NN komt met digitaal huishoudboekje met verzekeringenoverzicht

NOVA app NN

Nationale-Nederlanden heeft de app NOVA geïntroduceerd. Naast inzicht in het uitgavenpatroon en de bestedingsruimte geeft de app de gebruikers automatisch een overzicht van alle soorten verzekeringen die zij hebben met daarbij de naam van de verzekeraar en het bedrag dat ze per maand aan die verzekeringen kwijt zijn.

Een NOVA- gebruiker moet achttien jaar of ouder zijn en een bankrekening hebben bij één van de Nederlandse banken.

Gebruikers kunnen hun huidige betaalrekening koppelen aan de app. Dat kan dankzij de Europese betaalwet PSD2. 

De eerste versie van de app geeft inzicht in hoeveel geld er nog écht te besteden is door te berekenen hoeveel er over is tot de volgende storting van het salaris of tot een andere te kiezen datum. NOVA helpt ook door betalingen in categorieën in te delen en heldere informatie te geven bij alle af- en bijschrijvingen. Zoals een locatie of hoeveel er ten opzichte van voorgaande maanden aan de kostenpost is uitgegeven. Daarnaast zet de app dus ook alle verzekeringen van alle verzekeraars die de gebruiker heeft in een duidelijk overzicht.

Marcel Zuidam, CEO Nationale-Nederlanden Bank: “Door gebruikers vroegtijdig bij de ontwikkeling van NOVA te betrekken wil NN het gebruiksgemak en de meerwaarde voor consumenten onderzoeken en toekomstige verbeteringen hierop afstemmen.”

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Kwart inwoners Zuid-Nederland verwacht binnen tien jaar nieuwe watersnoodramp

Kwart inwoners Zuid-Nederland verwacht binnen tien jaar nieuwe watersnoodramp

Bijna een kwart (23 procent) van de inwoners van Zeeland, Noord-Brabant en Limburg verwacht binnen tien jaar een volgende nationale watersnoodramp. Bovendien denkt...

NN en Oranje Fonds: samen sterker tegen armoede

NN en Oranje Fonds: samen sterker tegen armoede

Het Oranje Fonds en Nationale-Nederlanden gaan samenwerken om de aanpak van armoede en schulden in Nederland te ondersteunen. Zij richten daarvoor het programma ‘Samen...

NN: naturapolis Zorg Voordelig in direct kanaal

NN: naturapolis Zorg Voordelig in direct kanaal

Naast de combinatiepolis Zorg Vrij biedt NN per 1 januari de naturapolis Zorg Voordelig met een premie van 128,30 euro per maand. De Zorg Voordelig naturapolis is...

NN lanceert verzuimpreventiepakket voor mkb

NN lanceert verzuimpreventiepakket voor mkb

Nationale-Nederlanden komt met een preventiepakket voor het mkb. Zo krijgt een werkgever met een preventiescan inzicht in de bedrijfssituatie en gaan werkgevers...

NN: Edwin Grutterink benoemd tot directeur Schade Intermediair

NN: Edwin Grutterink benoemd tot directeur Schade Intermediair

Edwin Grutterink wordt per 1 oktober benoemd tot directeur Schade Intermediair bij Nationale-Nederlanden. Hij volgt hiermee Gerard van Rooijen op die per 1 september...

NN: kansen pakken om flexibeler te leven

NN: kansen pakken om flexibeler te leven

Nationale-Nederlanden roept iedereen op om de regie te pakken over hun ideale later. Annemieke Visser-Brons, Directeur Pensioen bij Nationale-Nederlanden: “Veel...

NN mocht bij meeste beleggingspolissen eerste kosten in rekening brengen

NN mocht bij meeste beleggingspolissen eerste kosten in rekening brengen

Voor de circa 200.000 beleggingspolissen verkocht na 1 augustus 1999 meent de rechtbank dat NN gerechtigd was om eerste kosten in rekening te brengen zoals ze heeft...

NN bezorgd om uitvoering huidig sociaal stelsel

NN bezorgd om uitvoering huidig sociaal stelsel

Het alsmaar stijgende aantal langdurig zieke werknemers legt extra druk op de arbeidsmarkt. Aldus Nationale-Nederlanden in haar eerste trendrapport ‘Ziekteverzuim...

NN en The Green Village starten partnerschap duurzaamheid

NN en The Green Village starten partnerschap duurzaamheid

Onderzoek naar innovatieve oplossingen voor een duurzame woonwijk leidt tot haalbare en betaalbare verduurzamingsoplossingen voor klanten van Nationale-Nederlanden...

NN: “Kom maar op met het leven”

NN: “Kom maar op met het leven”

Nationale-Nederlanden is maandag gestart met een nieuwe landelijke merkcampagne op tv, online en op grote billboards op straat en lanceert ook de vernieuwde positionering....