Executive Program Betekenisvol Financieel Adviseren in september van start

Natasja Naron 2020

In september gaat het Executive Program 'Betekenisvol Financieel Adviseren' van start, een programma samengesteld door de Erasmus Universiteit Rotterdam en programmadirecteur Natasja Naron (oprichter Gabriël Financiële Bescherming).

Succesvol adviesondernemer Naron: "Als financieel adviseur zit u in het oog van de storm. De financiële wereld verandert razendsnel, op dit moment zelfs extra hevig door de coronapandemie. Als gevolg daarvan sluit wat klanten verwachten lang niet altijd meer aan op wat u en uw vakgenoten bieden. U komt hoe dan ook voor keuzes te staan. Ambieert u een gidsrol of een verkooprol voor uzelf en uw bedrijf? Wilt u als financieel dienstverlener van grotere waarde zijn in het financiële leven van uw relaties op momenten die er echt toe doen? Streeft u ernaar de maatschappelijke betekenis van uw dienstverlening verder te vergroten en uw organisatie ‘future proof’ te maken?"

Dit zijn volgens Naron de uitgangspunten van het Executive Program Betekenisvol Financieel Adviseren. De opleiding is extra interessant voor adviseurs die zich in een transitieproces bevinden.

Het docentencorps bestaat uit hoogleraren van de Erasmus Universiteit Rotterdam en andere universiteiten. Daarnaast verlenen erkende praktijkexperts hun medewerking aan het programma. Enkele namen: Prof.dr. Jaap van Muijen, Prof.dr. Frans van der Meché, Prof.dr. Henk Volberda, Prof.dr. Henriëtte Prast, Dr. Martijn Burger, Prof.dr. Paul van Geest, Dr. Fred de Jong, Ramon Wernsen MFP CFP, Ronald van der Molen en Joost van der Leij.

Aanbevelingen

Naron: "Met het Executive Program Betekenisvol Financieel Adviseren investeert u niet alleen in uzelf, maar ook in de kwaliteit van uw organisatie."

Ramon Wernsen: "Betekenisvol financieel adviseren is het proces om eerst op zoek te gaan naar de werkelijke levensdoelen van klanten. Wat vinden zij nu écht belangrijk in het leven. Nog harder werken om een nog groter huis te kunnen kopen, of meer tijd doorbrengen met hun gezin?  Een financieel geslaagde klant zei mij eens: 'Geld is slechts een betaalmiddel. Het heeft geen enkel effect op je geluk, op je relatie of op je gezondheid. Jammer alleen dat ik daar nu op mijn vijftigste pas achterkom'. Ondanks deze levenservaring zijn er andere minder gefortuneerde klanten die geloven dat ze eerst veel geld nodig hebben om gelukkig te zijn. Het is daarom jammer dat velen eerst moeten voelen om te geloven dat geld slechts een levensmiddel is en geen levensdoel."

Fred de Jong: “De behoefte aan financieel advies neemt toe, maar wel op een andere manier dan we nu gewend zijn. Het gaat om echte waarde creatie. En dat is precies wat we je leren in dit programma.”

Meer informatie over het programma Betekenisvol Financieel Adviseren treft u hier aan.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe het...

Wiertsema: “Regelklimaat moet adviesvriendelijker”

Wiertsema: “Regelklimaat moet adviesvriendelijker”

“Het regelklimaat dient adviesvriendelijker te worden”, aldus Enno Wiertsema, algemeen directeur Adfiz, tijdens het congres ‘Klantgerichtheid intermediair’...

Klantkennis sleutel tot succes

Klantkennis sleutel tot succes

Het intermediair staat dichtbij de klant, heeft vaak een lokale functie en de waardepropositie is bijna altijd die van customer intimacy. Toch is er voor het intermediair...

Afscheidsinterview Berend Tooms in VVP 3

Afscheidsinterview Berend Tooms in VVP 3

Financieel adviseur Berend Tooms verruilt Den Haag voor Spanje, waar hij samen met zijn vrouw José appartementen gaat verhuren. Tussen de verhuisdozen blikt...

Actieve transparantie biedt juist kansen

Actieve transparantie biedt juist kansen

(door Fred de Jong) In alle discussies aangaande de financiële adviesmarkt wordt gerept over de noodzaak tot een gelijk speelveld. De vraag is of het zelfstandige...

Fred de Jong start ProfVisie voor adviseurs

Fred de Jong start ProfVisie voor adviseurs

Met de nieuwe dienst ProfVisie biedt Fred de Jong zich aan als sparringpartner van adviseurs. Fred de Jong: "De afgelopen tijd word ik regelmatig gevraagd om met...

Klantgericht zijn, hoe doe je dat eigenlijk?

Klantgericht zijn, hoe doe je dat eigenlijk?

Sinds de start van de crisis die onze branche van financiële dienstverlening trof, wordt de term ‘klant centraal’ veel gebruikt. Om de klant centraal...

‘Evenwicht tussen commercieel en maatschappelijk herstellen’

‘Evenwicht tussen commercieel en maatschappelijk herstellen’

Iedere woensdag in de nieuwsbrief van vvp online: de rubriek like & unlike. Daarin beantwoorden branchegenoten twee vragen: wat gaat er momenteel goed in de...

ProfCollege Fred de Jong over toekomst financiële adviesmarkt

ProfCollege Fred de Jong over toekomst financiële adviesmarkt

Wat betekent de evaluatie van het provisieverbod voor de toekomst van de financieel adviesmarkt? In hoeverre is de discussie over actieve provisietransparantie van...

"Nuance bewaren in discussie provisietransparantie"

"Nuance bewaren in discussie provisietransparantie"

"Ik ben ervan overtuigd dat als ik aan 1.000 consumenten zou vragen of men actief geïnformeerd wil worden over de beloning die Jumbo ontvangt voor het verkopen...