TJIP: consument wil één financieel overzichtsloket

Igor Gavic 2022

Bijna de helft van de consumenten is van mening dat financieel dienstverleners zich meer bezig zouden moeten houden met de gehele persoonlijke financiële situatie van de consument, zo blijkt uit onderzoek van Kien PanelWizard in opdracht van TJIP, onder ruim 1.100 Nederlanders. 

Nu moeten consumenten informatie over hun persoonlijke financiën vaak op verschillende plekken halen. Ze maken daarbij vaak gebruik van meerdere aanbieders, zegt TJIP. "Uit het onderzoek blijkt echter dat consumenten dit geen ideale situatie vinden. Hier ligt een kans voor financieel dienstverleners die wel het complete inzicht bieden."

CEO Igor Gavic: “Financieel dienstverleners zouden meer als een alles-in-één- loket kunnen dienen, zodat consumenten het inzicht in hun (persoonlijke) financiën overzichtelijk bij elkaar hebben en er een beter beeld is van de gehele financiële situatie nu en in de toekomst. Nu is het nog te veel versnipperd en daarmee is de consument niet gediend. Bijvoorbeeld: Nu het met een groot deel van Nederland economisch slechter gaat door onder meer de inflatie, is het voor Nederlanders nog meer van belang een compleet en transparant beeld te hebben van de gevolgen daarop voor hun (persoonlijke) financiële situatie. Het aanbieden en communiceren over dit totaalinzicht is de sleutel tot een goede relatie met de consument.”

Reactie toevoegen

 
E-commerce-giganten in verzekeringsland (blog TJIP)

E-commerce-giganten in verzekeringsland (blog TJIP)

(door Dingeman Leijdens, CEO van TJIP) Al een paar jaar duiken de namen van bedrijven als Amazon en Google op in relatie tot de verzekeringsmarkt. Vaak in de vorm...

3SU is als platform toegevoegd aan TJIP

3SU is als platform toegevoegd aan TJIP

TJIP heeft Triple S Unlimited overgenomen. 3SU is als platform toegevoegd aan TJIP. De technologie van 3SU richt zich op efficiënt beheer en gebruik van polis-...

Twintiger twee keer zo vaak als oudere bereid data te delen in ruil voor hypotheekkorting

Twintiger twee keer zo vaak als oudere bereid data te delen in ruil voor hypotheekkorting

Drie op de vijf twintigers (59 procent) is bereid data over woongedrag weg te geven in ruil voor korting op de hypotheek,, tegen gemiddeld een kwart over alle leeftijden....

Sneller, slimmer, efficiënter

Sneller, slimmer, efficiënter

“Met MeetingpointAdvies heeft TJIP een platform dat de concurrentiepositie van financieel adviseurs versterkt doordat zij sneller, slimmer en efficiënter...

"Tech cruciaal voor tevreden bankklant"

"Tech cruciaal voor tevreden bankklant"

Aspecten die verreweg de meeste Nederlanders belangrijk vinden bij hun bank zijn een gebruiksvriendelijke website (93 procent) en een app (81 procent) waarop zij...

Kees Haverkamp:  "Hoogste tijd voor radicale vernieuwing"

Kees Haverkamp: "Hoogste tijd voor radicale vernieuwing"

"Met open mond kijken we binnen onze branche naar serieus indrukwekkende nieuwkomers als Revolut, Monzo en N26 die op een hoop vlakken de traditionele...

Tjip: Nederlander weet zich geen raad met spraaktechnologie

Tjip: Nederlander weet zich geen raad met spraaktechnologie

Nederlandse werknemers lijken vooralsnog niet goed te kunnen bedenken hoe ze spraaktechnologie (systemen te vergelijken met Siri, Alexa of Google Assistent) op de...

Stichting Contactgroep automatisering wil adviseurs bewuster maken

Stichting Contactgroep automatisering wil adviseurs bewuster maken

De in 2016 opgerichte Contactgroep Automatisering, een initiatief van zestien leveranciers van software applicaties voor financieel adviseurs, is een stichting geworden....