‘HypotheekBlij’ nieuw campagnethema SEH

Appartementen via Pixabay blauw

SEH’s consumentencampagne ‘LevenWonen’ gaat een nieuwe fase in. De komende maanden staat het thema ‘HypotheekBlij’ centraal in de diverse campagne-uitingen. Consumenten krijgen daarin uitleg over hoe ze blij kunnen worden en blijven van een hypotheek.

Met het thema HypotheekBlij maakt SEH een knipoog naar de campagne ‘Aflossingsblij’ van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB). De voor- en nadelen van versneld aflossen komen dan ook aan bod. Maar de vlag ‘HypotheekBlij’ dekt veel meer, aldus SEH. "Wat HypotheekBlij precies is, kan namelijk per persoon verschillen. Voor de een betekent het (versneld) aflossen, voor een tweede verduurzamen, terwijl een derde misschien blij wordt als hij zijn hypotheek oversluit. Ook als je in een huurhuis woont, kun je HypotheekBlij worden: door een huis te kopen."

HypotheekBlij Scan

Onderdeel van het nieuwe campagnethema is de HypotheekBlij Scan. Dit is een vraag- en antwoordtool die consumenten tips oplevert over wonen en hun hypotheek en voor vervolgvragen doorverwijst naar de Erkend adviseur in de buurt.

In het eerste kwartaal van 2019 was ‘Verduurzaming van de woning’ het centrale thema binnen de LevenWonen-campagne. Die begon op de radio. Circa 3,5 miljoen Nederlanders hoorden één of meer commercials voorbij komen op verschillende radiozenders. Verschillende LevenWonen-berichten op Facebook hebben nog eens twee miljoen consumenten bereikt.

Reactie toevoegen

 
Jongeren hebben weinig inzicht in financiële situatie nu en later

Jongeren hebben weinig inzicht in financiële situatie nu en later

Jongeren van 18 tot 25 jaar geven relatief vaak aan geen of weinig inzicht te hebben in hun financiële situatie over tien jaar. Dit in onderzoek door Ipsos...

Verduurzaming niet alleen financieren via hypotheek

Verduurzaming niet alleen financieren via hypotheek

SEH-directeur Bart de Nie vraagt zich af of het realistisch is van woningbezitters te verwachten dat zij (alle) kosten van verduurzaming zelf financieren via de...

Klein deel adviseurs geeft advies over energiebesparende maatregelen

Klein deel adviseurs geeft advies over energiebesparende maatregelen

Een kleine groep adviseurs (8 procent) geeft klanten advies over specifieke energiebesparende maatregelen, zoals isolatievormen en zonnepanelen. Wel is verduurzaming...

Rol voor adviseur bij verduurzaming woning

Rol voor adviseur bij verduurzaming woning

Van de huiseigenaren en huurders die energiebesparende maatregelen willen nemen, ziet 60 procent op dit vlak een rol weggelegd voor de financieel adviseur. Dat blijkt...

SEH: consumentencampagne 'LevenWonen'

SEH: consumentencampagne 'LevenWonen'

Op meerdere radiozenders zijn sinds dinsdag commercials te beluisteren van de SEH. De radiocampagne vormt de aftrap van een langdurige consumentencampagne ‘LevenWonen’. Centraal...

SEH start consumentencampagne

SEH start consumentencampagne

SEH start in januari 2019 met een uitgebreide consumentencampagne. De keurmerkorganisatie wil daarmee consumenten helpen in hun keuze voor een juiste financieel...

SEH steunt Habitat for Humanity met 30.000 euro

SEH steunt Habitat for Humanity met 30.000 euro

SEH-voorzitter Ron Dukers heeft tijdens het Lustrumcongres een cheque van 30.000 euro overhandigd aan Karin Nas van Habitat for Humanity. Met dit bedrag, bijeengebracht...

SEH zet vol in op duurzaamheid

SEH zet vol in op duurzaamheid

"Financieel Adviseurs bevinden zich op het snijvlak van duurzaamheid en de eigen woning. Zij kunnen met hun financiële kennis het verschil maken. Niet alleen...

Bibian Mentel op SEH Lustrumcongres

Bibian Mentel op SEH Lustrumcongres

Snowboardster Bibian Mentel, die op de Paralympische Winterspelen twee gouden medailles won, vertelt op 18 april tijdens het SEH Lustrumcongres op nationaal sportcentrum...

SEH accrediteert trainingen NHG

SEH accrediteert trainingen NHG

SEH heeft de ingediende trainingen Acceptatie en Woningbehoud van NHG goedgekeurd. Vanaf 22 maart 2018 wordt de eerste geaccrediteerde training Acceptatie aangeboden...