‘Laat je niet interneppen’
De Rijksoverheid is de campagne ‘Laat je niet interneppen’ gestart, gericht op het herkennen en voorkomen van online criminaliteit. De meerjarige campagne van het Ministerie van Justitie en Veiligheid en het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties roept mensen op om goed de afzender van online berichten te checken en bij twijfel weg te klikken of swipen. Op laatjenietinterneppen.nl kunnen mensen meer informatie vinden over hoe ze dit soort online misleiding kunnen herkennen en wat ze ertegen kunnen doen.
Reactie toevoegen
Meer over
Geen ruimte voor politieke spelletjes
(Michael Mackaaij, voorzitter Stichting CGA, in VVP-special Business Innovation 2024). Maar liefst 750 stakeholders werden op 3 september tijdens het derde VIP...
Kleine bedrijven minder alert op cyberrisico's
Het aantal kleinere mkb-bedrijven (<10 medewerkers) dat geen enkele maatregel tegen cyberrisico's lijkt te nemen, is toegenomen naar een derde van de populatie....
"ICT-branche moet meer samenwerken in kader cyberveiligheid"
Een van de centrale boodschappen die de deelnemers aan het VIP Congres dinsdag vanuit de AIVD meekregen, was het dringende advies om als branche nog actiever samen...
Internetconsultatie 'Implementatiebesluit DORA'
Financiën is de internetconsultatie gestart van het 'Implementatiebesluit digitale operationele weerbaarheid financiële sector (DORA)'. Het besluit zorgt...
(Uit katern Haal meer uit data in VVP 1-2024) Er worden steeds hogere eisen gesteld aan databeveiliging. Dit niet alleen om de privacy te waarborgen, maar ook...
Campagne ‘Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig’
De Rijksoverheid is de campagne ‘Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig’ gestart. Deze campagne wil Nederlanders stimuleren tweestapsverificatie in te...
Verzekeraars beheersen informatiebeveiligingsrisico's nog steeds onvoldoende
Uit een DNB-analyse komt naar voren dat 41 procent van de verzekeraars onvoldoende kan aantonen dat hun risk assessments informatiebeveiliging volwassen zijn. Dat...
Meer dan helft bedrijven betaalt losgeld na grote cyberaanval
Het aantal bedrijven dat na een cyberaanval losgeld betaalt, is jaar na jaar gestegen - van tien procent in 2019 naar 54 procent in 2022, gebaseerd op een analyse...
Organisaties vergroten cyberweerbaarheid onder druk verzekeraars
Het bedrijfsleven neemt in vergelijking met eerdere uitkomsten uit 2020 meer maatregelen en is beter voorbereid op de toegenomen cyberdreiging. Dat blijkt uit het...
MKB-keurmerk cyberveiligheid pas over paar jaar
Het CCV mag van demissionair minister Adriaansens het MKB-keurmerk cyberveiligheid ontwikkelen waar door de Tweede Kamer is gevraagd. Adriaansens voorziet een ontwikkelingstijd...