Odin in zee met belangenclubs Woekerpolis

Logo Odin

Stichting Odin gaat samenwerken met de Vereniging Woekerpolis.nl en WoekerpolisVrij.

Volgens Odin hebben consumenten hierdoor nu via één ingang toegang tot alle mogelijkheden om hun woekerpolis maximaal aan te pakken, waarbij zij steeds worden begeleid door de beste professionals.
Odin: "Consumenten die zich aanmelden voor Integraal Ontwoekeren, worden automatisch door Odin aangemeld bij de Vereniging Woekerpolis.nl. Hierdoor zijn consumenten verzekerd van extra compensatie als een massaclaim slaagt. De aanmelding is gratis. Daarnaast blijft het mogelijk om ook een individuele claimprocedure te starten voor polissen met een hoog claimpotentieel. Stichting ODIN adviseert consumenten op basis van haar eerste analyse welke keuzes het beste bij hun situatie passen. Als uit de eerste analyse van de stichting blijkt dat de polis ook kan worden verbeterd naar de toekomst, dan adviseert de stichting consumenten om dit via hun eigen advieskantoor of via een door Stichting ODIN geselecteerd onafhankelijk advieskantoor te doen. Door de nieuwe samenwerking met WoekerpolisVrij kunnen consumenten nu ook kiezen voor het ‘doe het zelf’ 7-stappenplan van WoekerpolisVrij om de woekerpolis om te zetten naar een beter product. Als consumenten voor deze oplossing kiezen, meldt Stichting ODIN de klant aan bij WoekerpolisVrij. Heeft een klant tijdens het 7-stappenplan specialistische hulp nodig, dan wordt de consument in contact gebracht met een speciaal daarvoor opgeleid advieskantoor uit het ODIN netwerk, om samen met de consument het stappenplan af te ronden."
Volgens Odin is dit de eerste full service dienst in de markt voor zowel het claimen als het verbeteren van de woekerpolis.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Ozewald Wanrooij - 29 september 2014

Persoonlijk hoop ik dat alle belangenorganisaties zich zullen verenigen om samen met de aanbieders tot een definitieve en duurzame oplossing voor de consument en voor de branche te komen. Volgens mij kent dit dossier helaas uitsluitend verliezers en ik vraag me dan ook af of er ooit tot een oplossing gekomen wordt wanneer iedereen het maximale voor zichzelf eruit wil (blijven) halen. Al met al zorgt het woekerpolisdossier ervoor dat er vooral naar het verleden wordt gekeken en er te weinig oog is voor de positieve veranderingen die er ook zijn in onze branche. Laten we ons er met zijn allen (belangenorganisaties, adviseurs, aanbieders en ook de klant) voor inzetten om dit dossier zo snel mogelijk te sluiten en onze energie te steken in de verdere verbetering van deze prachtige branche.

Achmea moet klant met woekerpolis 20.000 euro betalen

Achmea moet klant met woekerpolis 20.000 euro betalen

Achmea moet aan een klant met een woekerpolis ongeveer 20.000 euro schadevergoeding betalen, aldus klachteninstituut Kifid.   Een eerdere tegemoetkomingsregeling...

Consumentenbond sommeert ASR

Consumentenbond sommeert ASR

ASR is door de Consumentenbond gesommeerd om alle gedupeerden met een woekerpolis genaamd Waerdye redelijk te compenseren en niet alleen de klanten waarmee ASR een...

"Hersteloperatie woekerpolis mislukt"

"Hersteloperatie woekerpolis mislukt"

De hersteloperatie woekerpolis is mislukt. Dat zegt Stichting Odin na analyse van de AFM-rapportages nazorg beleggingsverzekeringen van de afgelopen jaren. "Volgens...

Ab flipse tweet eigen woekerpolis

Ab flipse tweet eigen woekerpolis

Ab Flipse, voorzitter Vereniging Woekerpolis, toont in een tweet de offerte voor zijn eigen woekerpolis afgesloten in 1996. Het prognoserendement daarin: 8 procent....

Odin komt met claim- en Hypopakket

Odin komt met claim- en Hypopakket

Stichting Odin heeft voor adviseurs het Claimpakket en het Hypopakket ontwikkeld. Met het ClaimPakket kunnen intermediairs zelfstandig een berekening maken van de...

Klanten met woekerpolis minst slecht af bij adviseur

Klanten met woekerpolis minst slecht af bij adviseur

Klanten die woekerpolissen kochten via grote verkooporganisaties zijn veel slechter uit dan klanten die hun woekerpolis bij een lokale tussenpersoon afsloten. Verzekeraars...

Merkwaardige desinteresse bij klanten

Merkwaardige desinteresse bij klanten

"Ik ervaar geen wantrouwen bij de consument maar een merkwaardige desinteresse: verbeteringsvoorstellen van tienduizenden euro's worden voor kennisgeving aangenomen,...

"van verborgen kosten naar verborgen compensatie"

"van verborgen kosten naar verborgen compensatie"

A.s.r. kreeg er maandagavond flink van langs in Radar, omdat de verzekeraar geen openheid geeft over de berekening van de woekerpoliscompensatie. Philippe Wits (foto),...

'woekerpolis' haalt nieuwste album asterix

'woekerpolis' haalt nieuwste album asterix

De term 'woekerpolis' is inmiddels zo ingeburgerd dat ze terug te vinden is in het nieuwste album van Asterix, 'De papyrus van Caesar'. 'Woekerpolis' is in de Nederlandse...

Kosten woekerpolis hoefden niet specifiek benoemd

Kosten woekerpolis hoefden niet specifiek benoemd

Als de consument de kosten van zijn beleggingsverzekering kon zien aan de hand van het verschil tussen premie en daadwerkelijke inleg, is de verzekeraar niet tekort...