Dubbel pech...

Autoschade TB

Een klant met autoschade die niet meer kan worden hersteld, heeft dubbel pech. Hij moet toch het eigen risico voldoen, aldus de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) in Uitspraak 2019-105.

De auto van de consument werd als gevolg van een ongeval total loss verklaard. Centraal Administratiekantoor Dordrechtr heeft bij de afhandeling van de claim een eigen risico toegepast. Op het polisblad, de groene kaart en in de verzekeringsvoorwaarden is vermeld dat het eigen risico komt te vervallen in geval voor schadeherstel gebruik wordt gemaakt van de diensten van een aan aangeslotene verbonden herstelbedrijf. Volgens consument staat niet in de voorwaarden dat het eigen risico moet worden toegepast, als herstel niet meer mogelijk is. Naar het oordeel van de Commissie is "de eigen risico regeling, zoals vermeld op het polisblad en in samenhang met de verzekeringsvoorwaarden, voldoende duidelijk. Het eigen risico komt te vervallen indien sprake is van schadeherstel. In dit geval heeft de Aangeslotene terecht het eigen risico mogen toepassen".

Reactie toevoegen

 
Meer over
Aov-klant hield Klaverblad niet voor de gek

Aov-klant hield Klaverblad niet voor de gek

Klaverblad vindt dat een aov-klant die in 2006 enkele weken een medicijn gebruikte in het kader van rouwverwerking dit had moeten melden bij zijn aanvraag in 2013....

Adviseur moet kunnen aantonen dat klant weloverwogen keuze kon maken

Adviseur moet kunnen aantonen dat klant weloverwogen keuze kon maken

Een financieel adviseur moet kunnen aantonen dat hij de klant in staat heeft gesteld een weloverwogen keuze te maken. Anders heeft hij niet gehandeld zoals het een...

Adviseur niet schuldig aan afwijzen hypotheekaanvraag door geldverstrekker

Adviseur niet schuldig aan afwijzen hypotheekaanvraag door geldverstrekker

Goedkopehypotheek.nl kan niet worden verweten dat geldverstrekker ABN Amro de hypotheekaanvraag van de klagende consument afwees. Dat oordeelt de Geschillencommissie...

Klant moet heel specifieke vragen zelf stellen

Klant moet heel specifieke vragen zelf stellen

Een adviseur hoeft heel specifieke vragen van de klant niet te voorzien en pro-actief te beantwoorden, meent de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening...