Dag van het topadvies: hoe kom je aan personeel dat past bij je advieskantoor

Astrid van de Bovekamp 2013

“Veel assurantie-ondernemers kijken naar hun personeelsbezetting en zien dat het niet meer past bij wat zij willen. Een veelgehoorde vraag is hoe krijg je je personeel wel mee?”, aldus Astrid van de Bovekamp (AVDB Advies), die over dit onderwerp een praktijkgerichte sessie geeft op de Dag van het Topadvies van 2 november 2016.

“Veel assurantie-ondernemers hebben te maken met een tekort aan flexibele medewerkers die willen mee-veranderen, de noodzakelijke overstap van polisadministratie naar pro-actief klantadvies en de nieuwe rol van buitendienstmedewerkers”, aldus Van de Bovekamp, gespecialiseerd in motivatie, opleiding en beloning van werknemers in de financiële adviessector. Op de Dag van het Topadvies gaat zij in haar sessie in op dergelijke praktijkissues.
De middag, in het AFAS-theater in Leusden, biedt zes sessies met collega-adviseurs Ulrike Geerlings (Appels Financieel Advies), Michael Mackaaij (Multisafe) en Ozewald Wanrooij (Neutralis) en de deskundige leden van het VVP Ondernemerspanel Astrid van de Bovekamp, Edwin Bosma en Richard Meinders. Er is alle gelegenheid hen de hemd van het lijf te vragen over thema's als strategie en business keuzes, nieuwe beloningsmodellen, personeel, compliance en veiligheid, social media en persoonlijk advies en financieel beleid en overnames.
Jack Vos, directeur Luyten Adviesgroep, vertelt plenair wat er met je onderneming gebeurt “als klanten nooit meer weg willen”, een excellent voorbeeld van succesvol ondernemerschap. "De missie van Luyten is het ontwikkelen van mensen. Ontwikkeling leidt tot persoonlijke groei, persoonlijke groei leidt tot blijvende motivatie en hogere kwaliteit."
Herman Zondag (AFAS) laat zien waarom het de moeite loont anders dan anderen te zijn en dat plezier, een goed salaris en zinvol werk juist heel goed samen gaan.
 

PRAKTIJK

Praktijkgerichter kunnen we het niet maken. Veel adviseurs schreven zich dan ook al in. Grijp ook uw kans en wees erbij op 2 november! Schrijf u nu in op www.topadviesdag.nl.

Reactie toevoegen

 
Waarom klanten voor jouw advieskantoor gaan kiezen

Waarom klanten voor jouw advieskantoor gaan kiezen

"Als je als adviseur relevant wilt blijven voor je klant, zul je (blijvend) van betekenis willen zijn. In deze workshop gaan we niet alleen in dialoog over...

Wat betekenen de nieuwe spelregels voor uw adviespraktijk

Wat betekenen de nieuwe spelregels voor uw adviespraktijk

De wereld verandert snel. Daarmee ook de spelregels die gelden voor uw vak. En de risico's waar u uw klanten over adviseert. Wilt u weten wat dat betekent voor uw...

Bevrijd jezelf uit het woud van adviesregels

Bevrijd jezelf uit het woud van adviesregels

"Bevrijd jezelf uit het woud van regels. Silva Janssen (Oostdam & Partners) laat in haar workshop op de Dag van het Topadvies van 21 juni zien hoe dit moet....

Hoe krijg je je medewerkers mee op kantoor

Hoe krijg je je medewerkers mee op kantoor

Cultuurverbetering van advieskantoren. Dat is een van de workshops op de derde Dag van het Topadvies van 21 juni 2017 in Leusden. Ervaringsdeskundige Jack Vos (Luyten...

Hoe positioneer je je advieskantoor?

Hoe positioneer je je advieskantoor?

Welke rol kies je als adviseur en wat zijn de kritische succesfactoren? Kennis is het toverwoord. Niet de kennis die op de digitale straat ligt, maar de kennis die...

Benoem en ontwikkel competenties

Benoem en ontwikkel competenties

De afgelopen jaren is veel aandacht besteed aan het voldoen aan de Wft-eisen oftewel de ‘kennis-component’ in de aansturing van medewerkers. Als een...

Investeer in inzetbaarheid en bied functieperspectief

Investeer in inzetbaarheid en bied functieperspectief

Een organisatie, waar zowel de medewerkers als de werkgever investeren in duurzame inzetbaarheid en op zoek gaan naar een nieuw functie perspectief, wordt voor veel...

Er is altijd een oplossing

Er is altijd een oplossing

Er zijn altijd mogelijkheden en oplossingen. Alleen onze eigen gedachten en overtuigingen dat conventionele denkpatronen de waarheid zijn, weerhouden ons van een...

"Financieel dienstverleners willen het anders. en terecht"

"Financieel dienstverleners willen het anders. en terecht"

“Financieel dienstverleners willen het anders”, is de conclusie van het onderzoek van Luyten Adviesgroep en RedZebra Group op de VVP-Dag van het Topadvies...

Dialoogsessie Dag van het Topadvies 'Naar personeel dat wel wil meeveranderen' Astrid van de Bovekamp

Dialoogsessie Dag van het Topadvies 'Naar personeel dat wel wil meeveranderen' Astrid van de Bovekamp

Hoe zorg ik ervoor dat organisatieveranderingen door de medewerkers worden gedragen en gerealiseerd? Dat was het thema van de dialoogsessie van Astrid van de Bovekamp...