Breinkennis: het antwoord op de verandering?

Maurice van den Hemel

Wat betekent het als je breinkennis inzet bij financieel advies? Adviseur Maurice van den Hemel van Gewoon Lekker Leven geeft in een blog op het New FInancial Forum antwoord.
 
Volgens van den Hemel is het in beeld brengen waar ondernemers nu staan en vervolgens helder krijgen waar de ondernemer naartoe wil, voor adviseurs geen probleem. "Dan begint echter pas het echte werk: om te komen waar je echt wil zijn, is verandering nodig. We weten immers dat als je blijft doen wat je altijd deed, je blijft krijgen wat je altijd kreeg. Daar ligt de echte uitdaging: veranderen. Veranderen als mens, veranderen als organisatie, veranderen als wereld. Vele gesprekken die wij hebben met onze klanten gaan over wie je als mens wilt zijn geweest als je later op je leven terugkijkt. Hoe bereik je jouw dromen en doelen? Wij hebben hier zelf mee geworsteld en ook veel klanten kwamen slechts kleine stapjes verder. Maar de echte verandering bleef uit. Totdat ik aanraking kwam met breinkennis via founder Eddie Tjon Fo en zijn compagnon Marcel Bos van Sparkwise Institute. Zij hadden jaren geleden de interessante vraag: waarom zeggen mensen vaak intelligent ‘ja’ en doen vervolgens emotioneel ‘nee’. Breinkennis heeft hen het antwoord gegeven."

Lees HIER zijn hele blog.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Het werk gaat door... Maurice van den Hemel

Het werk gaat door... Maurice van den Hemel

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in...

Adviseur Van den Hemel: "De basis van succes"

Adviseur Van den Hemel: "De basis van succes"

"Overweeg wat jij in je leven of in je organisatie echt wil. Met de juiste technieken kunnen jouw dromen, doelen, verwachtingen echt uitkomen. En als jouw dromen...

Met breinkennis naar betere adviezen voor klant en wereld

Met breinkennis naar betere adviezen voor klant en wereld

"Donderdag 10 oktober was ik op uitnodiging van de stichting New Financial Forum aanwezig bij de vertoning van de film ‘Normal is over’. Deze indrukwekkende...

Het antwoord op verandering

Het antwoord op verandering

Met mijn adviesbedrijf begeleiden we al jaren ondernemers bij het invulling geven aan gewoon lekker leven. Het in beeld brengen waar de ondernemer nu staat en...

Financiële wereld als redder voor mens en natuur

Financiële wereld als redder voor mens en natuur

"Heel de wereld is klant bij een financiële instelling. De afgelopen tijd is gebleken dat we (voorlopig) niet op de politiek hoeven te rekenen. Kom tot bewustwording...

Weet wat je waard bent

Weet wat je waard bent

Het is alweer even geleden dat het provisieverbod werd geïntroduceerd. Veel rumoer, ophef en vooral veel onbegrip bij adviseurs. De intentie voor de afschaffing...

"Wereld helaas niet veranderd na het provisieverbod"

"Wereld helaas niet veranderd na het provisieverbod"

Is in essentie de wereld veranderd na het provisieverbod? In een blog voor het New FInancial Forum zegt adviseur Maurice van den Hemel van Gewoon Lekker Leven teleurgesteld...

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

  Communiceren is niet zo moeilijk, écht communiceren wel. Dat werd duidelijk op het VVP Event Communicatie. Waar het werkelijk om gaat, is het creëren...

VVP-event Communicatie: begrijpen en begrepen worden

VVP-event Communicatie: begrijpen en begrepen worden

Kies wie je klanten zijn en zorg voor een duidelijke pitch naar deze mensen. Aldus Maurice van den Hemel, financieel adviseur en coach, tijdens de kennissessie van...

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....