Klaverblad ziet premie-inkomen groeien met 8,1 procent

Klaverblad gebouw nieuw 2020

“Ondanks het positieve resultaat van 132 miljoen, grotendeels gedreven door aangepaste interpretatie van de regelgeving, is het onderliggende verzekeringstechnische resultaat van min 6,6 miljoen voor verbetering vatbaar.” Aldus Klaverblad Verzekeringen over de cijfers 2021.

Klaverblad zag het premie-inkomen met 8,1 procent groeien tot 216 miljoen euro.

Over het boekjaar 2021 heeft Klaverblad Verzekeringen een winst geboekt van 131,9 miljoen (2020: 2,3 miljoen). Het resultaat is positief beïnvloed door schattingswijzigingen in de technische voorziening met een impact van 105 miljoen. Zonder deze eenmalige baten en lasten, bedraagt het nettoresultaat circa 27 miljoen positief. Verder is het resultaat positief beïnvloed door de koersstijgingen van de beleggingen.

De combined ratio voor schadeverzekeringen is gestegen naar 110 procent (2020: 105 procent) en voor medische verzekeringen naar 94 procent (2020: 78 procent).

Bij medisch is de combined ratio toegenomen door het gestegen aantal claimdossiers en door de
toegenomen kosten.

Bij de branche brand was er net als vorig boekjaar sprake van schades veroorzaakt door extreem weer. Desondanks is de combined ratio bij brand beter door minder grote schades en de groei van de brutopremies.

De combined ratio van motorrijtuigen en andere schadeverzekeringen bedroeg 120 procent door eenmalige verhoging van de voorziening ten behoeve van letselschades. De schadelast, zonder verhoging van letselschades, is ongeveer op hetzelfde niveau als een jaar eerder (107 procent).

Reactie toevoegen

 
Peter Paul Barth stopt als CEO bij Klaverblad Verzekeringen

Peter Paul Barth stopt als CEO bij Klaverblad Verzekeringen

Na een dienstverband van 32 jaar vertrekt Peter Paul Barth als CEO van Klaverblad Verzekeringen. De verzekeraar: "Klaverblad heeft de afgelopen jaren stappen gezet...

VVP Event Inkomen: stilte voor storm in sociale zekerheid?

VVP Event Inkomen: stilte voor storm in sociale zekerheid?

De sociale zekerheid ontwikkelt zich op details, maar werkelijke verandering  - voorzover nodig – laat op zich wachten. Dat werd duidelijk op het vijfde...

Klaverblad onderzoekt andere distributievormen en markten

Klaverblad onderzoekt andere distributievormen en markten

In het jaarverslag toont Klaverblad zich kritisch op de consolidatieslag bij adviseurs, die de verzekeraar echter wel degelijk noopt tot reageren. Het jaarverslag...

Hessel Dikkers nieuwe commissaris Klaverblad

Hessel Dikkers nieuwe commissaris Klaverblad

Hessel Dikkers is benoemd tot commissaris bij Klaverblad Verzekeringen. Dikkers is een ervaren bestuurder en toezichthouder. Hij is werkzaam als CIO bij de Nederlandse...

Klaverblad in zee met Postex

Klaverblad in zee met Postex

Klaverblad Verzekeringen is een samenwerking aangegaan met Postex om stappen te maken in digitale klantcommunicatie en online betaalgemak. Medio 2020 worden de eerste...

AOV-producten Klaverblad aangesloten op MeetingPointAdvies

AOV-producten Klaverblad aangesloten op MeetingPointAdvies

Via vergelijkingsplatform MeetingpointAdvies is het nu ook mogelijk de aov-producten van Klaverblad Verzekeringen mee te nemen in vergelijkingen. Op dit moment...

Klaverblad verkoopt levenportefeuille aan Lifetri Groep

Klaverblad verkoopt levenportefeuille aan Lifetri Groep

Klaverblad Verzekeringen verkoopt Klaverblad Levensverzekering N.V. aan Lifetri Groep. Met de verkoop is een premievolume van ruim 63,5 miljoen euro gemoeid. De...

Kwart arbeidsplaatsen Klaverblad vervalt

Kwart arbeidsplaatsen Klaverblad vervalt

Klaverblad gaat processen en organisatie anders inrichten. Daarbij komt 25 procent van de arbeidsplaatsen te vervallen. Het aantal medewerkers bij Klaverblad steeg...

Klaverblad: dit jaar nog geen herstel

Klaverblad: dit jaar nog geen herstel

Ondank een stijging van de winst zegt Klaverblad Verzekeringen zich zorgen te maken over de bepekrte groeimogelijkheden in alle branches. Klaverblad behaalde in...

Klaverblad start met tv-reclame

Klaverblad start met tv-reclame

Klaverblad Verzekeringen start een reclamecampagne op televisie. De reclame is maandag 9 januari voor het eerst te zien en beoogt vergroting van de naamsbekendheid....