Allianz geeft adviseurs meer tijd voor vinden alternatief voor opgezegde polissen

Document via Pixabay

Allianz heeft toegezegd waar nodig meer tijd te geven om een alternatief te vinden voor opgezegde polissen, aldus Adfiz. In specifieke gevallen zal Allianz aan adviseurs die meer tijd nodig hebben een extra periode van drie maanden geven voor een oplossing voor de klant. Dit zal het geval zijn tot uiterlijk 1 oktober 2023. Adviseurs kunnen zich hiervoor melden bij het reguliere aanspreekpunt. Ook heeft Allianz volgens Adfiz toegezegd in het vervolg eerder te communiceren, proactief contact te zoeken met de adviseur en polisoverzichten te verstrekken.

Adfiz is in overleg met Allianz getreden “vanwege uiteenlopende signalen van leden die we kregen over problemen bij het beëindigen van enkele particuliere schadeverzekeringen”.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Bart Karel - Bart Karel Verzekert 12 december 2022

Ben ook benieuwd wat er straks met de AOV's gaat gebeuren van Allianz. premies staan feitelijk ook niet in verhouding tot de markt. Dit terwijl deze markt zwaar onder druk staat als ik het goed lees. Er is straks ook maar een weg en die is omhoog..

Paul Schoo - Platter-Schoo 12 december 2022

Allianz gaat dus volledig Direct. Dat is de enige conclusie die we hieruit kunnen trekken.

Meer over
"Vergeet mentale gezondheid niet"

"Vergeet mentale gezondheid niet"

Ruim een kwart van de MKB-ondernemingen is van mening dat de mentale gezondheid geen probleem is binnen hun bedrijf en besteedt er daardoor geen aandacht aan. Dit...

Deelnemers Allianz DIN Plan Dupe trekken zich terug uit klachtenprocedures Kifid

Deelnemers Allianz DIN Plan Dupe trekken zich terug uit klachtenprocedures Kifid

De stichting Allianz DIN Plan Dupe laat weten dat de 176 consumenten die zij vertegenwoordigen zich hebben teruggetrokken uit de klachtenprocedures bij het Kifid....

Vriendendienst of niet?

Vriendendienst of niet?

(Kifid-uitspraak GC 2021-0990) De auto van de consument is uitgebrand. De tussenpersoon heeft de consument laten weten dat de auto niet meer is verzekerd, omdat...

Extreem dichtbij en ongelooflijk digitaal

Extreem dichtbij en ongelooflijk digitaal

(Rondetafelgesprek in VVP-special 'Adviesvak als cruciaal beroep'). Het intermediair groeide het afgelopen decennium onmiskenbaar in zijn of haar adviesrol. Financieel...

Kleine mkb-bedrijven zien zich niet als doelwit cybercriminelen

Kleine mkb-bedrijven zien zich niet als doelwit cybercriminelen

De meeste kleine mkb-bedrijven (55 procent) en zzp’ers (63 procent) geloven dat hun onderneming geen interessant doelwit is voor cybercriminelen. Ook zien...

Allianz schoont productaanbod op

Allianz schoont productaanbod op

"In uw schadeportefeuille heeft u 1 relatie momenteel verzekerd op een product, wat qua bestandsomvanghelaas voor ons te klein is om nog verder aan te houden. Daarom...

Adviesgroep De Vogel winnaar VVP Advies Award 2021

Adviesgroep De Vogel winnaar VVP Advies Award 2021

Adviesgroep De Vogel is de winnaar van de VVP Advies Award 2021. Het op Goeree-Overflakkee gevestigde kantoor kreeg de meeste stemmen tijdens de finaleronde in de...

Bepaal vanmiddag wie de Advies Award 2021 wint

Bepaal vanmiddag wie de Advies Award 2021 wint

Woon de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de Advies Award 2021 bij en bepaal wie zich het meest klantvriendelijke advieskantoor van 2021 mag...

Halve finale Advies Award 2021 in beeld...

Halve finale Advies Award 2021 in beeld...

De drie finalisten van de Advies Award 2021 zijn bekend. Van de spannende halve finale, die 15 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een sfeerimpressie...

Boudesteyn, KOK Advies en De Vogel naar finale VVP Advies Award 2021

Boudesteyn, KOK Advies en De Vogel naar finale VVP Advies Award 2021

“Boudesteyn Hypotheken en Verzekeringen, KOK Advies en De Vogel Adviesgroep zijn  de finalisten van de VVP Advies Award 2021. Deze kantoren hebben een...