Nederlander laks met zorg in laatste levensfase

Serge Evers 2017

Nederlanders vergeten geld te reserveren voor zorg in laatste levensfase, zo blijkt uit de Yarden Afscheidsmonitor.

Uit dit onderzoek van PanelWizard onder 750 respondenten, blijkt dat Nederlanders zich onvoldoende bewust zijn van de gevolgen van de veranderingen in de zorg voor de laatste levensfase. Zij geloven er nog heilig in dat ontzorgd te worden door de overheid (56%). Ruim een derde van de Nederlanders vertrouwt erop helemaal geen bijdrage te hoeven leveren voor de benodigde zorg in de laatste levensfase (35%). Hierdoor verzuimt meer dan de helft van de Nederlanders geld opzij te zetten voor extra zorg in het eindstadium van hun leven of voor het verwezenlijken van hun laatste wensen.

Directeur Serge Evers: "Doordat de overheid zich steeds verder terugtrekt uit de zorg, moeten ouderen langer thuis blijven wonen, mantelzorg inschakelen of noodgedwongen zelf zorg inkopen. Met als gevolg veel extra kosten. Ruim vier op de tien Nederlanders geven aan deze kosten niet te kunnen financieren. Zieke en oudere mensen, met name terminaal zieken, hebben in deze fase behoefte aan een groter budget om extra zorg te kunnen inkopen. Ook is er een groep die nog een laatste reis wil maken of een lang gekoesterde wens in vervulling wil laten gaan. Hier is helaas lang niet altijd geld voor beschikbaar. Dat is jammer, want een waardige, laatste levensfase draagt bij aan een goed afscheid. Dat begint vaak al ver voor de daadwerkelijke uitvaart."

Yarden introduceerde een jaar geleden 'Mijn Laatste Wensen uitvaartverzekering', een product dat zich aanpast aan de levensfase van de consument en dat de mogelijkheid biedt extra zorg in te kopen..

 

Reactie toevoegen

 
Serge Evers verlaat Yarden

Serge Evers verlaat Yarden

Serge Evers, directeur Uitvaartverzekeringen bij Yarden, vertrekt na een dienstverband van ruim 12 jaar bij Yarden en oriënteert zich op nieuwe carrièrekansen...

Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden heeft het vierde Klantverslag gepubliceerd. In een dergelijk verslag wordt verantwoording afgelegd over de dienstverlening. "Hoe toegewijd onze medewerkers...

Yarden keert ledenvoordeel uit van 8 miljoen euro

Yarden keert ledenvoordeel uit van 8 miljoen euro

Yarden behaalde over 2017 een nettowinst van bijna 23 miljoen euro. Hiervan is 8 miljoen euro uitgekeerd aan ledenvoordeel. Klanten die bij Yarden verzekerd zijn...

Yarden: chatbot beantwoordt vragen over lopende verzekeringen

Yarden: chatbot beantwoordt vragen over lopende verzekeringen

"Het enige dat de chatbot niet doet, is adviseren." Aldus Yarden bij de lancering van een virtuele assistent (VA). "Die rol blijft toebedeeld aan de Yarden-medewerkers...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe het...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...

Yarden: nieuwe afdeling Innovatie & Business Development

Yarden: nieuwe afdeling Innovatie & Business Development

Tjerk de Vries, voorheen manager Commerciële Zaken bij Yarden Uitvaartverzekeringen, is benoemd tot adjunct-directeur Innovatie & Business Development bij...

Yarden biedt Levenstestament

Yarden biedt Levenstestament

Een nieuwe samenwerking tussen Yarden en NuNotariaat.nl maakt het voor iedereen mogelijk om eenvoudig en voordelig online een levenstestament af te sluiten. Serge...

Yarden lanceert advies-app voor adviseurs

Yarden lanceert advies-app voor adviseurs

Yarden heeft YardenPro/Advies gelanceerd, een app die adviseurs ondersteunt bij administratieve handelingen, nieuwe aanvragen en het geven van advies rondom uitvaartkosten...

De plicht om van betekenis te zijn

De plicht om van betekenis te zijn

“Leiding geven aan een bedrijf kan eenvoudig zijn, zolang je missie volstrekt duidelijk en makkelijk te onthouden is. Eén zin volstaat. Alles wat niet...