Vereende introduceert RijBeterBox voor taxi's

Ingrid Visscher

De RijBeterBox introduceert per 1 februari 2022 de RijBeterBox voor taxi's. Deze tool moet het aantal schades verminderen en taxibedrijven weer aantrekkelijker maken voor reguliere verzekeraars. De Vereende roept reguliere verzekeraars dan ook op om taxichauffeurs met een goede rijscore uit de RijBeterBox een regulier verzekeringsaanbod te doen. Mocht dat bij reguliere verzekeraars niet lukken, dan zal de Vereende taxichauffeurs met een goede score tot 30 procent korting geven op de premie.

Uit de schadecijfers van de Vereende blijkt dat, wanneer gekeken wordt naar de afgelopen vijf jaar, taxi’s veel vaker schade rijden dan personenauto’s. En het gemiddeld schadebedrag is 50 procent hoger. Per verzekerd voertuig is daarmee de schadelast over de afgelopen vijf jaar 2,2 keer hoger voor een taxi dan voor een personenauto. Dat komt ook doordat taxi’s meer kilometers maken en vaker in binnensteden rijden.

Uit onderzoek van Data en Telematica specialist Yeshugo blijkt dat inzicht in het eigen rijgedrag helpt om het aantal schades te verminderen.  In dit onderzoek werd het verband onderzocht tussen een goede rijscore en gereden schade bij tien taxi bedrijven in 2018-2019 gedurende twaalf maanden (141 voertuigen en 287 schades). Ruitschades waren niet meegenomen in dit onderzoek. In het onderzoek konden chauffeurs een lage, gemiddelde en hoge score krijgen voor hun rijgedrag. Chauffeurs met een lage score hebben 50% meer kans op schade dan chauffeurs met een gemiddelde tot hoge score en het gemiddeld schadebedrag is ook nog eens 17% hoger.

Directeur Ingrid Visscher: “De RijBeterBox past perfect in de missie van de Vereende om klanten te begeleiden richting een reguliere verzekeraar. Dat geeft ook een dubbel gevoel, omdat we het voor onze klanten én zo goed mogelijk willen doen én hen los willen laten.”

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Robert - Robert de Bruijn ‘s Assurantiën 19 november 2021

Heel goed initiatief van de Vereende om goed rijgedrag te belonen , dat is pas loon naar werken Robertti.nl

Feit of fabel: bij auto-import kunnen Nederlandse verzekeraars geen buitenlandse kentekens verzekeren

Feit of fabel: bij auto-import kunnen Nederlandse verzekeraars geen buitenlandse kentekens verzekeren

Nederlandse verzekeraars kunnen in principe uitsluitend motorrijtuigen verzekeren die een Nederlands kenteken voeren. Dat betekent dat een auto met een buitenlands...

Feit of fabel: bij auto-import kunnen Nederlandse verzekeraars geen buitenlandse kentekens verzekeren

Feit of fabel: bij auto-import kunnen Nederlandse verzekeraars geen buitenlandse kentekens verzekeren

Nederlandse verzekeraars kunnen in principe uitsluitend motorrijtuigen verzekeren die een Nederlands kenteken voeren. Dat betekent dat een auto met een buitenlands...

Interactieve video over claimen bij Waarborgfonds Motorverkeer

Interactieve video over claimen bij Waarborgfonds Motorverkeer

Het Waarborgfonds Motorverkeer heeft een interactieve video gelanceerd waarmee mensen kunnen zien welke voorwaarden worden gesteld voor dekking van het Waarborgfonds...

Feit of fabel: schade in het buitenland door een onbekend of onverzekerd motorrijtuig wordt door het Waarborgfonds gedekt

Feit of fabel: schade in het buitenland door een onbekend of onverzekerd motorrijtuig wordt door het Waarborgfonds gedekt

Het leek de Vereende een goed idee zo voor de aanvang van het vakantieseizoen de vraag of schade in het buitenland door een onbekend of onverzekerd motorrijtuig...

Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: twee biertjes moeten kunnen…”

Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: twee biertjes moeten kunnen…”

We weten allemaal dat alcohol en verkeer niet samen gaan. Toch is alcohol drinken en daarna deelnemen aan het verkeer in Nederland niet verboden. Er gelden wel wettelijke...

Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: Twee biertjes moeten kunnen…”

Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: Twee biertjes moeten kunnen…”

We weten allemaal dat alcohol en verkeer niet samen gaan. Toch is alcohol drinken en daarna deelnemen aan het verkeer in Nederland niet verboden. Er gelden wel wettelijke...

Waarborgfonds: aantal schadegevallen is dalende

Waarborgfonds: aantal schadegevallen is dalende

In 2018 is het aantal schadegevallen in alle categorieën gedaald, behalve bij letselschade, zo blijkt uit het jaarverslag van het Waarborgfonds Motorverkeer.  De...

Feit of fictie: eisen aansprakelijkheid sportsituaties hoger dan daarbuiten

Feit of fictie: eisen aansprakelijkheid sportsituaties hoger dan daarbuiten

Een groot gedeelte van de Nederlanders doet wel iets aan sport. Het risico dat daarbij ongelukken gebeuren waarbij lichamelijk letsel aan een ander wordt toegebracht...

Ingrid Visscher (de Vereende): momenteel meer behoefte aan vangnet

Ingrid Visscher (de Vereende): momenteel meer behoefte aan vangnet

De juiste vragen stellen, door durven vragen, echt en oprecht luisteren naar anderen, betrouwbaar te werk gaan, een koers uitzetten én vasthouden. Dat zijn...

Bij ‘eigen schuld’ is de solidariteit beduidend lager

Bij ‘eigen schuld’ is de solidariteit beduidend lager

Nederlanders zijn solidair met mensen die een hogere premie moeten betalen vanwege een hoger risico. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van de Vereende. Wel zijn...