Odin in zee met belangenclubs Woekerpolis

Logo Odin

Stichting Odin gaat samenwerken met de Vereniging Woekerpolis.nl en WoekerpolisVrij.

Volgens Odin hebben consumenten hierdoor nu via één ingang toegang tot alle mogelijkheden om hun woekerpolis maximaal aan te pakken, waarbij zij steeds worden begeleid door de beste professionals.
Odin: "Consumenten die zich aanmelden voor Integraal Ontwoekeren, worden automatisch door Odin aangemeld bij de Vereniging Woekerpolis.nl. Hierdoor zijn consumenten verzekerd van extra compensatie als een massaclaim slaagt. De aanmelding is gratis. Daarnaast blijft het mogelijk om ook een individuele claimprocedure te starten voor polissen met een hoog claimpotentieel. Stichting ODIN adviseert consumenten op basis van haar eerste analyse welke keuzes het beste bij hun situatie passen. Als uit de eerste analyse van de stichting blijkt dat de polis ook kan worden verbeterd naar de toekomst, dan adviseert de stichting consumenten om dit via hun eigen advieskantoor of via een door Stichting ODIN geselecteerd onafhankelijk advieskantoor te doen. Door de nieuwe samenwerking met WoekerpolisVrij kunnen consumenten nu ook kiezen voor het ‘doe het zelf’ 7-stappenplan van WoekerpolisVrij om de woekerpolis om te zetten naar een beter product. Als consumenten voor deze oplossing kiezen, meldt Stichting ODIN de klant aan bij WoekerpolisVrij. Heeft een klant tijdens het 7-stappenplan specialistische hulp nodig, dan wordt de consument in contact gebracht met een speciaal daarvoor opgeleid advieskantoor uit het ODIN netwerk, om samen met de consument het stappenplan af te ronden."
Volgens Odin is dit de eerste full service dienst in de markt voor zowel het claimen als het verbeteren van de woekerpolis.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Ozewald Wanrooij - 29 september 2014

Persoonlijk hoop ik dat alle belangenorganisaties zich zullen verenigen om samen met de aanbieders tot een definitieve en duurzame oplossing voor de consument en voor de branche te komen. Volgens mij kent dit dossier helaas uitsluitend verliezers en ik vraag me dan ook af of er ooit tot een oplossing gekomen wordt wanneer iedereen het maximale voor zichzelf eruit wil (blijven) halen. Al met al zorgt het woekerpolisdossier ervoor dat er vooral naar het verleden wordt gekeken en er te weinig oog is voor de positieve veranderingen die er ook zijn in onze branche. Laten we ons er met zijn allen (belangenorganisaties, adviseurs, aanbieders en ook de klant) voor inzetten om dit dossier zo snel mogelijk te sluiten en onze energie te steken in de verdere verbetering van deze prachtige branche.

"woekerpolis is niet dood, hij leeft"

"woekerpolis is niet dood, hij leeft"

Inschrijven voor de tweede woekertoer avond, woensdag 14 oktober in Utrecht, is niet meer mogelijk. "Er hebben zich meer dan 500 personen aangemeld om gratis...

"kom in actie als woekerpolishouder"

"kom in actie als woekerpolishouder"

Kom in actie als gedupeerde woekerpolishouder. Dat was de boodschap van de reportage zaterdagavond op NPO2. Het programma was mede gemaakt door reporter Henk Valk,...

Odin: KIFiD frustreert woekerpolisklachten

Odin: KIFiD frustreert woekerpolisklachten

Volgens de stichting Odin schrijft KIFiD aan consumenten die een woekerpolisklacht hebben dat ze vol zitten. De wachttijden lopen op tot meer dan een jaar. Volgens...

Dijsselbloem: geheime schikking woekerpolis geoorloofd

Dijsselbloem: geheime schikking woekerpolis geoorloofd

Er is niets tegen geheime schikkingen inzake woekerpolissen, aldus minister Jeroen Dijsselbloem afgelopen donderdag in de Tweede Kamer. ASR zou tientallen gedupeerden...

Veh: "woekerpolis meteen repareren"

Veh: "woekerpolis meteen repareren"

Als een woekerpolis kan worden verbeterd, moet de verzekeraar dit direct en zelfstandig doen. Dat vindt Vereniging Eigen Huis (VEH). "Het is goed dat de AFM...

Niet activeren woekerpolishouder komt verzekeraar duur te staan

Niet activeren woekerpolishouder komt verzekeraar duur te staan

Het nieuwe BGfo-artikel 81b legt levensverzekeraars de wettelijke verplichting op houders van beleggingsverzekeringen te activeren. Maar wat voor boete staat er...

Afm: boete voor slechte info over woekerpolis

Afm: boete voor slechte info over woekerpolis

De AFM kan sinds 18 juli handhavingsmaatregelen nemen tegen verzekeraars die klanten niet goed informeren over woekerpolissen. Aldus een mededeling van Financiën....

Kifid hervat behandeling woekerpolisdossiers

Kifid hervat behandeling woekerpolisdossiers

Klagers in woekerpoliszaken bij Kifid hebben acht weken de tijd gekregen om hun dossier aan te vullen na de uitspraak op 29 april van het Europese Hof. Daarna krijgen...

Nn houdt vast aan standpunt inzake woekerpolis

Nn houdt vast aan standpunt inzake woekerpolis

NN houdt ook bij de presentatie van haar cijfers over het eerste kwartaal vol dat de uitspraak op 29 april van het Europese Hof in haar voordeel is. Die cijfers...

"verplicht verzekeraars tot reparatie woekerpolis"

"verplicht verzekeraars tot reparatie woekerpolis"

De overheid moet verzekeraars verplichten om woekerpolissen eenzijdig te verbeteren. Ook als de klant geen interesse toont voor verbetering van deze beleggingsverzekeringen. Aldus...