Interpolis claimt ten onrechte primeur zorgsparen

Rood kruis

Interpolis claimt ten onrechte de eerste te zijn die de consument de gelegenheid biedt te sparen voor zorgkosten.

Menzis introduceerde immers eerder al het Zorgsparen in samenwerking met Aegon. Dit aanbod voegt bovendien iets toe aan simpelweg sparen (toegang tot de zorgbemiddeling van Menzis, op voorwaarde dat de klant daar ook verzekerd is). Interpolis biedt afgaande op het persbericht niks extra's. De verzekeraar schrijft: "Wij zijn huisleverancier van de Rabobank. Via internetbankieren van de Rabobank is het mogelijk om verzekeringen van Interpolis af te sluiten. In diezelfde omgeving kan de klant makkelijk een bedrag doorschuiven naar zijn spaarrekening voor zorgkosten die mogelijk op zijn pad komen. Mensen hebben geen behoefte aan ingewikkelde financiële producten." Dat laatste is in dit geval dan misschien toch net even te simpel gedacht. Het sparen voor zorgkosten lijkt vooral een alternatief dat Interpolis probeert te bieden in het kader van de campagne die 22 oktober start en waarin de verzekeraar mensen wil helpen te kiezen of ze zorgkosten willen verzekeren of dat ze ervoor willen sparen. Dit door mensen bewust te maken van behandelkosten. Arné van den Boom, directeur van Interpolis: "Nederland is één van de landen waar mensen het meest uitgeven aan verzekeringen. We zijn oververzekerd. Daarnaast zien we de verzekeringspremies, eigen bijdragen en assurantiebelasting stijgen. Maatschappelijke organisaties en politiek Den Haag roepen op om met andere oplossingen te komen. Als schadeverzekeraar zeggen wij: Bepaal eerst welke risico's je zelf kunt dragen en welke je met preventiemaatregelen kunt beperken. De risico's die daarna over blijven moet je verzekeren." Overigens houdt Interpolis de consument het laatste al langer voor ook bij andere verzekeringen.

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Fors meer juridische geschillen in aanloop naar Black Friday

Fors meer juridische geschillen in aanloop naar Black Friday

Het aantal juridische geschillen tussen consumenten en webshops laat ten opzichte van 2021 een verdriedubbeling zien, dat blijkt uit cijfers van verzekeraar Interpolis....

"Zorg bij mkb over conflcten over hogere salarissen"

"Zorg bij mkb over conflcten over hogere salarissen"

Mkb'ers zoeken steeds vaker nieuwe werknemers onder ouderen en mensen met een beperking en hebben tegelijkertijd zorgen over mogelijke conflicten met de huidige...

Auto en verzekering geïntegreerd

Auto en verzekering geïntegreerd

“Voor de verzekering wordt alleen naar de risico’s van het object, de Lightyear, gekeken en niet naar de verzekeringnemer.” Aldus Interpolis en...

“Waken voor een najaar met toenemend verzuim”

“Waken voor een najaar met toenemend verzuim”

Interpolis constateert een flinke toename van het aantal verzuimmeldingen en roept op aandacht te houden voor maatregelen tegen corona. René Voets, directeur...

Meer zzp'ers ervaren wanbetalingen opdrachtgevers

Meer zzp'ers ervaren wanbetalingen opdrachtgevers

"Verontrustend is dat ten opzichte van februari dit jaar een groeiende groep te maken heeft met wanbetalingen van opdrachtgevers", aldus  René Voets,...

Mkb-er maakt zich flink meer zorgen over bedrijfsongevallen

Mkb-er maakt zich flink meer zorgen over bedrijfsongevallen

Neem de tijd om medewerkers in te werken. Hiermee voorkomen werkgevers vervelende bedrijfsongevallen en verder oplopen van het ziekteverzuim. Aldus Interpolis. Uit...

Eén op de zes Nederlanders heeft geen rookmelders

Eén op de zes Nederlanders heeft geen rookmelders

Tot nu toe heeft zeventien procent van de Nederlanders geen rookmelder in huis, blijkt uit de WoonMonitor van Interpolis. De voornaamste reden om rookmelders niet...

Interpolis: mkb'ers hebben flinke zorgen over inflatie

Interpolis: mkb'ers hebben flinke zorgen over inflatie

"Twee op de vijf mkb’ers maken zich zorgen over de impact van de toenemende inflatie op de bedrijfsresultaten. Opvallend is dat zij daarbij ook vrezen voor...

"Gebruik mobiele telefoon in verkeer mag niet normaal worden"

"Gebruik mobiele telefoon in verkeer mag niet normaal worden"

De mobiele telefoon wordt steeds vaker in het verkeer gebruikt. Waar in 2017 66 procent van de Nederlanders aangaf dit weleens te doen, is dit inmiddels opgelopen...

Flinke stijging ziekteverzuim door vervallen thuiswerkadvies

Flinke stijging ziekteverzuim door vervallen thuiswerkadvies

Mede door het afschaffen van het thuiswerkadvies, aldus Interpolis, is er een flinke stijging van het ziekteverzuim te zien. Het ziekteverzuim van werknemers van...