Vereende bereidt zich voor op 2030
De Vereende zag in 2020 het premievolume met 16,5 procent toenemen tot 53 miljoen euro. De Vereende spreekt in het jaarverslag van een wat rustiger tempo in groei vanwege corona.
Met het herstel van het rendement en de solvabiliteit van de afgelopen jaren zegt de Vereende een solide fundament te hebben gebouwd. Om ook op toekomstige ontwikkelingen te kunnen inspelen, heeft de Vereende trendwatcher Jesse van Doren (foto) gevraagd welke ontwikkelingen er zijn rond 2030 die van belang zijn voor de schadeverzekeringsbranche. Assurantieadviseurs zijn vervolgens in een enquête gevraagd welke van deze trends zij het meest belangrijk vinden. Daarnaast zijn deze trends voorgelegd aan het Verbond van Verzekeraars, VVP, AMweb, Adfiz en NVGA. Meer in de komende nieuwsbrieven van de Vereende.
Reactie toevoegen
Ondanks preventiecampagnes verhoogt de Vereende de premies
De Vereende zegt zich zorgen te maken over de stijgende schadelast van bezorgbrommers, taxi’s en ‘overige bijzondere voertuigen’. Om het tij te...
Leiden stijgende huizenprijzen tot hogere verzekeringspremies?
Het afgelopen jaar zijn de huizenprijzen in de meeste regio’s van Nederland explosief gestegen. Veel mensen zullen denken dat daarmee automatisch ook de premies...
Feit of fabel? Stijgende huizenprijzen leiden tot hogere verzekeringspremies
Het afgelopen jaar zijn de huizenprijzen in de meeste regio’s van Nederland explosief gestegen. Veel mensen zullen denken dat daarmee automatisch ook de...
Feit of fabel: schade veroorzaakt door e-step gedekt door Waarborgfonds
Er gelden drie algemene wettelijke voorwaarden (W.A.M.) voordat aanspraak gemaakt kan worden op een claim bij het Waarborgfonds Motorverkeer: Het...
Feit of fabel: schade veroorzaakt door een e-step wordt gedekt door het Waarborgfonds
Er gelden drie algemene wettelijke voorwaarden (W.A.M.) voordat aanspraak gemaakt kan worden op een claim bij het Waarborgfonds Motorverkeer: Het...
Feit of fabel: nieuwe auto's eerst naar verzekeraars voor een crashtest
Autofabrikanten sturen hun nieuwste modellen naar verzekeraars om deze te laten crashtesten. Feit of Fabel? Als je deze stelling leest dan denk je direct dat dit...
Autofabrikanten sturen hun nieuwste modellen naar verzekeraars om deze te laten crashtesten. Feit of Fabel? Als je deze stelling leest dan denk je direct dat dit...
Nederlandse verzekeraars kunnen in principe uitsluitend motorrijtuigen verzekeren die een Nederlands kenteken voeren. Dat betekent dat een auto met een buitenlands...
Nederlandse verzekeraars kunnen in principe uitsluitend motorrijtuigen verzekeren die een Nederlands kenteken voeren. Dat betekent dat een auto met een buitenlands...
Interactieve video over claimen bij Waarborgfonds Motorverkeer
Het Waarborgfonds Motorverkeer heeft een interactieve video gelanceerd waarmee mensen kunnen zien welke voorwaarden worden gesteld voor dekking van het Waarborgfonds...