Vertrouwensawards voor Rabobank en Interpolis

Vertrouwensawards

De VertrouwensAward 2011 is gewonnen door Rabobank als de meest vertrouwde bank en Interpolis als de meest vertrouwde verzekeraar. De twee financiële dienstverleners kregen de prijs uitgereikt tijdens de presentatie van de onderzoeksresultaten van het door &samhoud gehouden nationaal vertrouwensonderzoek 2011.

De twee prijswinnaars zijn uitzonderingen want uit hetzelfde onderzoek blijkt dat het algemene vertrouwen in financiële dienstverleners is gedaald naar 11 procent. Voor het vierde jaar op rij is het nationaal vertrouwensonderzoek gehouden. Het onderzoek, uitgevoerd in opdracht van adviesbureau &samhoud, geeft de trends aan over het vertrouwen in Nederland en stelt een ranglijst samen in twee categorieën: meest vertrouwde bank en meest vertrouwde verzekeraar. Rabobank was winnaar in de categorie banken. Interpolis eindigde op nummer 1 in de categorie verzekeraars. Op de tweede plaats eindigde Uvit en op de derde plaats Zilveren Kruis Achmea. "Rabobank is een coöperatie die middenin de samenleving staat. Al hun handelen is gericht op vertrouwen, dat zie je ook aan hun triple A-status die ze nog altijd behouden hebben. De consument ziet en voelt dit." Aldus Salem Samhoud, oprichter van &samhoud, over de uitverkiezing van de bank. "Interpolis is ook een coöperatie met al jarenlang een glasheldere boodschap. Zij investeren niet alleen in het consumenten vertrouwen maar ook in het vertrouwen onder hun medewerkers, dit heeft effect op de buitenwereld."

 

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Truus - 25 november 2011

@Redactie: dank voor de aanpassing en uw reactie. @MFA: Ik schrik een beetje van uw zinnetje "geen moeilijk gedoe over privacy". Dit suggereert namelijk dat er dingen gebeurd zijn die eigenlijk niet mogen. Het "moeilijk gedoe over privacy" is bedoeld om uw klanten (en u zelf, als consument, en dat bent u toch ook dagelijks) te beschermen. Daar zijn regels voor, en die dienen gerespecteerd te worden. Ook als dat voor u onder "moeilijk gedoe" valt.

Truus - 18 november 2011

Euh... De bank/verzekeraar "met het meeste vertrouwen"? Of de bank/verzekeraar *waar de consument het meeste vertrouwen in heeft*? Scheelt nogal... Zelf vertrouwen hebben, of het vertrouwen van anderen krijgen. Redelijk essentieel verschil. Verderop staat het overigens wel beter: "de meest vertrouwde bank en meest vertrouwde verzekeraar". O en het is ofwel Triple A (met 1 p trouwens) of AAA. Triple AAA, dan heb je 9 A's. Dat lijkt me, zelfs voor Rabobank, wat overdreven...

MFA Machteloos Financieel Adviseur - 18 november 2011

Een bank/verzekeraar geniet tegenwoordig geen enkel vertrouwen, daarom is het intermediair als filter benodigd. Bij de genoemde verzekeraar heb ik als intermediair, provisie € 0,00, onlangs een auto verzekerd die binnen mijn eigen netwerk enkel te verzekeren viel bij Rialto. Geen moeilijk gedoe over privacy, en hebben ze, hoewel de bank een nagel is op de doodskist van mijn moeder, op een respectvolle manier zaken met me gedaan. Hun reclamecampagne uit situaties die dicht bij de consument staan, vandaar dat ze vertrouwen krijgen. Banken en verzekeraars die distribueren via intermediair werken niet aan vertrouwen onder hun business-partners, dat is wat ik dagelijks meemaak, daarom is het terecht dat deze bank/verzekeraar een award krijgt. Vertrouwen krijgen van mij als intermediair zal niet gauw gebeuren omdat ik als filosofie heb dat je in dit beroep moet investeren en behouden van het vertrouwen van de klant. Aanbieders zijn inwisselbaar, mijn "broodheren" zijn dat niet. Wel heeft deze bank/verzekeraarscombinatie in dit jaar mijn voordeel van de twijfel gekregen en indien de omstandigheid zich voordoet zal ik ze zeker betrekken in mijn advies, die je mi in de genoemde situatie als volledig onafhankelijk mag beschouwen

redactie VVP - 18 november 2011

@truus: dank voor uw reactie. Uw opmerkingen zijn terecht. De tekst van het bericht is inmiddels aangepast.

Volwassenen gebruiken vaker telefoon in verkeer

Volwassenen gebruiken vaker telefoon in verkeer

"Het is duidelijk dat het aandeel telefoongebruikers in het verkeer hoog blijft en onder volwassenen zelfs toeneemt." Aldus SWOV-onderzoek in opdracht van Interpolis....

Mannen twee keer zo vaak betrokken bij verkeersincidenten

Mannen twee keer zo vaak betrokken bij verkeersincidenten

Mannen zijn volgens onderzoek in opdracht van Interpolis vaker betrokken bij verkeersongevallen en onveilige verkeersituaties dan vrouwen, die betere en veiligere...

Formule 1-fans maken iets meer brokken dan niet-fans

Formule 1-fans maken iets meer brokken dan niet-fans

Formule 1-fans rijden zelfverzekerder, avontuurlijker dan niet-fans en laten zich minder snel beïnvloeden door externe factoren zoals het weer of een gesprek...

Interpolis roept automobilisten op om bewuster aan het verkeer deel te nemen.

Interpolis roept automobilisten op om bewuster aan het verkeer deel te nemen.

Uit data van Interpolis blijkt dat het aantal autoschademeldingen in 2023 opnieuw licht is toegenomen, met ruim 1.000 claims naar bijna 110.000. Uit aanvullend onderzoek...

Gerechtshof: Rabobank is onafhankelijke tussenpersoon

Gerechtshof: Rabobank is onafhankelijke tussenpersoon

(Rechtspraak) Het Gerechshof 's-Hertogenbosch maakt korte metten met de stelling dat Rabobank geen onafhankelijke tussenpersoon zou ziin. Dit in het hoger beroep...

Forse AFM-boete Rabobank voor onverantwoorde hypotheekverstrekking

Forse AFM-boete Rabobank voor onverantwoorde hypotheekverstrekking

De AFM heeft een bestuurlijke boete van 12 miljoen euro opgelegd aan de Rabobank.  Dit voor het overtreden van regels voor het verstrekken van hypothecair krediet....

Rabobank geeft hypotheekklanten met laag energielabel 1.000 euro voor isoleren

Rabobank geeft hypotheekklanten met laag energielabel 1.000 euro voor isoleren

Rabobank gaat bestaande hypotheekklanten met een woning met energielabel G en F helpen verduurzamen door hen een Coöperatief Isolatiebudget te bieden. Dit bestaat...

Kifid: lange doorlooptijd valt Rabobank niet te verwijten

Kifid: lange doorlooptijd valt Rabobank niet te verwijten

(Kifid-uitspraak GC 2023-0864, bindend) Consumenten verwijten de Rabobank een lange doorlooptijd waardoor een lager renteaanbod was verlopen. De Geschillencommissie...

Rabobank: nieuw label Vitru

Rabobank: nieuw label Vitru

Rabobank heeft onder de naam Vitru een financieringslabel gelanceerd voor zakelijk commercieel vastgoed voor het intermediaire kanaal. Vitru financiert verhuurde...

Kifid: consument grof nalatig, toch vergoeding

Kifid: consument grof nalatig, toch vergoeding

(Kifid-uitspraak GC 2023-0779, bindend) Een consument is slachtoffer geworden van afpersing waarbij derden de beschikking hebben gekregen over zijn bankpas, pincode...