Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer
Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële adviessector, en daarmee ook uzelf, een grote dienst. Met de inzichten uit het onderzoek zijn de initiatiefnemers nog beter in staat tools en tips te ontwikkelen die het makkelijker maken om de relaties met uw klanten te onderhouden.
Klik HIER en ga direct naar het onderzoek.
In 2025 zal Actief Klantbeheer een logisch onderdeel moeten zijn in de bedrijfsvoering van alle onafhankelijke advieskantoren van Nederland. Het mes snijdt namelijk aan twee kanten. In deze onzekere tijden dienen adviseurs oog te hebben voor de belangen van bestaande klanten. En als de hypotheekhausse straks voorbij is, zullen advieskantoren zelf ook baat hebben bij een dienstverlening aan bestaande klanten. Goed voor de relatie met bestaande klanten en goed voor de eigen bedrijfscontinuïteit.
Op 1 juli 2021 ondertekenende een aantal branchepartijen het Manifest Actief Klantbeheer. De initiatiefnemers streven ernaar om in dialoog met de markt dit initiatief verder vorm te geven. Een van de vragen is in hoeverre financieel adviseurs op dit moment al aandacht besteden aan Actief Klantbeheer. De initiatiefnemers hebben hiervoor een onderzoek laten ontwikkelen door onafhankelijk onderzoeksbureau Blauw Reseach.
De initiatiefnemers van het Manifest Actief Klantbeheer zijn: ABN Amro, Adfiz, Dukers & Baelemans, FlexFront, Helder Beheerd, De Nationale Hypotheekbond, Obvion, Vereniging Eigen Huis en VVP.
Reactie toevoegen
Meer over
Financiering van kosten actief klantbeheer moeilijk
Adviseurs worstelen met de financiering van de kosten van actief klantbeheer, blijkt uit een klankbordgesprek van Lloyds Bank met adviseurs. Een verslag van het...
(Opinie Enno Wiertsema, directeur Adfiz, in VVP-special Financieel Vitaal 2023) Onze samenleving digitaliseert in sneltreinvaart. Zorgdeclaraties dienen we in...
Word lid van kennisplatform VVP!
Behoefte aan Verdieping, Verheldering en Praktijk? Neem dan een abonnement op VVP, al 80 jaar het enige platform puur voor onafhankelijk financieel adviseurs. De...
Hypotheekbond en Ordina van start met app 'Veilig Ophalen'
Nationale Hypotheekbond en Ordina hebben de app ‘Veilig Ophalen’ geïntroduceerd. Na een gegevensverzoek van de adviseur haalt de consument met...
Nieuwe opleiding ‘Actief klantbeheer voor jouw adviespraktijk’
Dukers & Baelemans en Helder Beheerd hebben samen een opleiding voor advieskantoren ontwikkeld die "écht aan de slag willen met actief klantbeheer in...
Adfiz: "Preventie-eisen cyberverzekering moeten duidelijk zijn"
"Wij herkennen de problemen die de AFM signaleert over cyberverzekeringen." Zo reageert Adfiz op de maandag verschenen AFM-verkenning waarin de toezichthouder verzekeraars...
Adfiz: checklist verplichte precontractuele informatie
Adfiz heeft een Checklist verplichte pre-contractuele informatie ontwikkeld. Adfiz: "Van algemene informatie over je kantoor tot het essentiele informatiedocument...
De ins en outs van de Zorgverzekeringswet
(Adfiz in katern Ken je vak! in VVP 1, 2023) Omdat vrijwel iedereen die in Nederland woont verplicht is een zorgverzekering af te sluiten, zal de Zorgverzekeringswet...
IVA Business School helpt in zoektocht naar commercieel verzekeringstalent
Adfiz, Nationale-Nederlanden, NVGA en VNAB zijn een samenwerking gestart met IVA-Business School met als doel vakbekwaam jong commercieel talent te interesseren...
Doe mee met onderzoek Actief Klantbeheer
Wilt u weten hoe u ervoor staat op het gebied van actief klantbeheer, ook ten opzichte van uw collega’s, en wilt u meer inzicht? Heeft u uw plan al klaar voor...