Han Versantvoort: met Calvo Advies naar ander verdienmodel

Han Versantvoort 2020

Met meer dan 25 jaar ervaring in de financiële dienstverlening heeft Han Versantvoort alles wel meegemaakt. Vanaf de start van zijn carrière heeft hij de overtuiging dat de klant altijd voorop moet staan: “Alleen degene die geeft, gaat uiteindelijk ook ontvangen”. Als hij terugkijkt, voelde hij zich wel altijd ‘gevangen’ in het verdienmodel van de adviseur. Hij kreeg tenslotte alleen voor zijn dienstverlening betaald als hij een polis verkocht, terwijl dat niet altijd de beste oplossing voor de klant is. Dat moest veranderen.

In een interview met Jelle Bartels (Next Step Factory) voor de VVP Special Business Support vertelt adviseur Han Versantvoort van Calvo Advies hoe hij tot een ander model is gekomen. "Het is behalve een wijziging in verdienmodel meteen een verandering in je hele business model en – misschien nog wel het meest belangrijk – een aanpassing van je totale mindset. Ik wilde dingen echt anders gaan doen, maar diep van binnen was ik nog steeds niet overtuigd dat het ook echt kon.”

Lees HIER het hele interview met Han Versantvoort.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Adviseur Zeger van Twillert: focus op je missie

Adviseur Zeger van Twillert: focus op je missie

“Ict is het belangrijkste gereedschap dat wij als adviseurs in onze organisatie gebruiken. Daarom hebben we al in een vroeg stadium besloten dit uit te besteden....

Is er een beleggingsleven na corona?

Is er een beleggingsleven na corona?

(Kennisartikel Nationale-Nederlanden Bank) Op het moment van schrijven ligt het openbare leven zo goed als stil om het coronavirus te bestrijden. Wat kunnen we...

"Stop met bedrijfje spelen"

"Stop met bedrijfje spelen"

"Wordt jouw organisatie gevormd door het karakter van de mensen? Of wordt het karakter van jouw collega’s gevormd door de organisatie? Ik mag hopen op het...

Business supporters

Business supporters

We leven in een bijzondere en merkwaardige tijd. Hoe goed we het ook allemaal regelen met elkaar, we zijn en blijven afhankelijk van omstandigheden en uiteindelijk...

Marketing- en communicatieondersteuning op maat

Marketing- en communicatieondersteuning op maat

(Kennisartikel Nh1816) Als intermediair maatschappij staat Nh1816 verzekeringen 100% voor een actieve samenwerking met financieel adviseurs. Verzekerden krijgen...

Positie professionele adviseur onbetwist

Positie professionele adviseur onbetwist

(VVP-special Business Support 2020) Kennis en vaardigheden, efficiënte processen en last but not least: maximaal contact met de klant. Dat zijn de succesfactoren...

Focus op je missie

Focus op je missie

“Ict is het belangrijkste gereedschap dat wij als adviseurs in onze organisatie gebruiken. Daarom hebben we al in een vroeg stadium besloten dit uit te besteden....

Advies 3.0: Plug and Play

Advies 3.0: Plug and Play

(Kennisartikel Nationale Hypotheekbond) De Nationale Hypotheekbond houdt de branche graag scherp. ‘De bond’ maakt topafslag inzichtelijk en hamert...

Echte waarde is geen polis

Echte waarde is geen polis

(door Jelle Bartels, Next Step Factory) Met meer dan 25 jaar ervaring in de financiële dienstverlening heeft Han Versantvoort alles wel meegemaakt. Vanaf...

Samen klanten blij maken

Samen klanten blij maken

(Kennisartikel Nedasco) Bij Nedasco ligt de focus nu en de komende jaren vooral op zakelijk schade en inkomen alsmede het verlenen van ondersteuning aan adviseurs...