De Vereende gaat provisiebeleid heroverwegen

Bert Sonneveld 2017!!!!

Omdat eerdere premieverhogingen niet toereikend blijken te zijn, verhoogt de Vereende opnieuw de premies. Dit betekent een verhoging van 25 procent voor motorrijtuigen en bijbehorende dekkingen, 10 procent voor taxi's en 10 procent voor brand, aansprakelijkheid en rechtsbijstand. Tevens gaat de Vereende het provisiebeleid heroverwegen.

De Vereende heeft dit via een brief bekend gemaakt aan de samenwerkende adviseurs. Bert Sonneveld, manager Marketing & Acceptatie legt uit: "Al geruime tijd hebben verzekeraars in Nederland te maken met een forse toename in het aantal schades en met een stijging van de schadebedragen. Helaas geldt deze stijgende schadelast ook voor de Vereende. Daarom hebben wij onze premies verhoogd. Na een verdere analyse bleek deze verhoging onvoldoende om de toenemende schadelast te kunnen dekken."

In een toelichting zegt Sonneveld: "Bij de publicatie van ons jaarverslag, begin mei, zullen wij nadrukkelijk stil staan bij onze financiële resultaten. Maar ik kan nu al aangeven dat deze premieronde het gevolg is van slechte schaderesultaten en als gevolg daarvan een verlies van rond de 4 miljoen over het boekjaar 2017. Deze premieaanpassing is één van de te nemen maatregelen om 2018 zonder verlies af te sluiten."

De nieuwe premies gelden vanaf de hoofdpremievervaldatum of bij eerdere mutatie. De voorwaarden veranderen niet. Samen met de premiestijging van 1 januari 2018 betekent dit een verhoging van minimaal 10 procent bij brandverzekeringen tot maximaal 42 procent bij motorrijtuigenverzekeringen."

De Vereende wijst er in de brief aan het intermediair op dat met de premieverhoging ook het provisiebedrag zal stijgen. "Mocht u de premieverhoging voor uw klanten enigszins willen verlichten, dan kunt u dat doen door het provisiepercentage te verlagen. De komende periode willen wij ons provisiebeleid, als onderd3eel van ons totale distributiebeleid, heroverwegen."

Omdat de Vereende eind 2018 overstapt naar een nieuw administratiesysteem zal onder meer de waarborgsom worden aangepast. Nu varieert deze nog tussen 175 en 500 euro. Per 1 mei 2018 wordt de hoogte van de waarborgsom voor alle motorrijtuigenproducten gelijk gesteld op 268 euro.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Feit of fabel? Stijgende huizenprijzen leiden tot hogere verzekeringspremies

Feit of fabel? Stijgende huizenprijzen leiden tot hogere verzekeringspremies

Het afgelopen jaar zijn de huizenprijzen in de meeste regio’s van Nederland explosief gestegen. Veel mensen zullen denken dat daarmee automatisch ook de...

Feit of fabel: schade veroorzaakt door e-step gedekt door Waarborgfonds

Feit of fabel: schade veroorzaakt door e-step gedekt door Waarborgfonds

Er gelden drie algemene wettelijke voorwaarden (W.A.M.) voordat aanspraak gemaakt kan worden op  een claim bij het Waarborgfonds Motorverkeer:  Het...

Feit of fabel: schade veroorzaakt door een e-step wordt gedekt door het Waarborgfonds

Feit of fabel: schade veroorzaakt door een e-step wordt gedekt door het Waarborgfonds

Er gelden drie algemene wettelijke voorwaarden (W.A.M.) voordat aanspraak gemaakt kan worden op  een claim bij het Waarborgfonds Motorverkeer:  Het...

Feit of fabel: nieuwe auto's eerst naar verzekeraars voor een crashtest

Feit of fabel: nieuwe auto's eerst naar verzekeraars voor een crashtest

Autofabrikanten sturen hun nieuwste modellen naar verzekeraars om deze te laten crashtesten. Feit of Fabel? Als je deze stelling leest dan denk je direct dat dit...

Feit of fabel: autofabrikanten sturen hun nieuwste modellen naar verzekeraars om deze te laten crashtesten

Feit of fabel: autofabrikanten sturen hun nieuwste modellen naar verzekeraars om deze te laten crashtesten

Autofabrikanten sturen hun nieuwste modellen naar verzekeraars om deze te laten crashtesten. Feit of Fabel? Als je deze stelling leest dan denk je direct dat dit...

Feit of fabel: bij auto-import kunnen Nederlandse verzekeraars geen buitenlandse kentekens verzekeren

Feit of fabel: bij auto-import kunnen Nederlandse verzekeraars geen buitenlandse kentekens verzekeren

Nederlandse verzekeraars kunnen in principe uitsluitend motorrijtuigen verzekeren die een Nederlands kenteken voeren. Dat betekent dat een auto met een buitenlands...

Feit of fabel: bij auto-import kunnen Nederlandse verzekeraars geen buitenlandse kentekens verzekeren

Feit of fabel: bij auto-import kunnen Nederlandse verzekeraars geen buitenlandse kentekens verzekeren

Nederlandse verzekeraars kunnen in principe uitsluitend motorrijtuigen verzekeren die een Nederlands kenteken voeren. Dat betekent dat een auto met een buitenlands...

Interactieve video over claimen bij Waarborgfonds Motorverkeer

Interactieve video over claimen bij Waarborgfonds Motorverkeer

Het Waarborgfonds Motorverkeer heeft een interactieve video gelanceerd waarmee mensen kunnen zien welke voorwaarden worden gesteld voor dekking van het Waarborgfonds...

Feit of fabel: schade in het buitenland door een onbekend of onverzekerd motorrijtuig wordt door het Waarborgfonds gedekt

Feit of fabel: schade in het buitenland door een onbekend of onverzekerd motorrijtuig wordt door het Waarborgfonds gedekt

Het leek de Vereende een goed idee zo voor de aanvang van het vakantieseizoen de vraag of schade in het buitenland door een onbekend of onverzekerd motorrijtuig...

Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: twee biertjes moeten kunnen…”

Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: twee biertjes moeten kunnen…”

We weten allemaal dat alcohol en verkeer niet samen gaan. Toch is alcohol drinken en daarna deelnemen aan het verkeer in Nederland niet verboden. Er gelden wel wettelijke...