Serie Actief Klantbeheer (intro): financiële rust voor consumenten

Actief klantbeheer algemeen

In een wereld die constant in beweging is, kunnen financiële zorgen een grote bron van stress zijn voor veel mensen. Of het nu gaat om het beheren van verzekeringen, hypotheken, of vermogensplanning, het kan vaak een complexe en verwarrende taak zijn. Het vinden van betrouwbare en onafhankelijke hulp kan een uitdaging zijn.

Hier komt Stichting Actief Klantbeheer in beeld. Deze non-profitorganisatie heeft als voornaamste doel Nederlandse consumenten te helpen met het bereiken van financiële rust en stabiliteit door middel van actief klantbeheer op de gebieden van schade, hypotheken en vermogen. De Stichting Actief Klantbeheer bestaat uit deelnemers uit de financiële sector die onbaatzuchtig bijdragen om deze missie te realiseren.

KAMERS
De Stichting Actief Klantbeheer vertegenwoordigt meerdere vakgebieden binnen de financiële dienstverlening. De stichting faciliteert betrokken partijen om klantbeheer te verbeteren, onderzoekt de ontwikkeling van dit thema, communiceert over dit onderwerp en draagt bij aan ontwikkelen van professionals om klantbeheer verankerd te krijgen bij financieel dienstverleners en consumenten en stimuleert de doorontwikkeling van financieel professionals op dit vlak

Binnen de stichting zijn vier kamers; onderzoek, opleiden, faciliteren en communicatie. Vanuit deze kamers worden projecten opgepakt die bijdragen aan het doel. Zo is al twee keer een groot onderzoek gedaan onder financieel adviseurs over actief klantbeheer en welke (on)mogelijkheden zij nu zien. Vanuit faciliteren worden succesverhalen gezocht en gedeeld, maar worden ook partijen bij elkaar gebracht.

De deelnemers aan de Stichting zijn Rabobank, BNP Paribas Cardif, Obvion, Figlo, VVP, InFinance, Adfiz, Dukers & Baelemans, Romeo, Nationale Hypotheekbond, NNEK, VEH, Helder Beheerd en Flexfront.

NIET-COMMERCIEEL
Wat Stichting Actief Klantbeheer bijzonder maakt, is de samenwerking met meerdere partijen uit de financiële sector. Deze partijen werken onbaatzuchtig samen binnen de stichting om hun expertise en middelen in te zetten voor de verbetering van de financiële welzijn van Nederlandse consumenten. Dit model van samenwerking is een mooi voorbeeld van hoe de financiële sector zijn verantwoordelijkheid neemt en kan bijdragen aan een positieve maatschappelijke impact.

Daarom dan ook altijd de oproep aan banken, verzekeraars, belangenorganisaties en andere financiële partijen: Doe mee!

Help samen te zorgen dat de samenwerking tussen consument, adviseur en financiële instelling nog hechter wordt. Help door nieuwe verbanden te leggen, help door informatie te delen en help door kennis te delen.

Samen is de kans groot dat we de financiële gezondheid van de Nederlandse consument kunnen verbeteren.

Meer informatie: https://www.actiefklantbeheer.nl/

In de serie 'De Kracht van Actief Klantbeheer' geven deelnemers van de Stichting Actief Klantbeheer praktische voorbeelden van nut en noodzaak van Actief Klantbeheer. De serie wordt gepubliceerd in de nieuwsbrieven van VVP en InFinance.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Serie Actief Klantbeheer (1): rol adviseur in vermogensadvies

Serie Actief Klantbeheer (1): rol adviseur in vermogensadvies

In de complexe wereld van financiën en vermogensopbouw is het niet langer voldoende voor financieel adviseurs om slechts passieve dienstverlening te bieden....

Triple i partner Stichting Actief Klantbeheer

Triple i partner Stichting Actief Klantbeheer

Triple i, de uitgever van InFinance, is partner geworden van de Stichting Actief Klantbeheer. Michiel van Vugt, voorzitter Stichting Actief Klantbeheer; “Het...

Michiel van Vugt nieuwe voorzitter Stichting Actief Klantbeheer

Michiel van Vugt nieuwe voorzitter Stichting Actief Klantbeheer

Michiel van Vugt wordt per 1 maart aanstaande de nieuwe voorzitter van de Stichting Actief Klantbeheer (AKB). Hij volgt Marieke van Zuien op die eind vorig jaar...

Doe mee met onderzoek Actief Klantbeheer

Doe mee met onderzoek Actief Klantbeheer

Wilt u weten hoe u ervoor staat op het gebied van actief klantbeheer, ook ten opzichte van uw collega’s, en wilt u meer inzicht? Heeft u uw plan al klaar voor...

Praktijktips Actief Klantbeheer

Praktijktips Actief Klantbeheer

(Praktijktips Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Financiële professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren...

Actief klantbeheer collectief stimuleren

Actief klantbeheer collectief stimuleren

(Marieke van Zuien, stichting Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Als het gaat om de invulling van wat in de sector al geruime...

Brancheonderzoek Actief Klantbeheer: merendeel advieskantoren op startniveau

Brancheonderzoek Actief Klantbeheer: merendeel advieskantoren op startniveau

Ruim vier op de tien advieskantoren bevindt zich op niveau 1 als het gaat om Actief Klantbeheer. Deze kantoren geven incidenteel uitvoering aan actief klantbeheer....