VVP-event Communicatie: begrijpen en begrepen worden

VVP Event Communicatie sessie Maurice

Kies wie je klanten zijn en zorg voor een duidelijke pitch naar deze mensen. Aldus Maurice van den Hemel, financieel adviseur en coach, tijdens de kennissessie van Werk & Co op het VVP Kennisevent Communicatie.

Maak de keuzes die bij jou passen. Juist dan kun je mensen werkelijk helpen, aldus Van den Hemel. Hij riep de adviseurs in de zaal op zich af te vragen waar zij zelf staan. “Je kunt de klant immers niet verder brengen dan je zelf bent.”

Van den Hemel vertelde dat hij op een gegeven moment leerde dat het mogelijk is om gedrag te veranderen. Maar dat betekende ook dat hij geen excuus meer had om te zeggen: ik ben slachtoffer. Wie iets wil veranderen in zijn leven, draagt daarvoor zelf de verantwoordelijkheid. 

Aan het eind van de sessie gaf Van den Hemel ook deze uitspraak mee: ‘If it is to be, it is up to me’.

Een belangrijk inzicht van Van den Hemel met betrekking tot communicatie is dat hij zich realiseerde dat “de wereld niet per se in elkaar steekt zoals ik haar zie. Iedereen heeft zijn eigen wereldbeeld. Toen ik dat zag, kon ik ineens veel meer begrip opbrengen voor anderen. Dat heeft de manier waarop ik communiceer wezenlijk beïnvloed. Communiceren is begrijpen en begrepen worden.”

Een uitgebreid verslag van de sessie verschijnt in VVP 8.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
VVP VACATURE SERVICE

VVP VACATURE SERVICE

Vacatures van de week: Assistent Hypotheken (24-28u) | regio Utrecht Hypotheekadviseur | regio Rotterdam Commercieel Medewerker Verzekeringen | Nunspeet VVP...

Met breinkennis naar betere adviezen voor klant en wereld

Met breinkennis naar betere adviezen voor klant en wereld

"Donderdag 10 oktober was ik op uitnodiging van de stichting New Financial Forum aanwezig bij de vertoning van de film ‘Normal is over’. Deze indrukwekkende...

VVP VACATURE SERVICE

VVP VACATURE SERVICE

Vacatures van de week: Accountmanager Verzekeringen | Haarlem Binnendienst Verzekeringen | Alphen aan den Rijn Allround Medewerker Consumptief Krediet | Diemen VVP...

Het antwoord op verandering

Het antwoord op verandering

Met mijn adviesbedrijf begeleiden we al jaren ondernemers bij het invulling geven aan gewoon lekker leven. Het in beeld brengen waar de ondernemer nu staat en...

Breinkennis: het antwoord op de verandering?

Breinkennis: het antwoord op de verandering?

Wat betekent het als je breinkennis inzet bij financieel advies? Adviseur Maurice van den Hemel van Gewoon Lekker Leven geeft in een blog op het New FInancial Forum...

VVP helpt bij vinden nieuwe medewerkers

VVP helpt bij vinden nieuwe medewerkers

VVP helpt financieel dienstverleners voortaan bij de zoektocht naar gekwalificeerd personeel. Dit is mogelijk door de samenwerking die VVP en Werk & Co zijn...

Financiële wereld als redder voor mens en natuur

Financiële wereld als redder voor mens en natuur

"Heel de wereld is klant bij een financiële instelling. De afgelopen tijd is gebleken dat we (voorlopig) niet op de politiek hoeven te rekenen. Kom tot bewustwording...

Weet wat je waard bent

Weet wat je waard bent

Het is alweer even geleden dat het provisieverbod werd geïntroduceerd. Veel rumoer, ophef en vooral veel onbegrip bij adviseurs. De intentie voor de afschaffing...

"Wereld helaas niet veranderd na het provisieverbod"

"Wereld helaas niet veranderd na het provisieverbod"

Is in essentie de wereld veranderd na het provisieverbod? In een blog voor het New FInancial Forum zegt adviseur Maurice van den Hemel van Gewoon Lekker Leven teleurgesteld...

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

  Communiceren is niet zo moeilijk, écht communiceren wel. Dat werd duidelijk op het VVP Event Communicatie. Waar het werkelijk om gaat, is het creëren...