Klantcontact intermediair weinig via social media

Twitter (logo)

Uit een onderzoek van Anva blijkt dat het merendeel van de assurantiepersonen weliswaar actief is op social media, maar deze (nog) niet massaal inzet voor klantcontact.

Het onderzoek werd gehouden tijdens de kennissessies Effectief klantcontact die de softwareleverancier onlangs hield voor gebruikers. Zestig procent gaf aan actief te zijn op social media, 22 procent gebruikt social media ook voor klantcontact. In de enquête werd ook gevraagd hoeveel procent van het klantcontact online verloopt via e-mail, internet en social media. Voor 84 procent van de respondenten was dit de helft of minder, voor 16 procent meer dan de helft. Verder bleek uit de enquête dat met name LinkedIn een populair medium is. Van de respondenten is 35 procent actief op LinkedIn, gevolgd door Facebook (29 procent) en Twitter ( 27 procent). Hyves, Google Plus en FourSquare zijn beduidend minder populair.


Reactie toevoegen

 
Kwart jongeren gebruikt smartphone achter stuur

Kwart jongeren gebruikt smartphone achter stuur

Twintig procent van de 65-plussers parkeert fout, 25 procent van de jongeren gebruikt smartphone achter het stuur, zo blijkt uit onderzoek van de ANWB.. Volgens...

Structurele inzet Social Media ontbreekt

Structurele inzet Social Media ontbreekt

Met ruime voorsprong heeft Aegon de ITDS Gouden Award gewonnen als de verzekeraar die in 2014 het meest actief heeft ingezet op Social Media. ITDS-directeur Arjen...

Nuvema verbetert Social Media Testament

Nuvema verbetert Social Media Testament

Met een zogenoemd Social Media Testament (ontwikkeld door uitvaartverzekeraar Nuvema) weten de nabestaanden wat er met een digitale nalatenschap moet gebeuren. Het...

Social media bij klacht effectiever dan telefoon

Social media bij klacht effectiever dan telefoon

"Wanneer je de macht van de sociale media slim inzet, heb je als consument beter contact met de klantenservice dan in het telefoontijdperk." Aldus de Consumentenbond...

Centraal Beheer beste verzekeraar op Social Media

Centraal Beheer beste verzekeraar op Social Media

Centraal Beheer Achmea heeft de Gouden Award van de Social Media Insurance Monitor gewonnen als de verzekeraar die zich het afgelopen jaar het meest actief heeft...

Conservatrix ontwikkelt social media Summer Course

Conservatrix ontwikkelt social media Summer Course

Om intermediair te ondersteunen bij het inzetten van social media als communicatiemiddel heeft Conservatrix een Social Media Summer Course ontwikkeld. Via elf speciaal...

Winnaar 'Mijn Eerste Auto' levenslang verzekerd

Winnaar 'Mijn Eerste Auto' levenslang verzekerd

Afgelopen woensdag overhandigde Diks Verzekeringen een cheque aan mevrouw I. Willems uit Tienray. Zij won de hoofdprijs van de social media actie 'Mijn Eerste Auto'...

Diks bereikt 1,5 miljoen mensen met social media

Diks bereikt 1,5 miljoen mensen met social media

Diks Verzekeringen heeft ruim 1,5 miljoen Nederlanders bereikt met een eenvoudige social media actie 'Mijn Eerste Auto'. Via een speciale Facebook-pagina konden...

Baanbrekende social media innovaties in de Financiële sector

Baanbrekende social media innovaties in de Financiële sector

Drie baanbrekende social media innovaties staan op 1 december 2011 tijdens de Nationale Dag Financiële Marketing in de spotlights van de 'pecha kucha' contest...

Verzekeraars lopen achter met social media

Verzekeraars lopen achter met social media

Nederlandse verzekeraars lopen achter bij het inzetten van social media in vergelijking met andere bedrijven, banken en buitenlandse verzekeraars, aldus onderzoek...