PensioenRust: "Nazorg is meer dan alleen herrekenen premie"

Webinar laptop bureau via Pixabay

Volgens PensioenRust bieden adviseurs te weinig inzicht bij de nazorg ORV. Te veel wordt alleen de premie herrekend. Aldus de makers van de applicatie bij de lancering van de tweede release.

PensioenRust: "Zoals bekend zijn veel adviseurs op dit moment (naar aanleiding van de Kifid-uitspraak) actief met het informeren van klanten over de gedaalde ORV-premies. In veel gevallen tekent de klant voor een execution only proces waarbij de persoonlijke financiële situatie niet wordt bekeken maar alleen de premie voor de ORV wordt herrekend. Dat terwijl inzicht in de financiële situatie van de klant en een update van de dekking en duur juist belangrijk is."

PensioenRust maakt het mogelijk de financiële situatie van de klant bij overlijden "binnen tien minuten in kaart te brengen. Om dit nog makkelijker te maken is het nieuwe ORV-rapport toegevoegd. Bied klanten snel inzicht in benodigde ORV-kapitaaldekking. Adviseer vervolgens over te sluiten verzekeringen. Leg dit alles direct vast in een adviesrapport dat voldoet aan alle eisen".

Verder nieuw in PensioenRust: men kan nu eigen logo in beeld en in het rapport zetten en "handige kapitaal/jaarruimte berekeningen maken. Bereken op basis van een doelkapitaal de benodigde inleg per maand, bereken op basis van een inleg per maand het kapitaal, bereken de jaarruimte".

Reactie toevoegen

 
Meer over
Webinar nibe-svv over nazorg

Webinar nibe-svv over nazorg

Nibe-SVV organiseert op maandagavond 31 oktober het webinar 'Doorlopende dienstverlening: zorgplicht of zorgkans?’ met Robin van Beem van Polis Advocaten....

Veel onvrede over gebrek aan nazorg bij hypotheek

Veel onvrede over gebrek aan nazorg bij hypotheek

Slechts 55 procent van de huizeneigenaren is tevreden over de diensverlening van hun hypotheekadviseur na het afsluiten van de hypotheek. Dat stelt onderzoek in...

Serviceabonnement niet populair bij Erkend adviseur

Serviceabonnement niet populair bij Erkend adviseur

Een serviceabonnement voor het verlenen van nazorg is niet populair onder Erkend adviseurs. UIt onderzoek van de SEH blijkt dat slechts 28 procent van de adviseurs...

Merkwaardige desinteresse bij klanten

Merkwaardige desinteresse bij klanten

"Ik ervaar geen wantrouwen bij de consument maar een merkwaardige desinteresse: verbeteringsvoorstellen van tienduizenden euro's worden voor kennisgeving aangenomen,...