Hoekstra: "Geen vervolgacties ABN Amro Meegroeihypotheek"

Wopke Hoekstra 1 2017 foto Financiën

Het gesprek aangaan met een ontevreden klant is onderdeel van vakkundig en fatsoenlijk bedienen van de consument en het bewaken van het klantbelang. Aldus minister Hoekstra in antwoord op Kamervragen over de Meegroeihypotheek van ABN Amro. Dit product, dat inmiddels overigens niet meer wordt verkocht, is onder vuur te komen liggen van Radar.

De minister: "Ik raad consumenten die dergelijke producten hebben afgesloten maar daar niet tevreden (meer) mee zijn, aan om in gesprek te gaan met hun adviseur of aanbieder. In dit gesprek kan worden bezien of het product nog passend is bij de huidige situatie en welk handelingsperspectief de consument heeft. Voor nu is de bij mij beschikbare informatie geen aanleiding voor vervolgacties."

Volgens Hoekstra is het "niet ongebruikelijk dat bij overlijden het opgebouwde vermogen in de polis wordt aangevuld tot het verzekerde bedrag, en niet aanvullend wordt uitgekeerd". 

Reactie toevoegen

 
Meer over
ABN Amro bericht klanten over betere compensatieregeling

ABN Amro bericht klanten over betere compensatieregeling

ABN Amro heeft klanten brieven gestuurd over de aanpassing van de compensatieregeling doorlopende kredieten met variabele rente. ABN Amro schrijft: "Klanten die...

Centraal Beheer PPI van start

Centraal Beheer PPI van start

Achmea en ABN AMRO hebben de in mei aangekondigde overname van ABN AMRO PPI afgerond. Hierdoor maakt de PPI vanaf nu deel uit van Achmea. De transactie is goedgekeurd...

Geldbelangen eist plek aan onderhandelingstafel met ABN Amro

Geldbelangen eist plek aan onderhandelingstafel met ABN Amro

Het televisieprogramma Kassa besteedde 22 augustus opnieuw aandacht aan de compensatieregelingen voor teveel betaalde rente op doorlopende kredieten met variabele...

Stichting Geldbelangen: Kifid tikt Consumentenbond op vingers

Stichting Geldbelangen: Kifid tikt Consumentenbond op vingers

“Volkomen terecht” is de reactie van Rob Goedhart, voorzitter van Stichting Geldbelangen op de uitspraak van de Commissie van Beroep van het Kifid, waarin...

Kifid: ABN Amro dient compensatieregeling aan te passen

Kifid: ABN Amro dient compensatieregeling aan te passen

(Uitspraak Commissie van Beroep Financiële Dienstverlening, Kifid, 2022-0036) Bij het berekenen van de compensatie voor te veel betaalde rente op doorlopend...

ABN Amro marktleider hypotheken

ABN Amro marktleider hypotheken

ABN Amro claimt het marktleiderschap bij hypotheken in Nederland. De bank bij de presentatie van de Q2-cijfers: “Ons marktaandeel in hypotheken verbeterde...

ABN Amro: verlagen btw op energie juist prikkel om niet te verduurzamen

ABN Amro: verlagen btw op energie juist prikkel om niet te verduurzamen

Het verlagen van de btw op energie acht het Economisch Bureau van ABN Amro op twee terreinen niet doelmatig. Het Bureau: “Ten eerste worden daarmee alle inkomensgroepen...

Vrouwen voelen zich vaak niet begrepen door financieel adviseur

Vrouwen voelen zich vaak niet begrepen door financieel adviseur

Nederlandse vrouwen hebben vaak het gevoel dat ze niet begrepen worden door hun financiële adviseur of dat financiële dienstverlening niet aansluit bij...

Levenactiviteiten ABN Amro Verzekeringen naar NN

Levenactiviteiten ABN Amro Verzekeringen naar NN

NN Group neemt voor 253 miljoen euro de levensverzekeringsactiviteiten over van ABN Amro Verzekeringen (AAV). Deze worden geïntegreerd in NN Life & Pensions....

Geldbelangen wil in beroep tegen rente-op-rente uitspraak Kifid

Geldbelangen wil in beroep tegen rente-op-rente uitspraak Kifid

Stichting Geldbelangen wil via de hardheidsclausule in het Kifid-reglement in beroep tegen de uitspraak dat dat ABN Amro bij een doorlopende krediet met variabele...