Paardenverzekering...

Lachend paard

Een paardenverzekering zorgde voor onmin tussen een paardenbezitster en Gevolmachtigd Agent. Volgens de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) keerde de Gevolmachtigde inderdaad op een aantal onderdelen te weinig uit. In totaal moet de agent 430,29 euro alsnog uitbetalen (Uitspraak 2018-523).

Op zich had de consument op een groot deel van dit bedrag inderdaad geen recht. Maar de GA liet naar de mening van de Commissie een steek vallen. Bovendien voerde hij geen verder verweer.

De klagende consument had via de GA een Equipe 3 Paardenverzekering met aanvullende Equipe 3 Ziektekostenverzekering afgesloten. 

Gevolmachtigde had volgens de Commissie "vóór het maken van de foto’s Consument duidelijk moeten maken dat de kosten van de foto’s op grond van de verzekeringsvoorwaarden mogelijk (deels) voor rekening van Consument zouden komen. De factuur van 26 maart 2017 bestaat voor 272,25 euro uit kosten voor röntgenfoto’s. Hiervan heeft Gevolmachtigde reeds een bedrag van 77,79 euro vergoed. De kosten van de andere röntgenfoto’s van 194,46 euro moet hij Consument nog vergoeden."

Verder: "Consument stelt dat zij recht heeft op vergoeding van de door haar gemaakte kosten voor de Dierenarts en heeft ter onderbouwing van haar vordering de onder 2.4 genoemde factuur voor een bedrag van 194,16 euro overgelegd. Gevolmachtigde stelt dat de factuur van 17 februari 2017 hem niet heeft bereikt en daarom niet in behandeling is genomen. Gevolmachtigde heeft, hoewel de Commissie hem daartoe in de gelegenheid heeft gesteld, nagelaten verder verweer te voeren. Gevolmachtigde moet de kosten van de onder 2.4 genoemde factuur vergoeden."

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Bank niet verplicht tot ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid

Bank niet verplicht tot ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid

De geldverstrekker is niet verplicht de ex-partner van de klagende consument uit de hoofdelijkheid te ontslaan, aldus de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening...

Verzekering liep langer door dan nodig

Verzekering liep langer door dan nodig

De Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) laat Aegon tweederde van de door de klant te veel betaalde ORV-premie (272 euro) terugstorten. De...

Geschillencommissie Kifid: drie nieuwe leden

Geschillencommissie Kifid: drie nieuwe leden

Het bestuur van Kifid heeft per 1 april Thea van Bommel-Scheffer, Willeke Ong RA en Menno Schotel, arts RGA, benoemd tot leden van de Geschillencommissie. Zij zijn...

Meldplicht geldt ook niet meewerken aan schadebehandeling

Meldplicht geldt ook niet meewerken aan schadebehandeling

Een consument moet bij de aanvraag van een verzekering ook melden dat hem in het verleden een verzekering is opgezegd wegens het niet meewerken aan een schadebehandeling...

Serviceverlening goed omschrijven

Serviceverlening goed omschrijven

Financieel adviseurs dienen hun serviceverlening helder te omschrijven. Dat geeft de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening een adviseur mee in Uitspraak...

Revisie brengt geen verandering in ouderdom motor

Revisie brengt geen verandering in ouderdom motor

Een revisie brengt geen verandering in de ouderdom van een motor, stelt de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) in Uitspraak 2019-130. De...

Zorgplicht: consument heeft ook verantwoordelijkheid

Zorgplicht: consument heeft ook verantwoordelijkheid

Een adviseur heeft zorgplicht, maar de polishouder moet de adviseur wel de benodigde informatie verschaffen om de zorgplicht te kunnen uitvoeren. Aldus de Geschillencommissie...

Dubbel pech...

Dubbel pech...

Een klant met autoschade die niet meer kan worden hersteld, heeft dubbel pech. Hij moet toch het eigen risico voldoen, aldus de Geschillencommissie Financiële...

Waterbak is geen zwembad

Waterbak is geen zwembad

Dat er ook wel eens een duik in de waterbak werd genomen, maakt niet dat de waterbak niet in de eerste plaats als vijver dienst doet en ook als zodanig gekwalificeerd...

Adviseur hoeft 30 mille provisie niet terug te storten

Adviseur hoeft 30 mille provisie niet terug te storten

Een consument die 30 mille provisie terug wilde van zijn adviseur krijgt nul op het rekest bij de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid). Anders...