Samen betrokken: Wim Jansen Assurantiën

Maarten Dangremond Wim Jansen Assurantiën Samen Betrokken

(Maarten Dangremond van Wim Jansen Assurantiën in de rubriek Samen Betrokken in VVP 1, 2023) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn een vraagbaak voor verzekeringen, hypotheken en andere geldzaken, plaatsen hun klanten op nummer één en zijn maatschappelijk betrokken in hun omgeving. VVP zet samen met Nh1816 verzekeringen het advieskantoor in de schijnwerpers. Dit keer Wim Jansen Assurantiën. Samen betrokken bij de samenleving.

 

...

 

De gemeente Rijssen-Holten telt meer dan 38.000 inwoners, van wie er zeker 28.000 in Rijssen wonen. Wat omvang betreft, is Rijssen dus geen dorp te noemen - we bezitten trouwens stadsrechten - maar we hebben wel een dorps karakter. Rijssenaren groeten elkaar op straat. Iedereen kent elkaar en als er hulp nodig is, komen mensen in actie. We zijn ook een echte bouwgemeente. Een bekende naam als VolkerWessels vindt zijn oorsprong in Rijssen, maar er zijn ook talloze aanverwante ondernemingen, zoals aannemers en leveranciers voor de bouwsector. Veel van deze bedrijven zijn klant bij ons.

Een Rijssenaar wil altijd winnen. Ook met sport. De plaatselijke volleybalvereniging speelde een aantal jaren op het hoogste niveau, er wordt jaarlijks een bekende triatlonwedstrijd georganiseerd en we hebben drie voetbalclubs. Van dat drietal is Excelsior ’31 onze favoriet. De club telt zo’n tweeduizend leden en is één van de grootste voetbalverenigingen in Twente. Eigenlijk komt alles voor ons samen in de club. Veel van onze klanten zijn lid van Excelsior ’31, een collega speelt in het 45-plus-elftal, een andere collega leidt het derde elftal en zelf voetbal ik in het tweede, na jarenlang in het eerste van Excelsior ’31 te hebben gespeeld.

We sponsoren talloze verenigingen in de regio, natuurlijk sportclubs, maar ook koren en de kanarievereniging. Met Nh1816 gaan we zeker iets moois op touw zetten. We werken nu ongeveer een jaar samen, dus nog niet zo lang, maar we denken in de richting van activiteiten voor jongeren uit gezinnen die minder te besteden hebben. Twee collega’s die vorig jaar ons kantoor kwamen versterken, droegen Nh1816 bij ons aan. Zij hadden goede ervaringen met de verzekeraar. Nu we ruim een jaar verder zijn, kan ik zeggen: dat hadden we eerder moeten doen. De lijnen zijn kort, medewerkers zijn vriendelijk en goed bereikbaar en producten, voorwaarden en premies zijn concurrerend. Ook de VerzekeringApp werkt prima. Een fijne verzekeraar om mee samen te werken.

Ons kantoor bestaat uit zes man. We willen graag in Rijssen blijven werken en het lokale karakter van ons kantoor behouden. Misschien dat er ooit nog een locatie in het naburige dorp Enter bijkomt. We merken dat de behoefte aan persoonlijk contact bij financiële vraagstukken toeneemt. Alles wordt zo complex, mensen zitten met tientallen inschrijvingen en hebben overal polissen lopen. En er wordt maar maandelijks via automatische incasso geld afgeschreven. Soms komen ze hier binnen, zowel jong als oud, met een berg papier: alsjeblieft, zoek het voor me uit. We zien ook dat de digitaliseringslag voor een grote groep niet werkt. Ze leveren dan iets aan, maar dan klopt een detail niet of er ontbreekt iets. Een direct writer stuurt de boel dan weer terug, maar daar gaat wat tijd overheen en bij vragen is deze online verzekeraar telefonisch niet bereikbaar. Dan mag je de chatbot testen. Een financieel adviseur maakt alleen al het verschil door ervoor de klant te zijn en bereikbaar te blijven. Klanten hoeven niet eens een afspraak te maken, ze kunnen zo binnenlopen.

Goed advies begint bij het goed luisteren naar de klant tijdens het intakegesprek en de inventarisatieperiode. De zichtbare risico’s zijn door onze deskundigheid en ervaring vaak snel en gedegen in kaart gebracht, maar risico’s waarbij de nodige emotie komt kijken, krijg je alleen maar tijdens persoonlijke gesprekken naar boven. En ze zijn minstens zo belangrijk om een goed advies uit te brengen. Ons vak bestaat voor 60 procent uit verzekeren en voor 40 procent uit het bieden van een luisterend oor. En waar nodig doorverwijzen binnen een betrouwbaar professioneel netwerk. Met die sterke combinatie kan een financieel adviseur zich onderscheiden en een bijzondere positie in de maatschappij innemen.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Leef je klant

Leef je klant

(Partner in Kennis Nh1816 in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Zet een streep door het woord ‘beheer’ en omarm het woord ‘contact’....

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van VVP voor het meest klantgerichte advieskantoor. “Wij bouwen met onze...

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Woon vanmiddag de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de VVP Advies Award 2022 bij en bepaal wie zich het meest klantgerichte advieskantoor...

Klant heeft nog veel meer te bieden

Klant heeft nog veel meer te bieden

(Rondetafelgesprek VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De waan van de dag drukt actief klantbeheer wel eens naar de achtergrond. Zeker als klanten in...

Samen betrokken: Senders & van Balsfoort Advies

Samen betrokken: Senders & van Balsfoort Advies

(Uit VVP 4-2022) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn een vraagbaak voor verzekeringen, hypotheken en andere geldzaken,...

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

De drie finalisten van de Advies Award 2022 zijn bekend. Van de spannende halve finale, die 7 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een korte sfeerimpressie...

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

“Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2022. Deze kantoren, die net als de andere drie...

Halve finalisten Advies Award 2022 aan het woord

Halve finalisten Advies Award 2022 aan het woord

De zes halve finalisten van de VVP Advies Award 2022 hebben afgelopen woensdag hun pitch gehouden voor de jury van de Advies Award 2022. De zes halve finalisten...

Klanttevredenheid daalt significant na overname advieskantoor

Klanttevredenheid daalt significant na overname advieskantoor

Een daling van de klanttevredenheid is een risico dat nog onvoldoende wordt meegenomen bij verkoop en overnames. Uit onderzoekscijfers blijkt dat de gemiddelde tevredenheid...

Samen betrokken:  Niesten Assurantiën & Hypotheken

Samen betrokken: Niesten Assurantiën & Hypotheken

(Uit VVP 3-2022) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn een vraagbaak voor verzekeringen, hypotheken en andere geldzaken,...