Persoonlijk advies ten tijde van social distancing

Blog Jeroen Oversteegen NFF 2020

Hoe vervult u uw rol als adviseur nu social distancing de maat voert?, zo vraagt Jeroen Oversteegen van de Nationale Hypotheekbond zich af in een blog op het  New Financial Forum antwoord op deze vraag.

"Kijken we naar onze sector, de adviespraktijk, dan zie je dat de onzekerheid en vraag naar advies toeneemt. Op meerdere vlakken. Ik spits mij, vanuit mijn rol bij de Nationale Hypotheekbond, uiteraard toe op de ontwikkelingen op de woningmarkt, die - zij het tijdelijk - afkoelt. Door de toegenomen onzekerheid en risico’s voor banken stijgen de rentes weer een beetje. Bij de huizenbezitter, of potentiële koper of verkoper leidt dit allemaal tot onzekerheid. En daar vervult de adviseur nu zijn belangrijke rol van duiden en onzekerheid wegnemen. Opties doornemen en beargumenteerd bespreken.

Dat is lastig, want fysiek contact is niet wenselijk. Makelaars spelen daar al op in door via social media een virtuele bezichtiging van een woning te regelen. Dat gaat nog aardig, want beeld is beeld. Maar hoe vervult u uw rol hierin als adviseur hierin, die ‘saaie’ feitelijkheden moet bespreken, nu social distancing de maat voert?"

Lees de blog van Jeroen Oversteegen met antwoord op deze vraag.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

"Geldverstrekkers zijn tegenwoordig erg actief als het gaat om het begrip ‘Know Your Customer’. Dit heeft alles te maken met de verantwoordelijkheid...

Serie Actief Klantbeheer, deel 2: ben jij nog relevant voor je klant?

Serie Actief Klantbeheer, deel 2: ben jij nog relevant voor je klant?

"Als iets al drie jaar op je lijstje met goede voornemens staat, wat zegt dat dan? Uit eigen ervaring weet ik: dat werd geen super succes. Je vindt het wel belangrijk,...

Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur

Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur

(Branchepartijen over Manifest Actief Klantbeheer, VVP 4) Financieel professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren en uitvoeren van...

Jeroen Oversteegen: "Geef de recreatiewoningen vrij"

Jeroen Oversteegen: "Geef de recreatiewoningen vrij"

"Met 8 miljoen huizen zijn we er nóg niet, geef de recreatiewoningen vrij aan de babyboomers!", aldus betoogt Jeroen Oversteegen van de De Nationale Hypotheekbond...

“Maatwerk belangrijk bij wel of niet extra aflossen”

“Maatwerk belangrijk bij wel of niet extra aflossen”

In samenwerking met de Nationale Hypotheekbond, heeft Scildon de webtool ‘Aflossen, Sparen of Beleggen’ ontwikkeld. Deze tool stelt consument en adviseur...

Marktpartijen tekenen Manifest Actief Klantbeheer

Marktpartijen tekenen Manifest Actief Klantbeheer

Het ‘Manifest Actief Klantbeheer’ is op 1 juli 2021 tijdens een bijeenkomst in Diemen getekend door marktpartijen: ABN Amro Intermediaire Distributie,...

Tijd voor financiële bezinning

Tijd voor financiële bezinning

Waarschijnlijk bent u, net als ik, coronamoe. Dat zo’n ver-van-mijn-bed virus hier zo’n impact zou krijgen, wisten we een jaar geleden niet. Media...

Hypotheekadviseurs optimistisch in onderzoek Nationale Hypotheekbond

Hypotheekadviseurs optimistisch in onderzoek Nationale Hypotheekbond

Slechts vijftien tot twintig procent van de adviseurs verwacht dat de omzet uit oversluitingen en woningaankoop in 2021 zal dalen. Zestig tot 70 procent van de adviseurs...

Gemiddelde klant wil volledig geadviseerd worden

Gemiddelde klant wil volledig geadviseerd worden

(Digitaal Centraal in VVP 6-2020) Youri Zwanepol is samen met zijn broers Jelle en Hielke eigenaar van Hypotheekrente.nl, ooit begonnen als leadgenerator maar...

Wie wordt de beste geldverstrekker van 2020?

Wie wordt de beste geldverstrekker van 2020?

De Nationale Hypotheekbond is een onderzoek onder adviseurs gestart naar de dienstverlening van geldverstrekkers. Via een enquête wil de bond erachter komen...