Odin in zee met belangenclubs Woekerpolis

Logo Odin

Stichting Odin gaat samenwerken met de Vereniging Woekerpolis.nl en WoekerpolisVrij.

Volgens Odin hebben consumenten hierdoor nu via één ingang toegang tot alle mogelijkheden om hun woekerpolis maximaal aan te pakken, waarbij zij steeds worden begeleid door de beste professionals.
Odin: "Consumenten die zich aanmelden voor Integraal Ontwoekeren, worden automatisch door Odin aangemeld bij de Vereniging Woekerpolis.nl. Hierdoor zijn consumenten verzekerd van extra compensatie als een massaclaim slaagt. De aanmelding is gratis. Daarnaast blijft het mogelijk om ook een individuele claimprocedure te starten voor polissen met een hoog claimpotentieel. Stichting ODIN adviseert consumenten op basis van haar eerste analyse welke keuzes het beste bij hun situatie passen. Als uit de eerste analyse van de stichting blijkt dat de polis ook kan worden verbeterd naar de toekomst, dan adviseert de stichting consumenten om dit via hun eigen advieskantoor of via een door Stichting ODIN geselecteerd onafhankelijk advieskantoor te doen. Door de nieuwe samenwerking met WoekerpolisVrij kunnen consumenten nu ook kiezen voor het ‘doe het zelf’ 7-stappenplan van WoekerpolisVrij om de woekerpolis om te zetten naar een beter product. Als consumenten voor deze oplossing kiezen, meldt Stichting ODIN de klant aan bij WoekerpolisVrij. Heeft een klant tijdens het 7-stappenplan specialistische hulp nodig, dan wordt de consument in contact gebracht met een speciaal daarvoor opgeleid advieskantoor uit het ODIN netwerk, om samen met de consument het stappenplan af te ronden."
Volgens Odin is dit de eerste full service dienst in de markt voor zowel het claimen als het verbeteren van de woekerpolis.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Ozewald Wanrooij - 29 september 2014

Persoonlijk hoop ik dat alle belangenorganisaties zich zullen verenigen om samen met de aanbieders tot een definitieve en duurzame oplossing voor de consument en voor de branche te komen. Volgens mij kent dit dossier helaas uitsluitend verliezers en ik vraag me dan ook af of er ooit tot een oplossing gekomen wordt wanneer iedereen het maximale voor zichzelf eruit wil (blijven) halen. Al met al zorgt het woekerpolisdossier ervoor dat er vooral naar het verleden wordt gekeken en er te weinig oog is voor de positieve veranderingen die er ook zijn in onze branche. Laten we ons er met zijn allen (belangenorganisaties, adviseurs, aanbieders en ook de klant) voor inzetten om dit dossier zo snel mogelijk te sluiten en onze energie te steken in de verdere verbetering van deze prachtige branche.

Kifid houdt behandeling woekerpolisklachten aan

Kifid houdt behandeling woekerpolisklachten aan

Kifid houdt de behandeling van de ruim 500 klachten over beleggingsverzekeringen "nog enige tijd aan. Dit in het belang van een zorgvuldige klachtafhandeling....

Alleen maar verliezers

Alleen maar verliezers

Zou het misschien kunnen dat het woekerpolisdossier geen winnaars kent? Die vraag stelt Ozewald Wanrooij (Neutralis) in een reactie op VVP Online. Ik hoop van harte...

Nn wint woekerpoliszaak

Nn wint woekerpoliszaak

De rechtbank in Rotterdam heeft de vordering van de claimstichting Woekerpolis.nl tegen Nationale-Nederlanden afgewezen.   Het betrof een collectieve claim...

Consumentenbond: Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

Consumentenbond: Woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond...

Consumentenbond: woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

Consumentenbond: woekerpolisdeal Allianz onacceptabel

De overeenkomst tussen Allianz en enkele claimorganisaties over woekerpolissen, krijgt forse kritiek van de Consumentenbond en Stichting AllianzDINPlanDupe. De Consumentenbond...

Verbond: andere maatschappijen bepalen zelf of ze voorbeeld allianz volgen

Verbond: andere maatschappijen bepalen zelf of ze voorbeeld allianz volgen

Het Verbond van Verzekeraars laat het aan de individuele leden om te bezien of zij het voorbeeld volgen van Allianz, dat een akkoord heeft gesloten met ConsumentenClaim,...

Woekerpolisstrijd nog niet gestreden

Woekerpolisstrijd nog niet gestreden

"De uitspraak van de Commissie van Beroep verandert niets aan ons eerder gepubliceerde standpunt dat de financiële gevolgen van het dossier beleggingsverzekeringen...

Wakkerpolis NNclaim versterkt bestuur

Wakkerpolis NNclaim versterkt bestuur

Wakkerpolis NNclaim heeft bestuur en toezicht versterkt. De benoemingen betreffen G.M. Jochems (compliancedeskundige, oud AFM), M.P.A. Bos (advocaat) en R. Gerssen...

Woekerpolisorganisaties bundelen krachten

Woekerpolisorganisaties bundelen krachten

Vereniging Woekerpolis.nl en Stichting Woekerpolisproces bundelen hun krachten. Door de samenwerking verwachten de twee grootste belangenorganisaties in het woekerpolisdossier...

Kifid laat ASR kosten woekerpolis terugbetalen

Kifid laat ASR kosten woekerpolis terugbetalen

ConsumentenClaim toont zich verheugd met een Kifid-uitspraak die ASR kosten van een woekerpolis laat terugbetalen. ConsumentenClaim schrijft te denken dat er nog...