bij verzekeraars steeds meer mogelijk'

Veel adviseurs klaagden de afgelopen jaren over de verzekerbaarheid in Nederland. Dit omdat verzekeraars steeds meer overgingen naar standaard verzekeringen en maatwerk...

VVP-Poll: wegvallen jubelton heeft merkbaar effect op de markt

VVP-Poll: wegvallen jubelton heeft merkbaar effect op de markt

"Het wegvallen van de jubelton lijkt effect te hebben in de markt. Een ruime meerderheid (70 procent) denkt dat hierdoor minder starters een woning kunnen kopen....