De klant vertelt

Marieke de Beer 2019

Wij doen graag mee met de uitdaging van VVP: bedenk een adviescampagne die recht doet aan het werk van de onafhankelijk adviseur. Pure verhalen van echte klanten bewijzen het belang van de lokale held.

Mensen denken dat simple risk producten makkelijk zelf af te sluiten zijn. Toch zijn klanten vaak teleurgesteld als zij schade hebben. Deze teleurstelling is te voorkomen door bij het aangaan van de verzekering advies in te winnen. In Nederland zijn er gelukkig veel onafhankelijke deskundige adviseurs die dit kunnen verzorgen. Deze adviseurs maken voor de klant het verschil door een goede analyse te maken naar de behoefte van de klant en advies te geven over de mogelijkheden. Bijvoorbeeld een lager eigen risico en specifieke dekkingen. Adviseurs van VKG doen dit dagelijks.

Ook financieringen zijn vaak niet standaard. Diversiteit in huishoudens is meer regel dan uitzondering. Denk aan samengestelde gezinnen waarvan één of beide partners al eerder een hypotheek hadden. Een nieuwe hypotheekaanvraag is daardoor complexer en dan is het fijn als je beroep kunt doen op een onafhankelijke gekwalificeerde adviseur. Aan de andere kant zien we ondernemers met een sterke financieringsbehoefte die geen gehoor krijgen bij de bank, terwijl zij zo graag willen groeien. Deze ondernemers kloppen aan bij hun raadsman, hun financieel adviseur.

Lokale helden

Bij VKG vinden wij dat iedere Nederlander recht heeft op deskundig en objectief advies in de buurt. Een ‘huisarts’ die risico’s inventariseert, deskundig en objectief advies geeft en zorgt dat Nederlanders, particulieren en bedrijven, de juiste producten afsluiten en hen ontlasten van financiële stress. Voor ons zijn de regionale onafhankelijke financieel adviseurs de lokale helden!

Wij doen daarom mee met de uitdaging van VVP: bedenk een adviescampagne die recht doet aan het werk van de onafhankelijk adviseur.

Belevingscampagne

In ieder reclameblok op tv of radio is er een commercial van een maatschappij, geldverstrekker of adviesketen die de voordelen van het betreffende merk of product aantoont. Altijd zijn ‘zij’ aan het woord. Nooit de ervaringsdeskundige, de klant.

Wij bieden de ervaringsdeskundige een platform. Een belevingscampagne aan de hand van mooie pure verhalen van echte klanten over hun lokale held. Een adviseur die door zijn zorg de stress van bijvoorbeeld een lastige schade heeft weggenomen. Een raadsman die heeft gezorgd dat de hypotheek van het droomhuis is gepasseerd of de ondernemer helpt het bedrijfskrediet te krijgen om te groeien.

Uit de praktijk

Onlangs vertelde een adviseur (Frank Backx van Backx Assurantiën uit Rucphen) dat hij een vader en zoon op bezoek had. De zoon had net zijn rijbewijs en kreeg een stoere gepimpte auto van zijn ouders. Waarop de adviseur zei: “Zal ik je even naar het politiebureau brengen. Dit is namelijk wachten totdat er een ongeluk gebeurt. Hoe kan je zo’n jongen nu zo’n auto geven?” Dit zette de vader aan het denken en de dag erop zat een opgeluchte vader met zijn zoon bij de adviseur om een goede degelijke tweedehands auto te verzekeren.

Een praktijkvoorbeeld waarom de rol van een adviseur zo goed en belangrijk is. Het verschil maken voor je klant. Het verhaal is nu nog verteld door de adviseur. Hoe mooi is het als de klant dit vertelt? Menselijke aandacht, er echt zijn voor je klant, dat is waar je als adviseur het verschil mee maakt. Dit laten wij zien in onze campagne.

Iedereen kan meedoen

Het leuke van deze campagnevorm is dat iedereen mee kan doen, zowel maatschappij, geldverstrekker als adviseur. Immers het gaat om klanten die vertellen over hun adviseur, hun verzekering of financiering.

Deze mooie echte verhalen van Nederlanders zenden we niet een paar weken op televisie of radio uit. Deze verhalen hebben meer aandacht nodig dan kortstondig op massamedia beschikbaar te zijn en dan weer vergeten worden. Dit zijn geen 30-seconden verhalen. Dit zijn verhalen die je wilt lezen.

Middelen

Door een samenwerking aan te gaan met een bekend online platform, denk bijvoorbeeld aan nu.nl of sprout. nl voor bedrijven, bieden wij deze platforms gedurende het jaar echte verhalen die zij kunnen delen op hun platform en online kunnen promoten door middel van banners. Daarnaast verspreiden we de verhalen via social media: FB, Insta en LinkedIn. Dit zijn verhalen in tekst maar ook in video.

Centraal in de campagne staat de branche overkoepelende informerende site over het nut van onafhankelijk financieel advies. Op deze site vindt de bezoeker alle verhalen uit de campagne; kunnen klanten een eigen verhaal uploaden; kunnen mensen en bedrijven gratis een financiële vraag stellen, welke wordt beantwoord door een panel van adviseurs tijdens het wekelijkse financieel spreekuur, door middel van web consulting; handige rekentools om alvast een en ander te berekenen; een financiële wegwijzer in de vorm van een chatbot met antwoorden op veel gestelde vragen over verzekeringen en financieringen; alle adviseurs in Nederland en hun expertisegebieden (gelinkt aan Wft-vergunningen).

Ook stellen we materiaal beschikbaar aan de adviseur om te delen met zijn klanten en prospects. Denk aan bannersets, persberichten voor regionale media en teksten en video voor social media.

Reactie toevoegen

 
Meer over
VKG Portefeuille Match biedt ondersteuning bij groei lokale intermediairs

VKG Portefeuille Match biedt ondersteuning bij groei lokale intermediairs

VKG ontwikkelt vanuit VKG Portefeuille Match een programma om samen met intermediairs de toekomst van lokaal en betrokken financieel advies te waarborgen. Voor de...

Adviesgroep De Vogel winnaar VVP Advies Award 2021

Adviesgroep De Vogel winnaar VVP Advies Award 2021

Adviesgroep De Vogel is de winnaar van de VVP Advies Award 2021. Het op Goeree-Overflakkee gevestigde kantoor kreeg de meeste stemmen tijdens de finaleronde in de...

Bepaal vanmiddag wie de Advies Award 2021 wint

Bepaal vanmiddag wie de Advies Award 2021 wint

Woon de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de Advies Award 2021 bij en bepaal wie zich het meest klantvriendelijke advieskantoor van 2021 mag...

Halve finale Advies Award 2021 in beeld...

Halve finale Advies Award 2021 in beeld...

De drie finalisten van de Advies Award 2021 zijn bekend. Van de spannende halve finale, die 15 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een sfeerimpressie...

Boudesteyn, KOK Advies en De Vogel naar finale VVP Advies Award 2021

Boudesteyn, KOK Advies en De Vogel naar finale VVP Advies Award 2021

“Boudesteyn Hypotheken en Verzekeringen, KOK Advies en De Vogel Adviesgroep zijn  de finalisten van de VVP Advies Award 2021. Deze kantoren hebben een...

En de halve finalisten en provinciewinnaars zijn…

En de halve finalisten en provinciewinnaars zijn…

(Uit VVP 4-2021) De jury heeft begin juli de zes halve finalisten bekend gemaakt van de VVP Advies Award 2021. Dit zijn: Advies & Kies (Flevoland), Adviesnet...

Spanning richting halve finale Adives Award 2021 stijgt

Spanning richting halve finale Adives Award 2021 stijgt

Volgende week woensdag 15 september vindt de halve finale plaats van de Advies Award 2021. De halve finalisten zijn: Advies & Kies (Flevoland), Adviesnet Noord...

De zes halve finalisten van de VVP Advies Award 2021 zijn…

De zes halve finalisten van de VVP Advies Award 2021 zijn…

De jury heeft de zes halve finalisten bekend gemaakt van de Advies Award 2021. Dit zijn: Advies & Kies (Flevoland), AdviesNet Noord Nederland (Friesland),...

Monshouwer winnaar Advies Award provincie Utrecht

Monshouwer winnaar Advies Award provincie Utrecht

Monshouwer Assurantiën is de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Utrecht. Jeroen Monshouwer neemt de award in ontvangst uit handen van jurylid...

AdviesNet winnaar Advies Award provincie Friesland

AdviesNet winnaar Advies Award provincie Friesland

AdviesNet Noord-Nederland is de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Friesland. Renee Lagerwaard neemt de award in ontvangst uit handen van jurylid...