Nieuwe campagne Ohra focust op positieve ervaringen met verzekeraar
In haar nieuwe campagneconcept verbeeldt Ohra positieve ervaringen van de klant met de verzekeraar. “Deze meer emotionele koers moet uiteindelijk zorgen voor vertrouwen en verbinding, iets wat noodzakelijk is om concurrentievoordeel te halen in een tijd waarin er minder binding is met de klant”, zegt Brenda Gerritsen-Brouns, manager Merk & Communicatie.
Onderdeel van de andere koers is ook een gemoderniseerd logo en een nieuwe pay-off: ‘Ja, dat is Ohra’.
Matthijs en Roos
De eerste campagne vanuit de nieuwe merkstrategie heeft betrekking op de kilometerverzekering waarbij prepaid bundels van 1.000 kilometer per keer worden afgesloten. De verzekeraar speelt daarmee in op de trend van ‘alleen maar betalen voor gebruik’.
In de nieuwe reclame wordt een nieuw jong stel geïntroduceerd: Matthijs en Roos. Ze staan net op eigen benen en hebben nog niet veel meegemaakt. Gerritsen-Brouns: “Ze beelden zich van alles in wat er mis kan gaan. Dit ‘doemdenken’ wordt met humor uitvergroot, waarbij Ohra uiteindelijk altijd positief verrast en bij Matthijs en Roos een gevoel van opluchting resteert.”
Reactie toevoegen
De rechtsbijstandsportefeuille van OHRA wordt vanaf 1 januari 2025 uitgevoerd door ARAG. De samenwerkingsovereenkomst is getekend voor de duur van drie jaar. De...
Rugzakken, tassen en koffers veelvuldig gestolen in zomer 2024
Rugzakken/tassen en bagage zijn deze zomer opvallend vaak buit gemaakt, aldus OHRA. De direct writer: "Samen vormen ze 32 procent van alle claims in onze categorie...
Minder OHRA-klanten kiezen voor maximaal eigen risico
"In vergelijking met vorig jaar zijn er minder nieuwe klanten die kiezen voor een maximaal eigen risico in ruil voor een lagere zorgpremie. In 2021 koos 12,7 procent...
Stijging zorgpremie OHRA 9,65 euro
De maandpremie van de basisverzekering van OHRA Zorg wordt 145,60 euro in 2024, een premiestijging van 9,65 euro per maand. Volgens Maaike van Beijsterveldt,...
Duurzaam herstel wordt de norm bij Ohra
Reparatie in plaats van vervanging bij beschadigingen aan bezit of woning worden de norm bij Ohra. "We streven naar minimaal 65 procent duurzaam herstel van claims...
ING brengt emotie terug in merk
ING lanceerde maandag een nieuwe campagne waarmee de bank de emotionele connectie met het merk wil verstevigen. De campagne benadrukt dat mensen zelf het beste weten...
Uriël Ballast CMO Hypotheek Visie
Met de benoeming van Uriël Ballast als Chief Marketing Officer, CMO, maakt franchiseorganisatie Hypotheek Visie "de strategische keuze om onze marketingactiviteiten...
Bagage vaak verloren of beschadigd in zomermaanden 2022
Uit analyse door Ohra blijkt dat klanten bij het indienen van een schadeclaim voor verloren bagage in 2022 veel vaker verwezen naar een luchthaven dan in de zomers...
NN: “Kom maar op met het leven”
Nationale-Nederlanden is maandag gestart met een nieuwe landelijke merkcampagne op tv, online en op grote billboards op straat en lanceert ook de vernieuwde positionering....
Ohra neemt afscheid van pechvogel-stel Rob en Els
Ohra neemt afscheid van het onhandige stel dat tien jaar de hoofdrol speelde in haar reclamecampagnes. Speciaal voor het afscheid van Rob en Els ontwikkelden Ohra...