Consument ziet beeldbellen wel zitten

Christian Bouter 2020

Twee op de drie consumenten wil in de toekomst een videogesprek met een dienstverlener, zo blijkt uit onderzoek van Advieskeuze.nl onder ruim 5.000 consumenten.

Van de respondenten gaf de helft (49,6%) aan dat je tijdens een videogesprek sneller tot de kern van een gesprek komt. Echter 61,6% vindt niet dat je via een videogesprek net zo gemakkelijk persoonlijk kunt communiceren als tijdens een fysiek gesprek. Verder valt op dat consumenten de kwaliteit van beeld en geluid (46,3%) van de videotool een belangrijker aspect vinden dan privacy, veiligheid en gebruiksvoorwaarden (13,1%).

Christian Bouter: “Sinds Corona zien we een significante stijging in het aantal bezoeken op Advieskeuze.nl. Consumenten en ondernemers maken nu nog meer online de keuze voor een dienstverlener. Steeds meer financieel adviseurs profileren hun bedrijf online en richten hun organisatie in op een snelle opvolging van digitale contactverzoeken. Daarbij maken ze kenbaar dat ze via webcam advies geven.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Kassa spuit kritiek op Advieskeuze.nl

Kassa spuit kritiek op Advieskeuze.nl

Het televisieprogramma Kassa betoogt in de uitzending van 23 december dat de reviews op Advieskeuze.nl kunstmatig hoog worden gehouden. Het viel Kassa op dat de...

Koppeling Finly en Advieskeuze.nl

Koppeling Finly en Advieskeuze.nl

Gebruikers van de webcamsoftware Finly van Future of Finance kunnen dit nu koppelen aan Advieskeuze.nl, waardoor consumenten met één druk op de knop...

Online Marketing Academy van advieskeuze.nl

Online Marketing Academy van advieskeuze.nl

Advieskeuze.nl en Cliptoo hebben de Online Marketing Academy voor financiële dienstverleners gelanceerd.  In een gratis te downloaden eBook helpt de Academy...

Verbond opent loket beleggingsverzekeringen

Verbond opent loket beleggingsverzekeringen

Het Verbond opent een digitaal adviesloket beleggingsverzekeringen waar mensen kosteloos advies kunnen krijgen over de eventuele aanpassing van hun beleggingsverzekering....

Adviesbox lanceert koppeling met Advieskeuze.nl

Adviesbox lanceert koppeling met Advieskeuze.nl

Intersoftware heeft een koppeling met Advieskeuze.nl toegevoegd aan haar adviessoftware. Hiemee kan de adviseur een klant in Adviesbox eenvoudig uitnodigen om een...

Consumentenbond: meerderheidsbelang in Advieskeuze.nl

Consumentenbond: meerderheidsbelang in Advieskeuze.nl

De Consumentenbond heeft haar belang in Advieskeuze.nl uitgebreid naar 52 procent. De Consumentenbond vindt het "belangrijk dat er een onafhankelijk platform...

Attens werkt samen met Advieskeuze.nl

Attens werkt samen met Advieskeuze.nl

Het nieuwe hypotheeklabel Attens Hypotheken, een initiatief van Syntrus Achmea Real Estate & Finance, maakt gebruik van de techniek en data van Advieskeuze.nl...

Lloyds Bank integreert zoekmodule Advieskeuze.nl

Lloyds Bank integreert zoekmodule Advieskeuze.nl

Lloyds Bank heeft als zevende geldverstrekker een zoekmodule voor hypotheekadviseurs van Advieskeuze.nl geïntegreerd op haar website. Thijs Elsenaar, eCommerce...

Advieskeuze nu ook in zee met veh

Advieskeuze nu ook in zee met veh

Advieskeuze.nl en Vereniging Eigen Huis gaan samenwerken. Advieskeuze.nl werkte al samen met de Consumentenbond. Advieskeuze.nl en VEH (700.000 leden) gaan de dienstverlening,...

Tevreden.nl en Advieskeuze.nl werken samen

Tevreden.nl en Advieskeuze.nl werken samen

Tevreden.nl en Advieskeuze.nl gaan de financieel adviessector de oplossing bieden om op uniforme wijze de tevredenheid van hun klanten uit te vragen en zichtbaar...