Premievolume de Vereende in coronajaar toegenomen
De Vereende zag in coronajaar 2021 het premievolume toenemen met 5 procent tot 55,6 miljoen euro. Het netto resultaat kwam uit op 2,8 miljoen euro.
Volgens de Vereende reageerden producten verschillend op de coronamaatregelen: in periodes van (gedeeltelijke) lockdown werden er meer taxiverzekeringen geroyeerd of opgeschort, maar sloot de Vereende bijvoorbeeld ook meer bestelautoverzekeringen.
Volgens de Vereende wordt de dienstverlening weer beter gewaardeerd. In 2016, toen het eerste klanttevredenheidsonderzoek werd uitgevoerd, scoorde de Vereende een magere 5,96. In de jaren daarna groeide de waardering. Vorig jaar kwam het uit op een score van 6,65. "In dat cijfer laten klanten hun vaak negatieve start – vanwege royement of niet-acceptatie bij andere verzekeraars – van de klantreis en de premiehoogte meewegen; het doel is om de waardering te laten groeien naar een 7,1", aldus de Vereende.
In 2021 is de voorbereiding geweest van de RijBeterBox, een box die door taxichauffeurs bewust te maken van het eigen rijgedrag, het rijgedrag van die chauffeurs verbetert. Met de RijBeterBox kunnen goed rijdende chauffeurs objectief hun goede rijgedrag aantonen en zo worden zij aantrekkelijker voor reguliere verzekeraars. De introductie van deze RijBeterBox was op 1 februari 2022.
De Vereende kreeg dit jaar de certificering Great Place to Work. Directeur Ingrid Visscher: “De Vereende valt of staat met de kwaliteit en het enthousiasme van de medewerkers. Daarom ben ik zo blij met deze beoordeling en de certificering van GPTW. De certificering maakt ook voor de buitenwereld zichtbaar dat het fijn is om hier te werken. Uiteraard zijn we nog niet klaar, maar zoeken we constant naar nieuwe manieren om het werken hier nog prettiger te maken.”
Reactie toevoegen
Meer over
Nederlandse verzekeraars kunnen in principe uitsluitend motorrijtuigen verzekeren die een Nederlands kenteken voeren. Dat betekent dat een auto met een buitenlands...
Interactieve video over claimen bij Waarborgfonds Motorverkeer
Het Waarborgfonds Motorverkeer heeft een interactieve video gelanceerd waarmee mensen kunnen zien welke voorwaarden worden gesteld voor dekking van het Waarborgfonds...
Het leek de Vereende een goed idee zo voor de aanvang van het vakantieseizoen de vraag of schade in het buitenland door een onbekend of onverzekerd motorrijtuig...
Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: twee biertjes moeten kunnen…”
We weten allemaal dat alcohol en verkeer niet samen gaan. Toch is alcohol drinken en daarna deelnemen aan het verkeer in Nederland niet verboden. Er gelden wel wettelijke...
Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: Twee biertjes moeten kunnen…”
We weten allemaal dat alcohol en verkeer niet samen gaan. Toch is alcohol drinken en daarna deelnemen aan het verkeer in Nederland niet verboden. Er gelden wel wettelijke...
Waarborgfonds: aantal schadegevallen is dalende
In 2018 is het aantal schadegevallen in alle categorieën gedaald, behalve bij letselschade, zo blijkt uit het jaarverslag van het Waarborgfonds Motorverkeer. De...
Feit of fictie: eisen aansprakelijkheid sportsituaties hoger dan daarbuiten
Een groot gedeelte van de Nederlanders doet wel iets aan sport. Het risico dat daarbij ongelukken gebeuren waarbij lichamelijk letsel aan een ander wordt toegebracht...
Ingrid Visscher (de Vereende): momenteel meer behoefte aan vangnet
De juiste vragen stellen, door durven vragen, echt en oprecht luisteren naar anderen, betrouwbaar te werk gaan, een koers uitzetten én vasthouden. Dat zijn...
Bij ‘eigen schuld’ is de solidariteit beduidend lager
Nederlanders zijn solidair met mensen die een hogere premie moeten betalen vanwege een hoger risico. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van de Vereende. Wel zijn...
De Vereende ziet intermediaire portefeuille fors groeien
De intermediaire portefeuille van de Vereende is vorig jaar met 42 procent fors gegroeid. Dit is grotendeels te verklaren door de premieverhogingen op 1 januari...