Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Actief Klantbeheer Doe je mee...

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële adviessector, en daarmee ook uzelf, een grote dienst. Met de inzichten uit het onderzoek zijn de initiatiefnemers nog beter in staat tools en tips te ontwikkelen die het makkelijker maken om de relaties met uw klanten te onderhouden.

Klik HIER en ga direct naar het onderzoek.

In 2025 zal Actief Klantbeheer een logisch onderdeel moeten zijn in de bedrijfsvoering van alle onafhankelijke advieskantoren van Nederland. Het mes snijdt namelijk aan twee kanten. In deze onzekere tijden dienen adviseurs oog te hebben voor de belangen van bestaande klanten. En als de hypotheekhausse straks voorbij is, zullen advieskantoren zelf ook baat hebben bij een dienstverlening aan bestaande klanten. Goed voor de relatie met bestaande klanten en goed voor de eigen bedrijfscontinuïteit.

Op 1 juli 2021 ondertekenende een aantal branchepartijen het Manifest Actief Klantbeheer. De initiatiefnemers streven ernaar om in dialoog met de markt dit initiatief verder vorm te geven. Een van de vragen is in hoeverre financieel adviseurs op dit moment al aandacht besteden aan Actief Klantbeheer. De initiatiefnemers hebben hiervoor een onderzoek laten ontwikkelen door onafhankelijk onderzoeksbureau Blauw Reseach.

De initiatiefnemers van het Manifest Actief Klantbeheer zijn: ABN Amro, Adfiz, Dukers & Baelemans, FlexFront, Helder Beheerd, De Nationale Hypotheekbond, Obvion, Vereniging Eigen Huis en VVP.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Carlo van Kemenade keert terug naar DLL

Carlo van Kemenade keert terug naar DLL

Carlo van Kemenade volgt Bill Stephenson op als CEO van DLL (commercial finance en vendor finance, voorheen De Lage Landen). Van Kemenade werkte eerder 25 jaar voor...

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Adfiz hekelt ontwerp actieve provisietransparantie

Adfiz hekelt ontwerp actieve provisietransparantie

Adfiz hekelt in niet mis te verstane bewoordingen het door de minister bij de Tweede Kamer ingediende voorstel voor actieve provisietransparantie. Adfiz-directeur...

Doe mee aan onderzoek 'Beste Geldverstrekker 2021' (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Doe mee aan onderzoek 'Beste Geldverstrekker 2021' (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Door uw stem uit te brengen maakt u duidelijk welke aspecten van hypotheken voor u en uw klant belangrijk zijn. We gebruiken uw input om met geldverstrekkers in...

Hypotheek met duurzaamheidskorting levert oversluiter hoogste besparing op

Hypotheek met duurzaamheidskorting levert oversluiter hoogste besparing op

Van 107.191 onderzochte dossiers levert oversluiten voor één op de vier een netto besparing op. In bijna 40 procent van de gevallen realiseert de consument...

Meters maken door meer ruimte voor ondernemen

Meters maken door meer ruimte voor ondernemen

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Financieel advies is cruciaal voor bedrijven en burgers. Het levert een belangrijke bijdrage aan grote maatschappelijke uitdagingen...

Actief klantbeheer: basis van je vak

Actief klantbeheer: basis van je vak

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Cruciale beroepen maken voor de klant het verschil. In goede tijden én in slechte tijden. Of juist om slechte tijden...

Meer contact gewenst met adviseur

Meer contact gewenst met adviseur

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Er moet meer aandacht voor nazorg bij hypotheken komen. Veel huiseigenaren hebben na het afsluiten van hun hypotheek nauwelijks...

Consequenties verbinden aan niet verduurzamen

Consequenties verbinden aan niet verduurzamen

(Mark Dukers van Dukers & Baelemans in VVP Special Duurzaam Adviseren 2021) Als onderdeel van het Dukers & Baelemans team verwacht je van mij in deze special...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...