"principe is: klant betaalt altijd apart voor advies"

Voorzitter René Graafsma van de Stichting Odin zegt niet te begrijpen waarom onder meer de Rabobank toch heeft geprobeerd zich uit te draaien onder het beginsel dat de klant onder het provisieverbod altijd apart betaalt voor advies.

 


 

Graafsma onder de kop AdviceForMoney: "De AFM is 100 procent voorstander van een gelijk speelveld. Dat gelijke speelveld werd lelijk verstoord door aanbieders Rabobank en Dela, die na 1 januari 2013 advies nog steeds gratis bleven verstrekken. Dela ging zelfs nog verder en bood ook de bemiddeling gratis aan. Het met Dela samenwerkende intermediair had het nakijken. Inmiddels hebben beide aanbieders, onder druk van AFM, zich geschikt naar de markt. Winst voor AFM en winst voor onafhankelijk advies. Toch blijft de vraag waarom zulke professionele partijen zich hebben willen onttrekken aan een simpel principe: de klant betaalt altijd apart voor advies."


 

Reactie toevoegen

 
"ontwoekertraject Odin dwingt adviseur weer rond tafel met klant"

"ontwoekertraject Odin dwingt adviseur weer rond tafel met klant"

Adviseurs zullen toch (weer) met woekerpolishouders rond de tafel moeten, nu Stichting Odin het RIO-traject neerlegt dat de consument uitzicht biedt op een ruimere...

"compensatieakkoorden woekerpolissen aan flarden"

"compensatieakkoorden woekerpolissen aan flarden"

René Graafsma, 'ontwoekeraar' van beleggingsverzekeringen met te hoge kosten, claimt afspraken te hebben met verzekeraars die een betere schadevergoeding...

Odin start vacaturebank

Odin start vacaturebank

Stichting Odin start volgende week met een online vacaturebank. Stichting Odin: "Alle assurantie en financiële tussenpersonen in Nederland kunnen voortaan...

Odin start Innovatie Plein

Odin start Innovatie Plein

Stichting Odin is gestart met een Innovatie Plein. Het Innovatie Plein is gebaseerd op het 4P princip: Publicatie, Promotie, Prospecting en Pitching. Voorzitter...

Odin: grote verschillen klachtenafhandeling verzekeraars

Odin: grote verschillen klachtenafhandeling verzekeraars

Stichting Odin constateert in haar klachtenrapportage over 2011 grote verschillen in klachtenafhandeling tussen verzekeraars, aangesloten bij het Keurmerk Klantgericht...

Stichting Odin van start met claimdesk

Stichting Odin van start met claimdesk

Stichting Odin start vanaf vandaag een claimdesk, die intermediairs ondersteunt bij diverse soorten schadeclaims. Odin gaat van start met de diensten Woekerpolis...

Jos Koets verzorgt odin-workshop \'afm op bezoek'

Jos Koets verzorgt odin-workshop \'afm op bezoek'

Financieel adviseur Jos Koets gaat twee Odin-workshops verzorgen. Daaronder de workshop 'De AFM op bezoek'. Koets was de eerste adviseur in Nederland die zelf de...

Verzekeraarklachten.nl bundelt krachten met Graafsma

Verzekeraarklachten.nl bundelt krachten met Graafsma

Het online klachtenloket Verzekeraarklachten.nl. is een samenwerking aangegaan met 'woekerpolis-expert' René Graafsma. Onder de naam ‘Wonderpolis.nl’...

Graafsma zet \'woekerpolisgevecht\' voort met website

Graafsma zet \'woekerpolisgevecht\' voort met website

René Graafsma gaat het intermediair stimuleren beleggingsverzekeringen te 'ontwoekeren' en consumenten te helpen bij het indienen van klachten bij Kifid....

Motie Braakhuis haalt het niet

Motie Braakhuis haalt het niet

Er komt geen nader onderzoek naar de 'woekerpolisoplossing' van voormalig financieel adviseur René Graafsma (foto). De Tweede Kamer heeft een motie in deze...