Bureau DFO lanceert ‘Week van de Serviceproviders’

Jurjen Oosterbaan Martinius: ‘De concentratietendens zal vroeg of laat het onderwerp provisie raken.’

Bureau DFO introduceert de ‘Week van de Serviceproviders’. De week wordt gehouden van 7 tot en met 11 november. Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur Bureau DFO: “Daarmee willen wij benadrukken wat het belang is van serviceproviders voor de kracht van het kleinschalige intermediair. Het groeiend belang van goed functionerende serviceproviders voor het kleinschalige intermediair is een van de resultaten uit het DFO landelijk onderzoek Serviceproviders 2022.

“Een deel van de serviceproviders is bezig te veranderen van een organisatie die het intermediair een breed assortiment ter beschikking stelt naar een organisatie die in de volle breedte diensten gaat leveren. Daarbij kun je denken aan ICT, marketing, specialisten op deelgebieden, opleiding, arbeidspools, eteterac. Daarbij ontwikkelt dit deel van serviceproviders zich steeds meer als ‘kantoor op afstand’ van het financieel advieskantoor, waarbij er juridisch gesproken meer sprake is van vormen van uitbesteding dan van inkoop van diensten.

“Deze transitie van serviceproviders maakt het denk ik mogelijk dat relatief kleine kantoren toch als zelfstandig ondernemer kunnen blijven functioneren en daarbij ook onafhankelijk kunnen blijven in de zin dat men bij het adviseren een groot deel van het beschikbare aanbod kan betrekken. Op deze manier bieden deze serviceproviders het beste uit twee werelden: behoud van de lokale band met de gemeenschap met gebruikmaking van een infrastructuur die tot nu toe vooral was voorbehouden aan grote kantoren.

“In de ‘Week van de Serviceproviders’ willen wij de waarde van serviceproviders extra onder de aandacht brengen. Elke dag besteden wij aandacht aan een bepaald aspect van het aanbod van serviceproviders voor het advieskantoor.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Geen waardeoordeel, geen advies?

Geen waardeoordeel, geen advies?

De AFM hanteert volgens Bureau DFO "een opmerkelijk standpunt wanneer er wel en geen sprake is van 'advies' in de zin van de Wft in haar instructies hoe banken dienen...

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....

DFO voorziet forse loonstijging medewerkers financieel advieskantoren

DFO voorziet forse loonstijging medewerkers financieel advieskantoren

Medewerkers van financieel advieskantoren gaan in 2019 fors meer verdienen. Aldus Bureau DFO, dat jaarlijks onderzoek doet naar het salarisbeleid van deze kantoren. De...

Kansen social media voor advieskantoren

Kansen social media voor advieskantoren

Van social strategie naar een praktische (door)start van social media kanalen als twitter, facebook,linkedin en instagram. Karin van Geelen (oprichter Yellow Communications)...

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Wat zijn de verschillende insights van compliant klantinformatie en waar moet je precies aan voldoen? Maar veel interessanter, wat als de regels je in de weg zitten?...

Vanuit CRM naar klantcontact  (extra workshop VVP Event Communicatie)

Vanuit CRM naar klantcontact (extra workshop VVP Event Communicatie)

"Wij doen onze activiteiten met altijd één doel voor ogen: het beter en mooier voor uw klant maken. Uw klanten zijn uw meest waardevolle bezit. Met...

DFO niet blij met Aflossingsblij

DFO niet blij met Aflossingsblij

Bureau DFO plaatst grote vraagtekens bij de actie Aflossingsblij van de gezamenlijke banken. In zijn Wft-nieuwsbrief stelt het bureau: "Wij onderschrijven het belang...

Intermediair: Stad Holland beste zorgverzekeraar

Intermediair: Stad Holland beste zorgverzekeraar

Het intermediair vindt Stad Holland de beste zorgverzekeraar (8,4), gevolgd door ONVZ (7,7) en De Amersfoortse (7,3). Dit blijkt uit het jaarlijks Zorgonderzoek...

Oosterbaan: woordvoerders moeten minder zwijgen

Oosterbaan: woordvoerders moeten minder zwijgen

"Woordvoerders moeten minder zwijgen en meer naar de kern van hun vak terugkeren: het woord voeren", aldus Jurjen Oosterbaan Martinius directeur Bureau DFO in een...