Conflict RegioBank en VRA over aanpassing vergoedingenmodel

RegioBank, logo twitter

De verhoging van de franchise fee en de plicht om RegioBank producten af te nemen. Dat zou kortweg het conflict behelzen tussen de Regiobank en de Verenigde Regiobank Adviseurs (VRA), die de belangen behartigt van de Regiobank kantoren.

Agendapunt tijdens de algemene ledenvergadering van 19 november was de toelichting van de directie van RegioBank over de aanpassingen van het vergoedingenmodel met ingang van 2020. Kort voor de vergadering ontstond volgens een aanwezige onenigheid tussen het VRA-bestuur en de directie van de RegioBank over de karige informatie die, zo vlak voor het ingaan van de maatregelen, gedeeld zou gaan worden. Hierop heeft de directie Van RegioBank besloten niet deel te nemen aan de vergadering.

RegioBank zou druk zetten op de onafhankelijkheid van de RegioBanken door te gaan werken met een puntensysteem. De kantoren krijgen punten voor het afsluiten van RegioBank- producten en bij onvoldoende punten zou de samenwerking worden beëindigd. Tijdens de vergadering werd besloten een bedrag beschikbaar te stellen voor juridische expertise en bijstand.

In een toelichting benadrukt RegioBank de bank met de hoogste klanttevredenheid van Nederland te zijn. “Om fit te zijn voor de toekomst voeren wij een veranderingsprogramma door zodat wij ook in de toekomst de hoogste klanttevredenheid kunnen realiseren. Dit veranderingsprogramma doen wij gezamenlijk op een zorgvuldige wijze. Hierin is ook de onafhankelijkheid naar de toekomst verankerd zodat complexe producten als hypotheken, naast de producten van RegioBank, ook die van andere aanbieders geadviseerd kunnen worden.   Vanwege de zorgvuldigheid verzorgen wij uitleg op de kantoren zelf. Hiervoor maken wij een rondgang langs de kantoren.”

Volgens RegioBank is er geen sprake van tijdsdruk op RegioBank adviseurs. “Het gaat om zorgvuldigheid en zeker niet om het korte tijdsbestek. In het verlengde van zorgvuldig met elkaar omgaan maken wij een rondgang langs de kantoren om de veranderingen toe te lichten en te bespreken hoe gezamenlijk de lokale invulling en ambities van het kantoor kunnen worden vormgegeven om zo ook het toekomstige succes waar te maken.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Genomineerden Hypotheek Award 2015

Genomineerden Hypotheek Award 2015

Regiobank, Obvion en BLG Wonen zijn genomineerd voor de Hypotheek Award 2015 in de categorie 'Beste beheer'.   De Hypotheken Awards zijn een initiatief van...

Hypotheken award voor kleine Onafhankelijke Adviseurs

Hypotheken award voor kleine Onafhankelijke Adviseurs

Kleine Onafhankelijke Adviseurs (beste advies) en RegioBank (beste beheer) hebben de Hypotheken Awards gewonnen.   Hanneke Hartman, directeur Adfiz (foto),...

RegioBank versterkt zichtbaarheid kantoren

RegioBank versterkt zichtbaarheid kantoren

Administratie- en Adviesburo Schroer in Ruurlo is het eerste kantoor van RegioBank dat de nieuwe uitstraling en zichtbaarheid heeft gekregen. RegioBank gaat haar...

Regiobank wil uitbreiden in Zeeland

Regiobank wil uitbreiden in Zeeland

RegioBank breidt het aantal vestigingen in Zeeland verder uit. Voor vier Zeeuwse locaties zoekt de bank onafhankelijke tussenpersonen die als zelfstandig adviseur...

RegioBank en reaal scoren met koopsomproduct

RegioBank en reaal scoren met koopsomproduct

Reaal en RegioBank voeren een koopsomproduct dat zowel op prijs als flexibiliteit in de 5-sterrencategorie binnen de MoneyView ProductRating horen. Dit blijkt uit...