Stichting Odin biedt adviseurs ontwoekerpakket

Stichting Odin heeft een ontwoekerpakket voor adviseurs ontwikkeld.

Stiching Odin: "Intermediairs worden met deze nieuwe dienstverlening geholpen met het aanpakken van woekerpolissen in hun eigen portefeuille. Het begint met een inventarisatie van alle beleggingsverzekeringen, gevolgd door een analyse en prioritering van polissen (de zwaarste gevallen worden als eerste benaderd)."
Klanten van het intermediair worden in een brief uitgenodigd om door Stichtig Odin een rapport te laten maken van hun polis. Uit dit rapport blijkt dan of de klant een woekerpolis heeft, of de polis eerst moet worden verbeterd naar de toekomst en of een claimprocedure gestart moet worden om schade naar het verleden te claimen.
Odin benadert klanten tweemaal per brief en eenmaal per e-mail. Klanten met een ‘zware’ woekerpolis worden bij het derde contactmoment telefonisch benaderd. Dan wordt duidelijk gewezen op de mogelijke gevolgen van het niet reageren op de diverse oproepen.
Voorzitter René Graafsma: “Met dit ontwoekerpakket hebben wij alle kennis en ervaring binnen Stichting Odin samengebracht om consument en onafhankelijk adviseur te stimuleren met elkaar aan de slag te gaan. We zijn persoonlijk betrokken bij de ontwoekerprocessen en zijn ook een vraagbaak voor zowel consument als intermediair tijdens het proces.”

Reactie toevoegen

 

Reacties

Edwin Herdink - 19 september 2013

CFD juicht dit initiatief van ODIN van harte toe. Het blijkt in de praktijk tot op heden erg moeilijk om de klant uit zijn stoel te krijgen. Wellicht dat met het ODIN ontwoekerpakket dit dossier eindelijk van de grond komt.

"woekerpolisoplossing Aegon doekje voor bloeden"

"woekerpolisoplossing Aegon doekje voor bloeden"

Volgens Stichting Odin, gespecialiseerd in claim- en hersteladviezen voor woekerpolissen, noemt de nieuwe compensatieregeling van Aegon een doekje voor het bloeden....

Odin: aantal kifid-zaken explodeert

Odin: aantal kifid-zaken explodeert

Volgens Stichting Odin, die elk jaar een analyse maakt van alle klachtenraportages van een aantal verzekeraars, neemt het aantal klachten fors toe. De klachtenrapportage...

ODIN roept AFM op te stoppen met promoten gratis hersteladvies

ODIN roept AFM op te stoppen met promoten gratis hersteladvies

Stichting ODIN heeft in een brief aan de AFM zeven aanbevelingen gedaan om het woekerpolisdossier een impuls te geven. René Graafsma, voorzitter van Stichting...

Graafsma: hoogste tijd voor collectiviteit

Graafsma: hoogste tijd voor collectiviteit

"Het is meer dan ooit tijd voor collectiviteit. Zeg maar Collectivitijd", aldus René Graafsma in de nieuwsbrief van stichting Odin. Graafsma, die...

"principe is: klant betaalt altijd apart voor advies"

"principe is: klant betaalt altijd apart voor advies"

Voorzitter René Graafsma van de Stichting Odin zegt niet te begrijpen waarom onder meer de Rabobank toch heeft geprobeerd zich uit te draaien onder het beginsel...

Odin start vacaturebank

Odin start vacaturebank

Stichting Odin start volgende week met een online vacaturebank. Stichting Odin: "Alle assurantie en financiële tussenpersonen in Nederland kunnen voortaan...

Odin start Innovatie Plein

Odin start Innovatie Plein

Stichting Odin is gestart met een Innovatie Plein. Het Innovatie Plein is gebaseerd op het 4P princip: Publicatie, Promotie, Prospecting en Pitching. Voorzitter...

Odin: grote verschillen klachtenafhandeling verzekeraars

Odin: grote verschillen klachtenafhandeling verzekeraars

Stichting Odin constateert in haar klachtenrapportage over 2011 grote verschillen in klachtenafhandeling tussen verzekeraars, aangesloten bij het Keurmerk Klantgericht...

Stichting Odin van start met claimdesk

Stichting Odin van start met claimdesk

Stichting Odin start vanaf vandaag een claimdesk, die intermediairs ondersteunt bij diverse soorten schadeclaims. Odin gaat van start met de diensten Woekerpolis...

Jos Koets verzorgt odin-workshop \'afm op bezoek'

Jos Koets verzorgt odin-workshop \'afm op bezoek'

Financieel adviseur Jos Koets gaat twee Odin-workshops verzorgen. Daaronder de workshop 'De AFM op bezoek'. Koets was de eerste adviseur in Nederland die zelf de...