Fors meer juridische geschillen in aanloop naar Black Friday

Black Friday

Het aantal juridische geschillen tussen consumenten en webshops laat ten opzichte van 2021 een verdriedubbeling zien, dat blijkt uit cijfers van verzekeraar Interpolis. Het gaat hierbij onder andere om producten die niet geleverd worden, online oplichting of producten die niet voldoen aan de omschrijving op de website.

Interpolis roept de consument op om tijdens Black Friday extra goed te letten op waar producten gekocht worden. Joost van Buchem: "Controleer bijvoorbeeld of een webshop een keurmerk heeft, kijk goed naar recensies over de webshop en wees alert op afwijkende stappen tijdens het betaalproces. Mocht je toch te maken krijgen met problemen bij je online aankoop, zorg dan dat je de juiste stappen zet om juridisch sterk te staan. Zo is het bij oplichting via een webshop belangrijk dat je direct een klacht indient en melding maakt bij de politie. Daarbij is het goed om te weten dat verkoop rechtstreeks door particulieren, zoals op Marktplaats of Ebay, niet onder het consumentenrecht vallen. Wees dus extra alert tijdens Black Friday waar je aankopen doet."

 

 

Reactie toevoegen

 
Vertrouwensawards voor Rabobank en Interpolis

Vertrouwensawards voor Rabobank en Interpolis

De VertrouwensAward 2011 is gewonnen door Rabobank als de meest vertrouwde bank en Interpolis als de meest vertrouwde verzekeraar. De twee financiële dienstverleners...