Campagne ‘Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig’

De Rijksoverheid is de campagne ‘Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig’ gestart. Deze campagne wil Nederlanders stimuleren tweestapsverificatie in te stellen voor e-mail en andere accounts.

Uit een eerdere peiling van de Rijksoverheid bleek dat slechts een kwart van de Nederlanders tweestapsverificatie (2FA) voor e-mail gebruikt en vijftien procent met een social media account deze beveiligingsmaatregel heeft ingesteld. Terwijl deze wel het meest effectief is tegen hacking, één van de meest voorkomende vormen van cybercrime.

De campagne zet in op bewustwording om het instellen van inloggen in twee stappen te stimuleren. Met herkenbare voorbeelden worden de momenten zichtbaar wanneer iemands e-mail gehackt kan worden en wat de gevolgen zijn voor andere accounts. Op dubbelzoveilig.nl wordt uitgelegd hoe men inloggen in twee stappen instelt voor de populairste platforms. 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Meer mensen slachtoffer van online criminaliteit in 2024

Meer mensen slachtoffer van online criminaliteit in 2024

In 2024 gaven 2,4 miljoen mensen van vijftien jaar of ouder aan in de afgelopen twaalf maanden slachtoffer te zijn geweest van een of meer vormen van online criminaliteit....

Kleine bedrijven minder alert op cyberrisico's

Kleine bedrijven minder alert op cyberrisico's

Het aantal kleinere mkb-bedrijven (<10 medewerkers) dat geen enkele maatregel tegen cyberrisico's lijkt te nemen, is toegenomen naar een derde van de populatie....

"ICT-branche moet meer samenwerken in kader cyberveiligheid"

"ICT-branche moet meer samenwerken in kader cyberveiligheid"

Een van de centrale boodschappen die de deelnemers aan het VIP Congres dinsdag vanuit de AIVD meekregen, was het dringende advies om als branche nog actiever samen...

AP: 1.946 datalekmeldingen financiële dienstverlening

AP: 1.946 datalekmeldingen financiële dienstverlening

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) ontving in 2023 meer dan 25.000 meldingen van een datalek. De meeste datalekmeldingen waren van organisaties in de sectoren...

‘Laat je niet interneppen’

‘Laat je niet interneppen’

De Rijksoverheid is de campagne ‘Laat je niet interneppen’ gestart, gericht op het herkennen en voorkomen van online criminaliteit. De meerjarige campagne...

MKB-keurmerk cyberveiligheid pas over paar jaar

MKB-keurmerk cyberveiligheid pas over paar jaar

Het CCV mag van demissionair minister Adriaansens het MKB-keurmerk cyberveiligheid ontwikkelen waar door de Tweede Kamer is gevraagd. Adriaansens voorziet een ontwikkelingstijd...

Eerste codes schadeoorzaken cyber

Eerste codes schadeoorzaken cyber

De eerste codes schadeoorzaken voor de branche Cyberverzekeringen zijn gepubliceerd. Deze codes zijn  ontwikkeld door het kennis- en standaardisatie-instituut...

Een cyberverzekering die beter te vergelijken is

Een cyberverzekering die beter te vergelijken is

(Blog door Björn Jalving, manager productmanagement bij Turien & Co.) PCI, EDR en MFA. Grote kans dat je deze drie afkortingen tegenkomt als je cyberverzekeringen...

Verbond: “Niet doen alsof markt cyberverzekeringen al volwassen is”

Verbond: “Niet doen alsof markt cyberverzekeringen al volwassen is”

Verzekeraars zetten al stappen om cyberpolissen voor iedereen begrijpelijker en beter vergelijkbaar te maken. Aldus reageert het Verbond van Verzekeraars op de AFM-verkenning...

Adfiz: "Preventie-eisen cyberverzekering moeten duidelijk zijn"

Adfiz: "Preventie-eisen cyberverzekering moeten duidelijk zijn"

"Wij herkennen de problemen die de AFM signaleert over cyberverzekeringen." Zo reageert Adfiz op de maandag verschenen AFM-verkenning waarin de toezichthouder verzekeraars...