‘HypotheekBlij’ nieuw campagnethema SEH

Appartementen via Pixabay blauw

SEH’s consumentencampagne ‘LevenWonen’ gaat een nieuwe fase in. De komende maanden staat het thema ‘HypotheekBlij’ centraal in de diverse campagne-uitingen. Consumenten krijgen daarin uitleg over hoe ze blij kunnen worden en blijven van een hypotheek.

Met het thema HypotheekBlij maakt SEH een knipoog naar de campagne ‘Aflossingsblij’ van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB). De voor- en nadelen van versneld aflossen komen dan ook aan bod. Maar de vlag ‘HypotheekBlij’ dekt veel meer, aldus SEH. "Wat HypotheekBlij precies is, kan namelijk per persoon verschillen. Voor de een betekent het (versneld) aflossen, voor een tweede verduurzamen, terwijl een derde misschien blij wordt als hij zijn hypotheek oversluit. Ook als je in een huurhuis woont, kun je HypotheekBlij worden: door een huis te kopen."

HypotheekBlij Scan

Onderdeel van het nieuwe campagnethema is de HypotheekBlij Scan. Dit is een vraag- en antwoordtool die consumenten tips oplevert over wonen en hun hypotheek en voor vervolgvragen doorverwijst naar de Erkend adviseur in de buurt.

In het eerste kwartaal van 2019 was ‘Verduurzaming van de woning’ het centrale thema binnen de LevenWonen-campagne. Die begon op de radio. Circa 3,5 miljoen Nederlanders hoorden één of meer commercials voorbij komen op verschillende radiozenders. Verschillende LevenWonen-berichten op Facebook hebben nog eens twee miljoen consumenten bereikt.

Reactie toevoegen

 
Ron Dukers voorzitter SEH

Ron Dukers voorzitter SEH

Ron Dukers is de opvolger van Wim van Wingerden die na 20 jaar afscheid heeft genomen als voorzitter van de SEH. Van Wingerden was in 1998 nauw betrokken bij de...

Van Hooijdonk Erkend Financieel Adviseur van het Jaar

Van Hooijdonk Erkend Financieel Adviseur van het Jaar

Gijs van Hooijdonk van De Hypotheker te Breda is tijdens het SEH Lentecongres uitgeroepen tot de eerste Erkend Financieel Adviseur van het Jaar. De verkiezing bestond...

Tarief hypotheekadvies licht omhoog

Tarief hypotheekadvies licht omhoog

Consumenten betalen voor hypotheekadvies momenteel gemiddeld 2.237 euro. Dit blijkt uit het SEH Lenteonderzoek, waaraan 425 Erkend adviseurs in de aanloop naar het...

Kwart werkt met service-abonnement hypotheek

Kwart werkt met service-abonnement hypotheek

Niet meer dan een kwart (24 procent) van de Erkend adviseurs maakt gebruik van een abonnementsvorm voor de betaling van nazorg- en beheerdiensten bij hypotheken....

"Robotadviseur wint het nooit van menselijke factor"

"Robotadviseur wint het nooit van menselijke factor"

Internet en robotadviseurs gaan het nooit winnen van de menselijke factor, daarvan is 70 van de Erkend adviseurs overtuigd. In de strijd om de klant zal persoonlijke...

Adviseurs denken ook bemiddelaar te blijven

Adviseurs denken ook bemiddelaar te blijven

Maar weinig adviseurs denken dat bemiddeling op termijn niet meer tot hun werkzaamheden behoort, blijkt uit het SEH Lenteonderzoek.   Momenteel biedt 90 procent...

Jan Terlouw op SEH Lentecongres

Jan Terlouw op SEH Lentecongres

Jan Terlouw spreekt op het SEH Lentecongres op 22 maart. De SEH: "Terlouw hield in november vorig jaar een hartverwarmend pleidooi in De Wereld Draait Door....

Seh geeft vervolg aan bijeenkomsten over NHG

Seh geeft vervolg aan bijeenkomsten over NHG

SEH geeft in het voorjaar en najaa reen vervolg aan de eerste reeks bijeenkomsten eind 2016 over NHG.   SEH heeft in november en december 2016 in samenwerking...

SEH praat adviseurs bij over nhg-voorwaarden

SEH praat adviseurs bij over nhg-voorwaarden

In samenwerking met het Waarborgfonds Eigen Woningen organiseert de SEH zes regionale bijeenkomsten over de nieuwe NHG Voorwaarden & Normen in 2017 die per 1...

Blok: "ltv daalt niet onder de 100%"

Blok: "ltv daalt niet onder de 100%"

"De LTV daalt niet onder de 100% en ik bouw hypotheekrenteaftrek niet verder af." Aldus minister Blok op het woensdag gehouden SEH-congres.   Blok:...