Consument ziet beeldbellen wel zitten

Christian Bouter 2020

Twee op de drie consumenten wil in de toekomst een videogesprek met een dienstverlener, zo blijkt uit onderzoek van Advieskeuze.nl onder ruim 5.000 consumenten.

Van de respondenten gaf de helft (49,6%) aan dat je tijdens een videogesprek sneller tot de kern van een gesprek komt. Echter 61,6% vindt niet dat je via een videogesprek net zo gemakkelijk persoonlijk kunt communiceren als tijdens een fysiek gesprek. Verder valt op dat consumenten de kwaliteit van beeld en geluid (46,3%) van de videotool een belangrijker aspect vinden dan privacy, veiligheid en gebruiksvoorwaarden (13,1%).

Christian Bouter: “Sinds Corona zien we een significante stijging in het aantal bezoeken op Advieskeuze.nl. Consumenten en ondernemers maken nu nog meer online de keuze voor een dienstverlener. Steeds meer financieel adviseurs profileren hun bedrijf online en richten hun organisatie in op een snelle opvolging van digitale contactverzoeken. Daarbij maken ze kenbaar dat ze via webcam advies geven.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Advieskeuze.nl maakt ‘advies op afstand’ bij dienstverleners gratis zichtbaar

Advieskeuze.nl maakt ‘advies op afstand’ bij dienstverleners gratis zichtbaar

Advieskeuze.nl biedt voortaan de mogelijkheid om ‘advies op afstand’ zichtbaar te maken op het profiel van de dienstverlener. Het...

Beeldbellen voor adviseurs neemt een vlucht

Beeldbellen voor adviseurs neemt een vlucht

Beeldbellen neemt een vlucht onder (hypotheek)adviseurs nu als gevolg van het coronavirus naar andere wegen moet worden gezocht om klanten persoonlijk te adviseren. Verschillende...

Adviseur maakt dienstverlening bij verduurzaming woning nog onvoldoende zichtbaar

Adviseur maakt dienstverlening bij verduurzaming woning nog onvoldoende zichtbaar

Uit grootschalig onderzoek van Advieskeuze.nl onder 3.800 consumenten blijkt dat 42,9 procent van plan is om de woning binnen drie jaar te verduurzamen. Bijna de...

Huismerk koppelt met Advieskeuze.nl

Huismerk koppelt met Advieskeuze.nl

De full-service formule Huismerk ondersteunt de 71 aangesloten kantoren in het optimaliseren van hun online vindbaarheid. Op de website van Huismerk is een adviseurzoeker...

Advieskeuze: helft consumenten zoekt online naar adviseur

Advieskeuze: helft consumenten zoekt online naar adviseur

Ruim de helft (52,2%) van de consumenten zoekt online gericht naar een financieel adviseur, zo blijkt uit onderzoek van Adviekeuze.nl onder 7.000 consumenten die...

Zoekresultaten Advieskeuze.nl op basis van branche- en beroepsregisters

Zoekresultaten Advieskeuze.nl op basis van branche- en beroepsregisters

Advieskeuze.nl koppelt de registraties van bedrijven en medewerkers bij branche- en beroepsorganisaties vanaf nu aan de zoekresultaten. Christian Bouter, medeoprichter...

Samenwerking Scildon en Advieskeuze

Samenwerking Scildon en Advieskeuze

Scildon heeft de adviseurzoeker van Advieskeuze.nl op de eigen site geplaatst. Commercieel directeur Michel van Dam: “De adviseurzoeker heeft een aantal belangrijke...

Bijna 6.000 actieve kantoren op Advieskeuze.nl

Bijna 6.000 actieve kantoren op Advieskeuze.nl

"Het vliegwiel van Advieskeuze.nl begint na zeven jaar echt op stoom te komen. We gaan richting de 6.000 actieve advieskantoren op het platform. Doordat een groot...

Adviseurzoeker op website Tulp Hypotheken

Adviseurzoeker op website Tulp Hypotheken

Op de website van Tulp Hypotheken is een nieuwe adviseurzoeker actief van Advieskeuze.nl. In deze adviseurzoeker worden alle distributiepartners van Tulp Hypotheken...

3.000ste review via Adviesbox op Advieskeuze.nl

3.000ste review via Adviesbox op Advieskeuze.nl

Recent werd de mijlpaal bereikt van 3.000 reviews via Adviesbox op Advieskeuze.nl. Intersoftware heeft in de Adviesbox software een geautomatiseerde koppeling met...