SharePeople steunt zienswijze VZN op verplichte AOV en sluit aan

Cosmas Blaauw 2022

SharePeople steunt de zienswijze die Vereniging Zelfstandigen Nederland (VZN) heeft op de plannen rond een verplichte arbeidsongeschiktheidsverzekering voor zzp’ers en sluit zich aan bij de belangenorganisatie die ruim 100.000 zelfstandig ondernemers vertegenwoordigd.

Cosmas Blaauw, oprichter van SharePeople, een coöperatie waarbinnen inmiddels 12.600 zzp’ers onderling het risico op arbeidsongeschiktheid opvangen: “VZN laat een duidelijke en eenduidige stem van zelfstandigen horen aan de formele overlegtafels. We staan ook achter hun standpunt rond de plannen met een verplichte AOV voor zzp’ers. Ook wij vinden dat het veel beter zou zijn om de nu voorgestelde wachttijd van één jaar naar twee jaar te trekken. Vooral ook omdat één jaar wachttijd zo’n verplichte verzekering onnodig duur maakt. Het past ook beter binnen het ondernemersrisico. Zzp’ers verdienen het daarnaast dat er een ruime kijk komt op de opt-out mogelijkheid. Al best een flinke groep heeft namelijk zelf al dat vangnet bij arbeidsongeschiktheid geregeld. Er zijn dus al uitvoerbare, betaalbare en uitlegbare alternatieven beschikbaar naast de AOV bij reguliere verzekeraars.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
SharePeople start televisiecampagne

SharePeople start televisiecampagne

SharePeople start 16 april met een televisiecampagne. De campagne "moet een einde maken aan het heersende beeld bij zzp’ers dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering...

BrightPensioen verwelkomt duizendste deelnemer crowdsurance

BrightPensioen verwelkomt duizendste deelnemer crowdsurance

BrightPensioen heeft de duizendste deelnemer verwelkomd die meedoet het vangnet met de crowdsurance oplossing van SharePeople. De samenwerking tussen deze twee...

Eigen deelnemers in campagne SharePeople

Eigen deelnemers in campagne SharePeople

SharePeople is een reclamecampagne gestart met deelnemers in de hoofdrol. In de campagne te zien zijn Boaz Engelo (ondernemer verzuimmanagement), Morena Abbatangelo,...

SharePeople vergroot vangnet

SharePeople vergroot vangnet

SharePeople gaat het voor ZZP’ers met een (tijdelijk) lager inkomen van gemiddeld 1.000 euro netto per maand ook mogelijk maken zich te voorzien van een vangnet...

SharePeople: grote corona-solidariteit onder zzp'ers

SharePeople: grote corona-solidariteit onder zzp'ers

SharePeople ziet een grote solidariteit onder de deelnemers tijdens de corona-crisis. Het naar beneden bijstellen van het inkomensniveau en het opschorten van de...

SharePeople biedt opschorten deelnamekosten tijdens coronacrisis

SharePeople biedt opschorten deelnamekosten tijdens coronacrisis

Deelnemers kunnen hun deelnamekosten aan SharePeople voor voorlopig drie maanden opschorten. Dat is een van de maatregelen waarmee het platform voor crowdsurance...

Hoog tijd voor een basisinkomen

Hoog tijd voor een basisinkomen

Ook deze crisis toont het aan: het is hoog tijd voor een basisinkomen. Mijn oog viel op een bericht van minister Wiebes waarin hij zegt dat je als zzp’er zelf...

SharePeople: crowdsurance

SharePeople: crowdsurance

De nieuwe technologie, big data, de nieuwe kijk op klantgerichtheid. Het zijn uitdagingen die innovatieve partijen graag oppakken. In de rubriek ‘Verfrissend!’...

Vervang 'Broodfonds' door overkoepelende naam Schenkkring

Vervang 'Broodfonds' door overkoepelende naam Schenkkring

Een Broodfonds is een voorbeeld van een schenkkring. Er zijn er meer, zoals Ziektefonds, SamSamkring, Voorzieningenfonds en SharePeople. Om verwarring te voorkomen...

Allianz en BrightPensioen combineren broodfondsgedachte en verzekering

Allianz en BrightPensioen combineren broodfondsgedachte en verzekering

BrightPensioen, Allianz en SharePeople hebben een oplossing bedacht voor twee problemen waar veel zzp’ers tegen aanlopen: ze sluiten geen aov af omdat ze dat...