Open brief van Michiel van der Linde aan adviseurs én collega's

Michiel van der Linde

"Wat een tijden zijn dit. De coronacrisis brengt zoveel spanning. De wereld staat in brand. Zelf vraag je je af hoe dichtbij het virus gaat komen. Je hoopt toch niet dat je naasten...", aldus een open brief van Michiel van der Linde, commercieel manager  FlexFront.

Zijn open brief luidt:

"Ik vind het heel spannend en hoop dat we snel door deze ellende heen zijn. Tegelijkertijd, hoe wrang ook, vind ik het ook een tijd die mooie dingen voortbrengt. Je moet het met z’n allen maar zien te regelen en dat doen we gewoon. We werken nagenoeg allemaal vanuit huis. U als adviseur ook, of u zit op een leeg kantoor. Met videobellen en conference calls komen we onze dagen door. Advies via de webcam, webinars en liveblogs, hypotheken accepteren aan de keukentafel. We doen het gewoon en we zijn ook nog eens hartstikke efficiënt en productief. Wat een lessen we hieruit kunnen trekken!

En dan is er die hypotheekmarkt waar we met z’n allen in zitten. Record na record. Extreme drukte, dubbele cijfers. Storm voor de stilte? Naar verwachting voor een deel waar, alhoewel de lage rente én het feit dat mensen thuis meer tijd hebben om hun financiën te overdenken, waarschijnlijk nog een hausse aan oversluitingen zal opleveren. We mogen ons gelukkig prijzen dat we in deze markt zitten, met een product waar altijd behoefte aan is.

Ondertussen maken we elkaar niet gek. We accepteren dat een crisis spanning oplevert. Voor onszelf, voor consumenten, voor geldverstrekkers. Wat gebeurt er met huizenprijzen? Staan dienstverbanden onder druk? En is een intentieverklaring nog wel net zoveel waard als voorheen? We begrijpen dat geldverstrekkers hun beleid tegen het licht houden en dat consumenten nog snel een hypotheek geregeld willen hebben. Met elkaar maken we twee keer zoveel hypotheken mogelijk als normaal. Dat doorlooptijden daarmee tijdelijk oplopen is normaal en acceptabel. Zolang we dat maar weten van elkaar en adviseurs hun werk goed kunnen blijven doen. En we elkaar blijven informeren, bereikbaar blijven en de allerbeste kwaliteit blijven leveren."

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
ROMEO Groep neemt FlexFront over

ROMEO Groep neemt FlexFront over

Romeo Groep neemt alle aandelen van FlexFront B.V. over. Ook worden de daaraan gerelateerde midoffice activiteiten van BCMGlobal Nederland overgedragen. De komende...

Serie Actief Klantbeheer (8): actief klantbeheer komt op stoom

Serie Actief Klantbeheer (8): actief klantbeheer komt op stoom

"U kent ze wel, dit soort uitspraken: 'Actief beheer vind ik als adviseur echt heel belangrijk, maar ik kom er niet aan toe.' Of: 'Al jaren wordt er over gekletst,...

FlexFront biedt deelnemers eigen profiel op Hypotheekadvies.nl

FlexFront biedt deelnemers eigen profiel op Hypotheekadvies.nl

FlexFront biedt haar deelnemers een eigen profiel aan op Hypotheekadvies.nl. Michiel van der Linde, Commercieel Directeur van FlexFront: “Een consument begint...

Serie Actief Klantbeheer (2): gedeelde data

Serie Actief Klantbeheer (2): gedeelde data

Actief Klantbeheer gaat nog beter met gedeelde data. Dit betoogt Michiel van der Linde, Commercieel Directeur  FlexFront, in de serie Actief Klantbeheer. "Dat...

Duizendste NTS-taxatie via FlexFront Taxatie Service

Duizendste NTS-taxatie via FlexFront Taxatie Service

FlexFront en Nationale Taxatie Service (NTS) vierden dat zij de duizendste taxatieaanvraag via de Taxatie Service van FlexFront hebben ontvangen. De taxatie werd...

Praktijktips Actief Klantbeheer

Praktijktips Actief Klantbeheer

(Praktijktips Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Financiële professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren...

Michiel van der Linde commercieel directeur FlexFront

Michiel van der Linde commercieel directeur FlexFront

Michiel van der Linde is per 1 november benoemd tot commercieel directeur bij FlexFront. De afgelopen tweeënhalf jaar was hij al werkzaam bij FlexFront als...

(Bank)garantie BNP Paribas Cardif in aanbod FlexFront

(Bank)garantie BNP Paribas Cardif in aanbod FlexFront

Klanten van FlexFront kunnen voortaan een (bank)garantie aanvragen van BNP Paribas Cardif. “Bankgarantie Service is een mooie aanvulling op onze al bestaande...

Merendeel adviseurs nog op startniveau actief klantbeheer

Merendeel adviseurs nog op startniveau actief klantbeheer

(Uit VVP 2-2022) Branche-initiatief Actief Klantbeheer heeft de resultaten gepubliceerd van haar onderzoek naar de staat van actief klantbeheer onder onafhankelijk...

FlexFront lanceert Verduurzaming Service

FlexFront lanceert Verduurzaming Service

FlexFront heeft de Verduurzaming Service gelanceerd. Dankzij de samenwerking met partner Susteen kan de consument voor, tijdens of na het adviesgesprek een zijsprong...