Dag van het topadvies: hoe kom je aan personeel dat past bij je advieskantoor

Astrid van de Bovekamp 2013

“Veel assurantie-ondernemers kijken naar hun personeelsbezetting en zien dat het niet meer past bij wat zij willen. Een veelgehoorde vraag is hoe krijg je je personeel wel mee?”, aldus Astrid van de Bovekamp (AVDB Advies), die over dit onderwerp een praktijkgerichte sessie geeft op de Dag van het Topadvies van 2 november 2016.

“Veel assurantie-ondernemers hebben te maken met een tekort aan flexibele medewerkers die willen mee-veranderen, de noodzakelijke overstap van polisadministratie naar pro-actief klantadvies en de nieuwe rol van buitendienstmedewerkers”, aldus Van de Bovekamp, gespecialiseerd in motivatie, opleiding en beloning van werknemers in de financiële adviessector. Op de Dag van het Topadvies gaat zij in haar sessie in op dergelijke praktijkissues.
De middag, in het AFAS-theater in Leusden, biedt zes sessies met collega-adviseurs Ulrike Geerlings (Appels Financieel Advies), Michael Mackaaij (Multisafe) en Ozewald Wanrooij (Neutralis) en de deskundige leden van het VVP Ondernemerspanel Astrid van de Bovekamp, Edwin Bosma en Richard Meinders. Er is alle gelegenheid hen de hemd van het lijf te vragen over thema's als strategie en business keuzes, nieuwe beloningsmodellen, personeel, compliance en veiligheid, social media en persoonlijk advies en financieel beleid en overnames.
Jack Vos, directeur Luyten Adviesgroep, vertelt plenair wat er met je onderneming gebeurt “als klanten nooit meer weg willen”, een excellent voorbeeld van succesvol ondernemerschap. "De missie van Luyten is het ontwikkelen van mensen. Ontwikkeling leidt tot persoonlijke groei, persoonlijke groei leidt tot blijvende motivatie en hogere kwaliteit."
Herman Zondag (AFAS) laat zien waarom het de moeite loont anders dan anderen te zijn en dat plezier, een goed salaris en zinvol werk juist heel goed samen gaan.
 

PRAKTIJK

Praktijkgerichter kunnen we het niet maken. Veel adviseurs schreven zich dan ook al in. Grijp ook uw kans en wees erbij op 2 november! Schrijf u nu in op www.topadviesdag.nl.

Reactie toevoegen

 
Dag van het Topadvies: financiële sector klaar voor nieuwe waarden

Dag van het Topadvies: financiële sector klaar voor nieuwe waarden

Als je adviseurs en verzekeraars vraagt welke persoonlijke waarden ze in de verzekeringssector belangrijk vinden, zijn dat hele andere, sterk mensgerichte waarden...

Mensgerichte waarden winnen terrein in financiële sector

Mensgerichte waarden winnen terrein in financiële sector

Als je adviseurs en verzekeraars vraagt welke persoonlijke waarden ze in de verzekeringssector belangrijk vinden, zijn dat hele andere, sterk mensgerichte waarden...

Als de PE-druk eraf is

Als de PE-druk eraf is

 Als de PE-druk eraf is, is het wijs om meer te investeren in nieuw gedrag en klantvaardigheden”, zegt Astrid van de Bovekamp (AVDB Advies), die over...

Praktijkcasus advieswaarde: hoe overtref je de verwachting van je klant

Praktijkcasus advieswaarde: hoe overtref je de verwachting van je klant

“Waarde zit niet in een mooi verhaal, maar in het overtreffen van verwachtingen”, aldus Herman Zondag van AFAS. Hij laat op de Dag van het Topadvies...

Investeren in social media levert adviseur winst op

Investeren in social media levert adviseur winst op

"Social media zijn hot, maar er wordt te weinig mee gedaan. De eerste 2.500 euro die ik investeerde was in een goede Facebook-cursus. Als ik daar één...

Persoonlijk geluk als businessmodel voor adviseurs

Persoonlijk geluk als businessmodel voor adviseurs

De bemiddelaar is dood, leve de geluksadviseur, zo betoogde adviseur Ozewald Wanrooij in VVP 5. Hij ontwikkelde samen met zijn compagnon de Gelukkig Leven Test,...

Bosma: "consolidatieslag intermediairmarkt begonnen"

Bosma: "consolidatieslag intermediairmarkt begonnen"

“Hoogtij overnames in verzekeringsbranche. De consolidatieslag is begonnen”, aldus Edwin Bosma van BHB Dullemond, vakspecialist in intermediaire fusies...

Mackaaij: "klant alleen geïnteresseerd in Herkenbare waarde"

Mackaaij: "klant alleen geïnteresseerd in Herkenbare waarde"

“Provisie, fee of abonnement... De klant is alleen geïnteresseerd in Herkenbare Waarde!", aldus ondernemer Michael Mackaaij van MultiSafe, trendsetter...

Ken je jouw klant goed genoeg om te adviseren

Ken je jouw klant goed genoeg om te adviseren

“Uit alle onderzoeken blijkt dat als je mensen vraagt hoe ze zich gedragen, ze gewenste antwoorden geven en dat dit geen representatief beeld geeft van hoe...

Personeelsvragen bij het assurantieintermediair

Personeelsvragen bij het assurantieintermediair

Als lid van het VVP Ondernemerspanel mag ik antwoord geven op personeelsvragen die leven bij assurantie- en financieel advieskantoren. Veel leidinggevenden hebben...