Nationaal Hypotheek Loket nieuwe naam firstbrick

Logo Nationaal Hypotheek Loket

FirstBrick, de midoffice van de FlexFront Groep, opereert sinds vandaag onder de naam Nationaal Hypotheek Loket. "De nieuwe naam vertegenwoordigt veel beter wie we zijn en wat we kunnen betekenen voor hypotheekverstrekkers, intermediairkantoren en hun klanten", zegt algemeen directeur Antoinette Kalkman van FlexFront.

 

De organisatie profileert zich sinds 1997 binnen de financiële sector als expertisecentrum op het gebied van hypotheekacceptatie en hypotheek gerelateerde processen. "We bieden specialistische vakkennis en een excellent proces aan de hypotheekadviseur en consument. De hypotheekverstrekker verschaffen we marktkennis en vertalen klantbehoeftes in concrete marktproposities ten behoeve van de aanbieder. We zijn betrokken geweest bij meerdere succesvolle marktintroducties en hebben een ruime ervaring in het periodiek en structureel overnemen van arbeids- en communicatieprocessen. Deze samenwerkingen hebben altijd geleid tot een hogere servicegraad en hoger NPS bij onze opdrachtgevers.", aldus Kalkman.


Position paper

Nationaal Hypotheek Loket vindt dat de hypotheekbranche efficiënter kan functioneren en heeft zijn ideeën uiteengezet in een position paper. Door kritisch te kijken naar de processen, kunnen hypotheekaanvragen vele malen sneller en kwalitatief hoogwaardiger worden behandeld. Hypotheekadviseurs richten zich op een beperkt aantal hypotheeklabels waarmee ze de gehele breedte van de markt kunnen bedienen. Elk type klant blijkt met een assortiment van zes tot acht hypotheekmerken te bedienen. Intermediairs specialiseren zich uit praktische overwegingen en dat is volgens Nationaal Hypotheek Loket een verstandige aanpak. De consument heeft behoefte aan snelheid bij het afsluiten van een hypotheek, dat kan alleen tot stand komen door specialistische kennis.

 

Een-loket gedachte achterhaald
Voor hypotheekverstrekkers is het van belang dat de individuele hypotheekadviseur het label kent. Serviceproviders kunnen daarin een essentiële rol vervullen – al doen ze dat zelden. Net als een hypotheekadviseur kan een hypotheekacceptant zich onmogelijk specialiseren op 28 verschillende hypotheeklabels. Daardoor zijn acceptanten van distributiepartijen met een breed assortiment vaak onvoldoende op de hoogte van het acceptatiebeleid van de aanbieder. Dat is slecht voor de klanttevredenheid. Nationaal Hypotheek Loket onderkent het belang van vakkennis en specialisatie. Daarom richt het zich op een select en complementair aantal hypotheekverstrekkers waarmee in volmacht wordt samengewerkt.

 

Meer focus bij distributie

"Hypotheekverstrekkers zijn er niet bij gebaat hun label simpelweg in het schap van serviceproviders te leggen. Door gebrek aan kennis bij intermediairs en serviceproviders sneeuwen de individuele labels onder in de competitieve markt. Wanneer hypotheekverstrekkers nadrukkelijk kiezen voor een selecte groep van distributiepartijen staat hun label vol in de focus bij het aangesloten intermediair. Dit komt de kwaliteit en de snelheid van het hypotheekproces ten goede en het draagt bij aan de beleving bij de klant", zegt Antoinette Kalkman.



 

Reactie toevoegen

 
ROMEO Groep neemt FlexFront over

ROMEO Groep neemt FlexFront over

Romeo Groep neemt alle aandelen van FlexFront B.V. over. Ook worden de daaraan gerelateerde midoffice activiteiten van BCMGlobal Nederland overgedragen. De komende...

Serie Actief Klantbeheer (8): actief klantbeheer komt op stoom

Serie Actief Klantbeheer (8): actief klantbeheer komt op stoom

"U kent ze wel, dit soort uitspraken: 'Actief beheer vind ik als adviseur echt heel belangrijk, maar ik kom er niet aan toe.' Of: 'Al jaren wordt er over gekletst,...

Het vuur van... Mark de Niet

Het vuur van... Mark de Niet

(Uit VVP 5-2023) Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van’ zet VVP deze mensen op...

FlexFront biedt deelnemers eigen profiel op Hypotheekadvies.nl

FlexFront biedt deelnemers eigen profiel op Hypotheekadvies.nl

FlexFront biedt haar deelnemers een eigen profiel aan op Hypotheekadvies.nl. Michiel van der Linde, Commercieel Directeur van FlexFront: “Een consument begint...

Serie Actief Klantbeheer (2): gedeelde data

Serie Actief Klantbeheer (2): gedeelde data

Actief Klantbeheer gaat nog beter met gedeelde data. Dit betoogt Michiel van der Linde, Commercieel Directeur  FlexFront, in de serie Actief Klantbeheer. "Dat...

Duizendste NTS-taxatie via FlexFront Taxatie Service

Duizendste NTS-taxatie via FlexFront Taxatie Service

FlexFront en Nationale Taxatie Service (NTS) vierden dat zij de duizendste taxatieaanvraag via de Taxatie Service van FlexFront hebben ontvangen. De taxatie werd...

Schuif aan bij het ALS Financieel Diner

Schuif aan bij het ALS Financieel Diner

Op dinsdag 31 oktober 2023 organiseren directie en vertegenwoordigers van Dazure, Nationale Waarborg en Zeevat Hypotheken & Verzekeringen namens Stichting ALS...

Host ALS Financieel Diner de Volksbank:  “Super om te doen”

Host ALS Financieel Diner de Volksbank: “Super om te doen”

“Wij hebben grote bewondering voor iedereen in de branche die zich inzet voor de Stichting ALS. De Volksbank is blij dat ze een concrete bijdrage kan leveren,...

Support VVP-er Arjan Cornelisse in de strijd tegen ALS

Support VVP-er Arjan Cornelisse in de strijd tegen ALS

Onder het motto 'Ik duik er weer in' bindt VVP-er Arjan Cornelisse op 9 september net als vorig jaar zwemmend de strijd tegen ALS aan... Hij doet dit - samen met...

Help je mee ALS de wereld uit te trappen...

Help je mee ALS de wereld uit te trappen...

"Help je mee om die vreselijke ziekte ALS de wereld uit te trappen?", aldus Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP en initiatiefnemer Stichting New Financial Forum.   "We...