Consumentenbond in hypotheken met Ikbenfrits.nl

Huis via Pixabay rood resized

Sinds vorige week kunnen consumenten voor het afsluiten van hun hypotheek terecht bij de Consumentenbond. De Consumentenbond breidt haar informatie en dienstverlening over hypotheken uit met een aantal online hulpmiddelen en betaald hypotheekadvies.

De Consumentenbond werkt voor het hypotheekadvies samen met de onafhankelijke online hypotheekadviseur Ikbenfrits.nl.

De bond: "Met online rekentools kunnen consumenten eenvoudig zelf hun maximale hypotheek berekenen. En ze kunnen zien met welke kosten zij rekening moeten houden. Willen consumenten advies, dan kunnen zij het adviestraject doorlopen. Ze komen dan (online en telefonisch) in contact met een hypotheekadviseur. De adviseur bekijkt samen met de klant welke hypotheek het beste past. Het eerste deel van het advies, het in kaart brengen van de mogelijkheden, is gratis. Een compleet persoonlijk advies, inclusief afsluiten, kost 1.500 euro. Voor zzp-ers geldt een all-in tarief van 1.750 euro."

Bart Combée, directeur Consumentenbond: "We merken dat veel consumenten vastlopen in hun zoektocht naar de juiste hypotheek en betrouwbaar advies hierover. Op onze website helpen we ze, door in begrijpelijke taal veel informatie te geven. Maar dat is niet voor iedereen voldoende. Een grote groep consumenten wil bij de hand genomen worden en met persoonlijk en gericht advies door het traject geloodst worden. Die hulp bieden we nu."

 

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

O.de Veen - De Beheermakelaar 11 november 2018

Volgens mij schiet hiermee de Consumentenbond duidelijk in eigen ben. Ze geven nu duidelijk aan dat het niet om de consument meer gaat, maar om de knikkers. Onafhankelijkheid is hiermee aan de kant gezet.

"Minister moet garantie geven: geen negatieve spaarrente tot ton"

"Minister moet garantie geven: geen negatieve spaarrente tot ton"

De Consumentenbond wil dat minister Hoekstra garandeert dat consumenten met een spaartegoed tot 100.000 euro geen negatieve spaarrente gaan betalen. De Consumentenbond...

Ikbenfrits wil dat Van Lanschot klanten ruimhartig compenseert

Ikbenfrits wil dat Van Lanschot klanten ruimhartig compenseert

Ikbenfrits roept Van Lanschot op tot een ruimhartige compensatie van klanten die een te hoge boete hebben betaald voor het oversluiten van hun hypotheek. Casper...

Consumentenbond wil garanties voor luchtvaartvouchers

Consumentenbond wil garanties voor luchtvaartvouchers

Consumenten die in de coronacrisis een voucher van hun luchtvaartmaatschappij krijgen, mogen niet met lege handen komen te staan als die maatschappij failliet gaat....

Consumentenbond beraadt zich op hoger beroep in verloren Waerdye-zaak

Consumentenbond beraadt zich op hoger beroep in verloren Waerdye-zaak

De Consumentenbond beraadt zich op hoger beroep, nadat zij een collectieve rechtszaak over de Waerdeye-polis - volgens de bond een woekerpolis - tegen ASR heeft...

Consumentenbond: "DELA-garanties in Yarden-zaak voor ons niet voldoende"

Consumentenbond: "DELA-garanties in Yarden-zaak voor ons niet voldoende"

De Consumentenbond heeft Yarden in een brief gesommeerd de versobering van het natura-uitvaartpakket terug te draaien. Volgens de Consumentenbond is die maatregel...

Veel onveilige producten bij webwinkels buiten EU

Veel onveilige producten bij webwinkels buiten EU

Online shoppen bij webwinkels buiten Europa levert onverantwoorde risico’s op. Dat blijkt uit een steekproef, die de Consumentenbond samen met vijf Europese...

"Informatievoorziening rondom premieverhogingen moet beter"

"Informatievoorziening rondom premieverhogingen moet beter"

Voor een premiewijziging moet de verzekeraar een geldige reden hebben en daarover heldere informatie aan de klant geven. Dat gebeurt vaak niet, stelt de Consumentbond...

Consumentenbond lanceert Privacymeter

Consumentenbond lanceert Privacymeter

De Consumentenbond lanceert een Privacymeter voor online diensten. "Hiermee kunnen consumenten in één oogopslag zien of een aanbieder zich aan de privacyregels...

Verzekering via reisorganisatie vaak ongunstig

Verzekering via reisorganisatie vaak ongunstig

De Consumentenbond adviseert reizigers niet klakkeloos de reis- en annuleringsverzekering aan te vinken die luchtvaartmaatschappijen of reisbureaus aanbieden. De...

Online opzeggen eenvoudig bij verzekeraars

Online opzeggen eenvoudig bij verzekeraars

Vooral financiële instellingen, zoals banken en schadeverzekeraars, maken volgens de Consumentenbond online opzeggen eenvoudig. Dat kan meestal vanuit de eigen...