Lloyds Bank biedt scenariotool aan klanten met aflossingsvrije hypotheek

Tom Starink

Lloyds Bank heeft in samenwerking met Stater een tool ontwikkeld waarmee klanten met een aflossingsvrije hypotheek inzicht krijgen in hun toekomstige financiële situatie Bedoeling is dat de tool in de toekomst ook door andere geldverstrekkers wordt omarmd.

De digitale rekenhulp moet klanten helpen inzicht te krijgen in de toekomstige betaalbaarheid van hun woonlasten, ook wanneer het inkomen door pensionering is gedaald. Klanten vinden de tool in hun persoonlijke online omgeving.

Lloyds Bank: "Na invulling van inkomens- en pensioengegevens alsmede vermogen en financiële verplichtingen krijgt de klant een realistische berekening van zijn (toekomstige) financiële situatie voorgelegd. Vervolgens wordt grafisch weergegeven bij welke leningdelen potentieel problemen kunnen optreden met de betaalbaarheid.  Als de klant constateert dat in de toekomst mogelijk betaalbaarheidsproblemen ontstaan, dan wordt de klant gestimuleerd om via verschillende opties te onderzoeken welke oplossing het beste past bij zijn situatie, wensen en voorkeuren. De klant heeft dan de mogelijkheid om te kiezen voor eenmalige of periodieke terugbetaling of aanpassing van de hypotheek en kan daar nu al mee beginnen. Als de klant advies nodig heeft dan verwijst Lloyds Bank naar het onafhankelijk intermediair."                                      

Tom Starink, Head of Marketing & Business Development: “Uit testen blijkt dat inzichtelijk maken welke keuze welke gevolgen heeft, klanten stimuleert om het onderwerp ‘aflossingsvrije hypotheek’ positief te benaderen.”

                                                                                                      

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Lloyds Bank maakt met adviseur 'bespreekzaken' mogelijk

Lloyds Bank maakt met adviseur 'bespreekzaken' mogelijk

"Bespreekzaak. Dat is de term die Lloyds Bank gebruikt voor een aanvraag voor een hypotheek die op het eerste oog niet kan. Maar door de professionaliteit van de...

Lloyds Bank vraagt klanten ook kwaliteit adviseur te beoordelen

Lloyds Bank vraagt klanten ook kwaliteit adviseur te beoordelen

Lloyds Bank heeft volgens eigen zeggen als een van de eerste hypotheekverstrekkers het initiatief genomen om klanten niet alleen te vragen de kwaliteit van de eigen...

Hypotheker kiest voor Lloyds Bank

Hypotheker kiest voor Lloyds Bank

De Hypotheker gaat intensiever samenwerken met Lloyds Bank. Reden is dat hypotheekaanvragen voor 15.00 uur aangeleverd, nog dezelfde dag worden behandeld. ...

Lloyd's Bank wijst adviseurs op belang financieringsvoorbehoud

Lloyd's Bank wijst adviseurs op belang financieringsvoorbehoud

In verband met de overspannen woningmarkt roept Lloyds Bank het intermediair op hun klanten extra indringend te attenderen op het belang van een financieringsvoorbehoud...