Oosterbaan: woordvoerders moeten minder zwijgen

Jurjen Oosterbaan NIEUW 2018

"Woordvoerders moeten minder zwijgen en meer naar de kern van hun vak terugkeren: het woord voeren", aldus Jurjen Oosterbaan Martinius directeur Bureau DFO in een column op het New Financial Forum.

Oosterbaan zegt het kwalijk te vinden dat de financiële sector lang niet altijd gehoor geeft aan verzoeken om informatie. Natuurlijk begrijpt Oosterbaan dat een uitnodiging om te verschijnen in consumentenprogramma’s zoals als Kassa en Tros Radar zelden een feest zijn voor de woordvoerders uit de financiële sector.Toch is het volgens Oosterbaan laakbaar dat niet op deze verzoeken wordt ingegaan. "Dat is niet goed. Niet goed voor de eigen geloofwaardigheid en niet respectvol naar de consument die onze producten en diensten afneemt. De consument serieus nemen, betekent dat je ook met de consument en hun waakhonden communiceert indien het eens een keertje niet goed is gegaan."

Lees HIER de hele column.

 

 

Reactie toevoegen

 
Adviseur doet zaken met beperkt aantal aanbieders schadeverzekeringen

Adviseur doet zaken met beperkt aantal aanbieders schadeverzekeringen

Op de markten Particulier Schade en Zakelijk Schade wordt een zeer groot deel van de omzet door adviseurs ondergebracht bij een beperkt aantal aanbieders. Serviceproviders...

Zou jij een functiepunt willen zijn in een datacluster?

Zou jij een functiepunt willen zijn in een datacluster?

"Het zou bij mij niet opkomen om premie te baseren op basis van afkomst. En als de hoogte van die premie dan bij toeval samenvalt, dan kan ik dat onderbouwen met...

Onderzoek DFO: adviseurs gaan klanten bewuster maken van hun meerwaarde

Onderzoek DFO: adviseurs gaan klanten bewuster maken van hun meerwaarde

Adviseurs willen de komende tijd hun meerwaarde voor de klant beter over het voetlicht krijgen. Dat is de tussenstand van een onderzoek van Bureau DFO. In een nieuwsbrief...

Digitale basisstructuur werkt

Digitale basisstructuur werkt

(Uit VVP-special Digitale Innovatie 2023) “Innovatie moet geen doel op zichzelf zijn. Primair is het van belang dat de digitale basisstructuur werkt. Ik...

Karin Polman: show, don’t tell

Karin Polman: show, don’t tell

"Dat ik niet de enige ben die meer gelooft in feiten dan in woorden, zag ik laatst bevestigd in een onderzoek van de universiteiten van Loughborough University,...

Lessen over vrouwvriendelijkheid

Lessen over vrouwvriendelijkheid

"Inclusiviteit is een belangrijk en actueel thema in onze samenleving. Minister Kaag heeft een inclusieve financiële sector als één van de vier...

Regie in een digitale wereld

Regie in een digitale wereld

(Jurjen Oosterbaan Martinius in VVP-special Digitale Innovatie 2023) Daar waar consumenten zich afhankelijk voelen, zullen zij zich vrij snel schikken naar de...

Centraal platform voor nieuwe generatie financieel adviseurs

Centraal platform voor nieuwe generatie financieel adviseurs

De Goudse, Nh1816 en Scildon verkennen in samenwerking met Bureau DFO de ontwikkeling van een centraal platform waar iedereen die overweegt om zich als zelfstandig...

Jurjen Oosterbaan in nieuwe VVP: advies weerbaar houden

Jurjen Oosterbaan in nieuwe VVP: advies weerbaar houden

“De vraag is”, aldus Jurjen Oosterbaan (Bureau DFO) in de nieuwe VVP 03-2023, “of in een markt waarin het aantal ICT-partijen snel consolideert...

How Company, Alpina en NFF doneren 4000 euro aan stichting ALS Nederland

How Company, Alpina en NFF doneren 4000 euro aan stichting ALS Nederland

How Company, Alpina Group en de stichting New Financial Forum hebben dankzij de deelnemers aan de communicatietraining ‘Communicatie Stijlen Analyse’...