Jack Hommel in Lindenhaeghe On tour: "Ik moest mezelf opnieuw uitvinden"

Jack Hommel

"Corona leverde mij zo’n drie uur extra tijd per dag op. Dat verdeelde ik als volgt: een uurtje extra slapen, een uurtje extra werken en een uurtje extra ontspannen", aldus Jack Hommel van Achmea in gesprek met Ewald Bary voor Lindenhaeghe On tour.

Hommel over de lockdowns in de coronaperiode: "Ik moest mezelf echt opnieuw uitvinden. Ik ben iemand die veel rondloopt, schouderklopjes geeft en praat met mensen. En dat moet dan opeens allemaal digitaal. Dat is even schakelen. Maar het mooie is: alles went. Ook een andere leiderschapsaanpak."

Een van de vragen ging over de rol van de adviseur in de (nabije) toekomst. "‘Zoals ik het zie zullen er altijd bepaalde rollen blijven bestaan. Specialisten die heel veel van het vak weten, hebben we altijd nodig. Denk aan actuarissen: een computer kan een sterftekans berekenen, maar niet interpreteren. En aansprakelijkheid: een zelfrijdende auto neemt beslissingen op basis van software, maar zulke beslissingen zijn nog lang niet voor 100 procent juist. Voorlopig blijft dit mensenwerk. En als het gaat om de adviesvraag verschuift de focus van risico inschatten naar ‘wat heeft iemand nodig’. Bijvoorbeeld om te verduurzamen. En hoe kunnen we met kennis en data jou een stap verder helpen en je partner worden. Nieuwe netwerken opbouwen dus met partners en klanten. Heerlijk!"

Lees hier het hele interview.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Gerda - n.v.t. 20 augustus 2021

En weer gaat het over de sec de 'adviseur' terwijl de Wft-opleidingen (van Lindenhaeghe) juist verplicht gevolgd moeten worden door de 'bemiddelaars' tussen de consument en de Banken/Verzekeraars. En het is nog altijd de consument die deze bemiddelaar zal moeten inschakelen wanneer de consument via het intermediaire kanaal een financieel product wil aankopen. (bij complexe producten tegenover het door de bemiddelaar te bepalen honorarium) . Als het gaat om de adviesvraag verschuift de focus 'van risico inschatten' naar 'wat heeft iemand nodig'.... Die focus hoorde toch altijd al te liggen op beide zaken? Welk risico wil de mondige consument afdekken en aan welke bijkomende risico's heeft de consument niet gedacht? En welk product voorziet in die behoefte? En dan??? Kan de adviseur-bemiddelaar nog wel bemiddelen voor de consument om dat maatwerk-product ook daadwerkelijk aan te schaffen? En kan de tussenpersoon in dit digitale tijdperk nog wel overleggen met een ervaren acceptant bij een verzekeraar? En hebben deze verzekeraars-acceptanten uberhaupt nog wel acceptatie bevoegdheid of past dat in dit digitale tijdperk helemaal niet meer in het systeem/beleid van de banken-verzekeraars? "Een van de vragen bij Lindenhaeghe on tour ging over de rol van de adviseur in de (nabije) toekomst: Kijk eens naar de recente Kifid-uitspraak 'Consument heeft onderzoeksplicht' waar het gaat over een foutieve offerte, uitgebracht door Florius "Cliënten en hun adviseur (= sinds provisieverbod per 1/1/2013 van banken-verzekeraars ontkoppelde bemiddelaar) hadden in de offerte kunnen lezen dat de bank ten onrechte uitging van twee onderpanden.'' Tja, adviseurs/ bemiddelaars zullen we altijd nodig hebben, is het niet t.b.v. de belangen van de consument dan is het wel t.b.v. de belangen van de bank/verzekeraar

Achmea roept op tot levensloopbestendig bouwen

Achmea roept op tot levensloopbestendig bouwen

De bouw van 450.000 extra levensloopbestendige woningen is nodig om de groeiende druk op zorgpersoneel en mantelzorgers te beperken en kan in 2040 ruim 100.000 zorgvacatures...

Achmea wint Golden Dolphin in Cannes

Achmea wint Golden Dolphin in Cannes

Achmea heeft bij de Cannes Corporate Media & TV Awards met haar corporate movie ‘Samen Leven volgens Achmea’ prijzen goud gewonnen in de categorie...

Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Bekijk de beeldimpressie van Jeffrey Korte van de zinderende finale van de VVP Advies Award 2022 in de belevingsstudio’s van First Impression in Tilburg. [object...

Verplichte AOV: waar staan we?

Verplichte AOV: waar staan we?

(Permanent Actueel door Lindenhaeghe in Ken je vak! VVP 4-2022) Het is al jaren een onderwerp dat de gemoederen bezighoudt: de verplichte AOV voor zelfstandigen....

Achmea Innovation Fund investeert in OpenUp

Achmea Innovation Fund investeert in OpenUp

Het Achmea Innovation Fund heeft een belang genomen in OpenUp. Dit scale-up bedrijf uit Amsterdam richt zich op het mentaal welzijn van werknemers. OpenUp biedt...

Rechtsregels over aansprakelijkheid

Rechtsregels over aansprakelijkheid

(Permanent Actueel door Lindenhaeghe in Ken je vak! VVP 4-2022) Het simpele feit dat men waarschuwt voor mogelijke aansprakelijkheid, heft die aansprakelijkheid...

Suzanna Koning nieuwe directievoorzitter InShared

Suzanna Koning nieuwe directievoorzitter InShared

Suzanna Koning is benoemd tot directievoorzitter van InShared (Achmea). Hiervoor was Suzanna Koning lid van de Raad van Bestuur van Sanoma (later DPG Media) met...

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van VVP voor het meest klantgerichte advieskantoor. “Wij bouwen met onze...

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Woon vanmiddag de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de VVP Advies Award 2022 bij en bepaal wie zich het meest klantgerichte advieskantoor...

Gesubsidieerde opleidingen van Lindenhaeghe en Hoffelijk op website Adfiz

Gesubsidieerde opleidingen van Lindenhaeghe en Hoffelijk op website Adfiz

Adfiz heeft een website gelanceerd met daarop het NL leert door-aanbod van Lindenhaeghe en Hoffelijk. Deze opleiders hebben als enige partijen binnen de branche...